استانی

پروژه‌های گازرسانی سیستان و بلوچستان با ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است

روابط عمومی/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه بزرگ گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان در استان در حال انجام است و مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان نیز به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی جهت انتقال آب تهلاب به سیستان و بلوچستان تخصیص داده شد.

محمد کرمی امروز چهارشنبه، در جلسه شورای اداری شهرستان‌های جنوبی استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد با اشاره به توجه و نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان اظهار داشت: مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای خسارات ناشی از سیلاب به کل استانهای کشور اختصاص داده شده است اما این تخصیص برای استان سیستان بلوچستان به تنهایی مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان است.

کرمی تاکید کرد: مباحث مربوط به شیلات توسط مسئولان مربوطه باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌هایی که در شهر تیس وجود دارد، گفت: این شهر ظرفیت تبدیل شدن به یک شهر بی‌نظیر را دارد و مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند.

استاندار با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: حضور مردم یک اصل مهم است مشارکت و سرمایه‌گذاری مردمی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در زمینه اهمیت دو مسئله سلامت و امنیت اذعان کرد: مسائل مربوط به بیمارستان، مراکز درمانی و بهداشتی حتماً توسط مسئولان شهرستان پیگیری و مشکلات این مجموعه برطرف شود.

استاندار بیان داشت: در زمینه انجام پروژه‌ها نظارت بر کار پیمانکار، زمانبندی پروژه، تعیین تکلیف پروژه‌های راکد و دلایل عدم اتمام پروژه‌ها حتماً بررسی شود.

کرمی با اشاره به اهمیت صادرات و واردات افزود: حوزه اقتصاد و تجارت در توسعه استان سیستان و بلوچستان نقش تاثیرگذاری دارد.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور شهید با مسئولان کشور پاکستان گفت: مبادلات دو کشور باید به سقف ۱۰ میلیارد دلار برسد که موانع عدم تحقق آن توسط مسئولان حتماً باید بررسی و راهکارهای لازم ارائه و اجرا شود.

استاندار بیان داشت: مسئولان با تلاش مضاعف و کار جهادی مقام شامخ شهدای خدمت را تکریم کنند.

کرمی با اشاره به خصوصیات بارز رئیس جمهور شهید گفت: این مجاهد خستگی ناپذیر با همه وجود تلاش می‌کرد که کار را برای مردم و رضای الهی انجام بدهد و در واقع تنها چیزی که برای انسان می‌ماند، عمل صالح است.

وی اذعان کرد: ارتباط با خدا عامل برکت در زندگی و کار است و نباید از یاد خدا غافل شویم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه منطقه آزاد در استان گفت: همه دستگاه‌ها باید کمک کننده و تسهیل گر باشند و با همدلی و همگامی در راستای توسعه استان گام برداریم.

استاندار با اشاره به اوقات فراغت دانش آموزان تصریح کرد: باید در زمینه‌های علمی، قرآنی، پژوهشی و همکاری گروهی برنامه ریزی شود زیرا همین نوجوانان و جوانان آینده سازان استان هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا