علمی و پزشکی

پوشش خدمات توانبخشی مبتلایان اوتیسم از سوی سازمان بیمه سلامت

به گزارش شفاف سعید صالح غفاری در نشست مشترک با سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: ما از سال 1997 با خانواده های افراد اوتیسم ملاقات داشته ایم و همه ما تحت عنوان درمان توانبخشی درمان اوتیسم داریم و این خدمات طولانی ، گران و طولانی است. زمان وقایع مثبت مانند گفتار کودک ما مشخص نیست ، و انجمن اوتیسم ایران هفتمین سال خود را امسال به پایان رسانده است و سال 1399 پررنگ برای ما سال شگفت انگیزی بوده است. زیرا موسسه مدنی اگر بتواند با بخش دولتی ، اهدا کنندگان و بخش خصوصی تعامل مثبتی داشته باشد ، همان نتایج خوب امروز را نیز بدست خواهد آورد. اداره بهداشت و بیمه درمانی وزارت بهداشت تلاشهای زیادی برای رفع این تقاضا طی چهار یا پنج سال انجام داده است.

وی افزود: “ما از این خدمات راضی هستیم ، اگرچه آنها با ایده آل ما متفاوت هستند ، اما این شامل افراد در طیف اوتیسم در یک دسته خاص از بیماری ها است. لازم است اعتماد به نفس در بخش اوتیسم مشخص شود تا دوستان ما در وزارت بهداشت بدانند که سالانه چه مقدار باید پرداخت کنند.

مدیر عامل انجمن اوتیسم گفت: “سایر سازمان ها و نهادها باید به استفاده از انجمن ها در سطح تصمیم گیری ، تصمیم گیری و نظارت اعتماد داشته باشند و مسئولیت این نقش مهم را بر دوش دولت بگذارند. . “ما هنوز در مورد غربالگری اوتیسم از طریق شبکه بهداشت ملی صحبت می کنیم ، که تقریباً دو سال است در مورد آن صحبت می کنیم. می شنویم که این پروژه به صورت آزمایشی آغاز شده است ، اما در حقیقت اتفاق خاصی نیفتاده است و 1400 سال برای شروع رسمی این پروژه بسیار مطلوب است.

وی افزود: خدمات دارویی ، پزشکی و دندانپزشکی هنوز عملی نشده است و باید قوانین و اجرای آنها متوقف و سازماندهی شود. مشکل اصلی اوتیسم در ایران این است که سازمان باید به اوتیسم پاسخ دهد ما اکنون یک سازمان بهزیستی داریم که درمورد اوتیسم صحبت می کند ، وزارت آموزش و پرورش و بهداشت ویژه به نمایندگی از انجمن اوتیسم ایران ، از وزارت بهداشت می خواهیم پاسخ دهد. در مرحله غربالگری تشخیص زود هنگام ، مرحله مقدماتی مداخله سطح اول و غیره ، اگر وزارت بهداشت به عنوان یک نهاد کلیدی در بخش بهداشت وارد شود ، آشفتگی جامعه اوتیسم ایران کاهش می یابد. تا آن زمان ، ما به رضایت کامل این سه سازمان نیاز داریم. ما دو سال است که این کار را به عنوان بخشی از یک برنامه جامع اوتیسم انجام می دهیم. اگر آن سند ملی امسال افتتاح شود ، نقش هر سازمان و مشارکت آن مشخص می شود.

گزارش های شفاف نیز علی عسگر باقرزاده – نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی وی در معرفی خدمات توانبخشی برای افراد مبتلا به اوتیسم گفت: “انجمن ها همیشه به سیستم مراقبت های بهداشتی کمک کرده اند و سازمان های غیردولتی در بحث تاج گذاری بسیار درخشان بوده اند و این مجمع دست یاری به سازمان های غیر دولتی می دهد . «

وی گفت: “در بودجه 1400 ، تمام تلاش برای رویكرد ویژه مراقبت های بهداشتی صورت گرفت. با توجه به مشکل تاج ، سعی کردیم همه تلاش خود را بکنیم ، بعضی بیماری ها را نادیده نگیریم.

وی افزود: اگرچه بودجه 1400 به طور رسمی اعلام شده است ، اما شاهد افتتاح سطوح مختلف توان بخشی برای بیماران هستیم. این نشان می دهد که برنامه ریزی صحیحی انجام شده و باید مورد تمجید قرار گیرد.

وی گفت: ما تمام تلاش خود را برای کاهش اضطراب بیماران انجام خواهیم داد. برنامه هایی برای بیماری های نادر به طور مشترک با وزارت بهداشت ، سازمان بیمه سلامت ، تأمین اجتماعی و رفاه تهیه شده است.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: “امیدواریم که گام بلندی برای حل مشکلات بیماران برداریم.” تخصیص باید هم در بودجه و هم در قانون انجام شود. اگر این قوانین سنگین است ، باید آنها را حذف کرد.

دکمه بازگشت به بالا