پاراسل کیش چیست؟

 

قایق‌های موتوری که با سرعتی باورنکردنی روی سطح آب حرکت می‌کنند، همیشه نظر گردشگران را جلب می‌کنند. با این قایق‌ها می‌توان تفریحات مفرح و بسیار لذت‌بخشی داشت. از ماهیگیری گرفته تا ماجراجویی روی امواج دریا، از جمله تفریحاتی هستند که با این قایق‌ها امکان‌پذیرند. اما تفریحی متفاوت‌تر از همه این‌ها هم وجود دارد که به وسیله قایق موتوری انجام می‌شود و آن هم چیزی نیست جز پاراسل. پاراسل که یک چتر تفریحی مخصوص بازی و سرگرمی است، به قایق‌های موتوری وصل می‌شود و سپس بر فراز آب‌های دریا به پرواز در می‌آید.

زمانی که قایق موتوری شروع به حرکت می‌کند، فرد هنوز روی زمین است اما به محض اینکه سرعتش زیاد می‌شود، سرنشین چتر پاراسل هم کم کم به پرواز در می‌آید و یک تفریح مفرح و فراموش‌نشدنی را تجربه می‌کند. این تفریح بیشتر مناسب جوانان و نوجوانانی است که می‌خواهند اوج هیجان را تجربه کنند و آدرنالین خون‌شان را بالا ببرند. طنابی که به قایق متصل می‌شود، در پاراسل کیش 150 متر است. فاصله مناسب سرنشین این چتر با قایق باعث می‌شود هیچ مشکل در حین پرواز برایش ایجاد نشود.

قایقی که شما را با چتر پاراسل می‌کشد، مجاز نیست که بیشتر از 70 متر شما را از سطح آب به پرواز در آورد. البته نگران کم شدن ارتفاع نباشید، ارتفاع شما ارتباط مستقیمی با سرعت قایق موتوری دارد! ناخدایی که قایق را هدایت می‌کند، آن را در مناسب‌ترین سرعت ممکن می‌راند تا چیزی از هیجان و لذت تفریح‌تان کم نشود
در حین پاراسل سواری، ناخدا یک کرنومتر به همراه دارد تا زمان دقیق پروازتان را محاسبه کند. شما در هر بار مراجعه به کلوپ‌های دریایی، 6 دقیقه زمان دارید تا پاراسل‌سواری کنید و لذت ببرید. البته نگران زمان کم نباشید، وقتی به آسمان می‌روید و پرواز می‌کنید، هر دقیقه برایتان لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی است.

در هنگام پاراسل‌سواری در کیش می‌توانید از خدمات فیلمبرداری کلوپ‌های دریایی هم بهره‌مند شوید. آن‌ها در زمانی که بر فراز آسمان هستید، از شما فیلم می‌گیرند و این فیلم‌ها را در اختیارتان می‌گذارند تا آن‌ها را به عنوان یادگار سفر با خود به همراه ببرید. زمانی که سوار پاراسل کیش هستید، می‌توانید بیشتر قسمت‌های جزیره را از بالا ببینید و این هم لذتی متفاوت و هیجان‌انگیز دارد. از زمانی که ناخدای قایق موتوری شما را سوار قایق می‌کند تا زمانی که شما را به موقعیت مناسب ببرد، سوار بر پاراسل کند و بعد دوباره به ساحل برگردارند، 1 ساعت زمان می‌برد. پس برای این تفریح 60 دقیقه زمان در نظر بگیرید.

زمان تفریح با پاراسل کیش

قرار است چند دقیقه با پاراسل کیش تفریح کنید؟ در این قسمت به این سوال پاسخ می‌دهیم: در پاراسل کیش یک ساعت زمان می‌برد که شما سوار قایق شوید، با پاراسل تفریح کنید و دوباره به ساحل برگردید. در این مدت 6 تا 7 دقیقه با پاراسل پرواز می‌کنید و مابقی زمان صرف آماده‌سازی شما برای پاراسل‌سواری می‌شود. در زمانی که قرار است با پاراسل پرواز کنید، می‌توانید از ناخدا بخواهید که در مرحله اول روی سطح آب دریا بروید و با قایق شما را بکشد و سپس کم کم به پرواز در بیایید. این هم یک تفریح مهیج است که ارزش امتحان کردن دارد.

ساعت کاری پاراس کیش

زمان تفریح با پاراسل کیش تا قبل از تاریکی هوا است. به محض اینکه هوا تاریک شد، کلوپ‌های تفریحی هم دیگر خدماتی بابت پاراسل‌سواری ارائه نمی‌کنند چون این کار خطرناک است. به طور کلی شما می‌توانید از ساعت 9.30 صبح تا 16 بعد از ظهر به سراغ کلوپ‌های دریایی بروید و این تفریح خاص را امتحان کنید. زمان مراجعه به کلوپ‌های دریایی کاملا بستگی به فصلی دارد که در آن هستید. در بعضی فصل‌ها هوا زودتر تاریک می‌شود، پس زمان پاراسل‌سواری هم کمتر می‌شود و در بعضی روزها هوا دیرتر تاریک می‌شود و شما زمان بیشتری برای تفریح با پاراسل کیش دارید.

خدمات پاراسل‌سواری در کلوپ‌های تفریحی در سواحل مختلف کیش ارائه می‌شود. اینکه از کدام ساحل برای پاراسل‌سواری می‌خواهید استفاده می‌کنید، به فاصله هتلی که آن را برای اقامت انتخاب کردید تا ساحل تفریحی بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم نزدیک‌ترین هتل‌ها را به سواحل رزرو کنید تا مشکلی از نظر رفت و آمد برایتان پیش نیاید. در ادامه سواحلی را که این تفریح در آن‌ها وجود دارد معرفی می‌کنیم و توضیحاتی هم در موردشان می‌دهیم:

ساحل مرجان کیش

برای رفتن به ساحل مرجان باید به قسمت شرقی جزیره کیش بروید. در این ساحل تفریحات متنوعی وجود دارد که یکی از آن‌ها همین پاراسل‌سواری است. قطعا پاراسل به دلیل مدت زمان کمی که دارد، نمی‌تواند تمام روز شما را سرگرم کند، پس پیشنهاد می‌کنیم ساحل مرجان را انتخاب کنید تا در کنار پاراسل از تفریحاتی مثل دوچرخه‌سواری هم استفاده کنید. در ساحل مرجان آلاچیق‌هایی هم هستند که می‌توانید لحظاتی روی آن‌ها بنشینید و به مشغول تماشای دریا شوید. رستوران‌ها، چایخانه‌ها و کافی‌شاپ‌های اطراف ساحل مرجان نیز، آن‌را تبدیل به یک مکان تفریحی مناسب می‌کنند.

بهترین هتل نزدیک به ساحل مرجان:

هتل مارینا پارک یکی از بهترین هتل‌های جزیره کیش است. با کلیک کردن روی نام، وارد صفحه اختصاصی این هتل در سایت یوتراوز شوید و مشخصات تمام اتاق‌ها همراه با عکس و قیمت را ببینید.

ساحل سیمرغ کیش: یکی دیگر از سواحلی که در آن می‌توانید لذت پاراسل کیش را امتحان کنید، ساحل سیمرغ است. این ساحل در جنوب شرقی جزیره کیش واقع است و تفریحات مختلفی را در خود جای می‌دهد. از جمله این تفریحات می‌توان به زمین بدمینتون، پیست اسکیت و محوطه‌ای برای بازی پینگ‌پنگ اشاره کرد. مسیر پیاده‌روی ساحل سیمرغ کیش هم جذابیت زیادی برای توریست‌ها دارد، پس پیشنهاد می‌کنیم چنانچه برای پاراسل‌سواری به رفتید، حتما در این مسیر مدتی پیاده‌روی کنید. وسعت این ساحل 15 هزار متر مربع است و دیدنی‌های مختلفی دارد که به زیبایی آن اضافه می‌کنند.

هتل‌های نزدیک ساحل سیمرغ کیش:

اسکله تفریحی کیش: شما برای پاراسل کیش می‌توانید به اسکله تفریحی این جزیره هم بروید. اسکله تفریحی کیش در شمال شرقی جزیره واقع است و یکی از شلوغ‌ترین سواحل در جزیره کیش به شمار می‌رود. در اطراف اسکله تفریحی کیش معروف‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات این جزیره مثل تله‌کابین میکا مال و مجموعه بولینگ مریم وجود دارند که توصیه می‌کنیم بعد از تفریح با پاراسل حتما به سراغ آن‌ها بروید.

هتل‌های نزدیک اسکله تفریحی کیش:

ساحل دامون کیش: برای رفتن به ساحل دامون باید به شمال جزیره کیش بروید. جت‌اسکی کیش که یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی کیش است، فقط در ساحل دامون وجود دارد. پاراسل نیز یکی از تفریحات آبی دیگری است که می‌توانید از آن در این ساحل بهره‌مند شوید. توصیه می‌کنیم پاراسل را سوار شوید و اول بر فراز آب‌های دریا پرواز کنید، سپس سوار جت‌اسکی شوید و با سرعت هر چه بیشتر روی امواج آب‌های دریا برانید. البته وقتی سوار جت‌اسکی می‌شوید باید حواستان باشد تا با سرعت اعلام‌شده حرکت کنید.

هتل‌های نزدیک ساحل دامون کیش:

برای رزرو هرکدام از هتل‌هایی که نام بردیم، کافی‌ست روی آن کلیک کنید. همچنین برای آشنایی با ، می‌توانید به صفحه هتل‌های کیش سربزنید.

پاراسل کیش؛ قیمت و نحوه خرید بلیط 

در قبل در مورد هزینه عکس‌برداری در زمان پاراسل‌سواری صحبت کردیم. اما قیمت سوار شدن بر چترهای پاراسل در سال 1401 در جزیره کیش، چقدر است؟ کلوپ‌های دریایی مختلفی خدمات پاراسل‌سواری را ارائه می‌کنند. کیفیت کار این کلوپ‌ها بر اساس ستاره‌های آن‌ها مشخص می‌شود. قیمت پاراسل کیش بر اساس چند ستاره بودن کلوپ‌ها تعیین می‌شود. البته این‌که زمان استفاده از پاراسل چقدر است هم فاکتور و مولفه‌ای مهم در تعیین قیمت این تفریح است.
در حالت کلی قیمت پاراسل کیش در سال 1401 برای هر نفر در 6 دقیقه 280 هزار تومان است.

نحوه خرید بلیط پاراسل کیش

برای خرید بلیط پاراسل کیش باید به کلوپ‌های تفریحی بروید. توصیه می‌کنیم به کلوپ‌هایی بروید که 5 ستاره هستند چون خدمات بهتری ارائه می‌کنند و در حین تفریح، لذت بیشتری هم برایتان به ارمغان می‌آورند. وب‌سایت‌هایی نیز در زمینه رزرو بلیط پاراسل کیش فعالیت می‌کنند که می‌توانید بلیط‌تان را از قبل در این سایت‌ها رزرو کنید.

خرید بلیط پاراسل کیش با تخفیف

سایت‌هایی که در زمینه خرید بلیط پاراسل کیش فعالیت می‌کنند، بلیط‌‌های مخصوص پاراسل را طی جشنواره‌ها و مناسبت‌های مختلف با تخفیف می‌فروشند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید به سایت تخفیفان مراجعه کنید و بلیط پاراسل کیش از تخفیفان را با قیمت کمتر بخرید.

خروج از نسخه موبایل