پرورش سلول‌های مغز با بازی رایانه‌ای

بر اساس یک گزارش شفاف، محققان یک استارت‌آپ بیوتکنولوژی به نام «لب‌های قشری» اولین نمونه از فرآیندی را به نمایش گذاشتند که در آن به مغز کوچکی آموزش داده شد تا فعالیت‌هایی را با هدفی خاص انجام دهد.

برت کاگان، نویسنده اصلی این تحقیق می‌گوید: این سلول‌ها می‌توانند اطلاعات را از یک منبع خارجی دریافت کرده، پردازش کنند و سپس به صورت واقعی به آن پاسخ دهند.

طی این آزمایش که به “DishBrain” معروف شد، 800000 سلول مغزی کشت شد. در طول این آزمایش، محققان سلول‌های موش (برگرفته از سلول‌های بنیادی) و سلول‌های بنیادی انسانی را روی الکترودی که به توپ پنگ متصل بود، قرار دادند. پالس های الکتریکی ارسال شده به اعصاب نشان دهنده موقعیت توپ در بازی است.

در مرحله بعد، الکترود موشک را بر اساس سیگنال های دریافتی از اعصاب در پایه کامپیوتر بالا و پایین می برد. DishBrain سیگنال های بازخورد عمیق و یکپارچه ای را کشف کرد که به طور موثر در هنگام برخورد راکت به توپ یک محرک ایجاد می کرد.

محققان بر این باورند که سلول‌های کشت‌شده از هوشیاری، ابتدایی‌تر هستند و آزمایش مذکور را نشان‌دهنده یادگیری در یک بازی در عرض 5 دقیقه در شرایط کنترل‌شده می‌دانند.

پس از 20 دقیقه بازی پونگ، سلول های کشته شده در آن مهارت بیشتری پیدا کردند. محققان معتقدند که این نشان می دهد که سلول ها مشغول سازماندهی مجدد، گسترش شبکه ها و یادگیری هستند.

کاگان در این باره می گوید: آنها روش کار خود را تغییر داده اند که در واقع با عملکرد آنها به عنوان یک سیستم پویا مطابقت دارد.

تحقیق زیر “DishBrain” شامل بررسی تاثیر داروها و الکل بر توانایی سلول های کشت شده برای بازی پنگ می باشد.

کاگان کاندیدای “DishBrain” یا نسخه آینده است که می تواند درمان بیماری هایی مانند آلزایمر را ارائه دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا