پایان مرداد، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی بساز و بفروش ها

معاون وزیر درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امسال در سال 2016 و در سالهای آینده اسناد مالیاتی صادر شده ، صادر شده و فروخته شده را برای ساخت و ساز بررسی خواهیم کرد: و پرداخت مالیات خودشان است.

به گزارش روابط عمومی ، محمد مسیح با اشاره به ماده 77 اصلاحیه قانون “درمورد مالیاتهای مستقیم” مصوب 22 ژوئیه سال 2015 ، اظهار داشت: “درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر بنایی منوط به حسب مورد است. قابل تنظیم

وی افزود: مطابق با این ماده قانونی و آیین نامه مربوطه ، اشخاص حقیقی و حقوقی که شروع به ساخت خانه ها در بیش از 100000 شهر کرده اند و پروانه ساخت آنها نیز در 1/1695 صادر شده است. در پیشنهادات قیمت اول داده شده است. ” واگذاری ساختمانهایی که از تاریخ تکمیل به مدت سه سال ساخته نشده اند ، علاوه بر مالیات واقعی انتقال مطابق ماده 59 قانون مالیاتهای مستقیم ، با نرخ 10 درصد از ارزش معاملات در پنج درصد از ارزش معاملات ملک مشمول مالیات. این ملک برای ساخت و فروش مسکن منتقل می شود و امسال در صورت وجود این گروه از مودیان مالیاتی ، ما برای ساخت و فروش مسکن مالیات ویژه ای مطالبه خواهیم کرد.

معاون وزیر درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به مفاد آیین نامه اجرایی مطابق با رزرو ماده (77) (5) قانون مالیات های مستقیم ، افزود: پس از پایان مالیات ، به مودی اختلاف مورد نیاز در قوانین پرداخت شد.

مسیحی همچنین تأکید کرد: اشخاص و اشخاص حقوقی مسئول ساخت و فروش ساختمانها طبق قانون موظفند اظهارنامه ها را تا پایان مرداد (برای اشخاص) و تا پایان شهریور (برای اشخاص حقوقی) ارسال و پرداخت کنند. مالیات به موقع قانونی است.

مسیح خاطرنشان کرد: براساس اصلاحات در قانون مالیاتهای مستقیم ، از سال 2016 ساخت و ساز نوعی تجارت خواهد بود و درآمد مالیات خواهد گرفت. مالیات بر افراد مطابق با بخش تجارت افراد (مالیات بر درآمد شخصی) تعیین می شود و مالیات بر اشخاص حقوقی مطابق با بخش تجارت شخص حقوقی (مالیات بر درآمد شرکت ها) تعیین می شود.

وی تصریح کرد: با مشورت شهرداریهای مراکز استانها و سیستمهای اطلاعاتی سازمان ، اطلاعاتی در مورد کار مودیان و کارهایی که باید انجام شود بدست آمد و این گروه از مودیان مالیات در مرحله تشخیص و مطالبه مالیات بر درآمد بودند. پیاده سازی شده

معاون وزیر درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی پس از لازم الاجرا شدن پروانه ساختمان (1/1/1695) و در مدت سه سال از تاریخ تکمیل ساختمان (اتمام کار ارائه شده توسط شهرداری ها). مفاد ماده (77) این قانون درمورد مالیات دهندگان اعمال می شود: “این گروه از مودیان مالیات در صورت عدم انجام تعهدات قانونی خود ، از جمله عدم تسلیم اظهار نامه مالیاتی تا پایان مردادماه امسال ، 30٪ جریمه خواهند شد که غیرقابل توصیف است. این شامل جرائم دیگر ، مانند جریمه تأخیر و محرومیت از مشوق های قانونی نیز می شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل