علمی و پزشکی

پیام تسلیت دانشگاهیان در پی درگذشت «آیت الله مصباح یزدی»

به گزارش شفاف آیت الله محمدتقی مصباح یزدی ، استاد حوزه علمیه كوم و عضو مجلس خبرگان ، امشب در سن 86 سالگی به دلیل ضعف جسمی و عوارض بیماری گوارشی دار فانی را وداع گفت. در پی این فاجعه محمدمهدی تهران رئیس دانشگاه آزاد و حجت والمسلمین رستمی رئیس دفتر مقام معظم رهبری درگذشت رستمی را تسلیت گفتند.

رئیس نهاد نمایندگی راخیری در بیانیه ای مفصل گفت:روح آسمانی فیلسوف بزرگ و مجاهد انقلابی آیت الله مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست و زندگی پر برکت این جهان فهیم سالها در مسیر اسلام و تقویت انقلاب اسلامی بود.

در سالهای قبل از انقلاب ، وی در مبارزات تشکیلاتی انقلاب سابق شرکت کرد و سالها به همراه شخصیتهای بزرگی چون دکتر بهشتی ، برای انقلاب اسلامی پرسنلی را تربیت کرد ، آیت الله مصبخ را باید معمار فضای عقیدتی و سیاسی بسیاری از نیروهای انقلابی دانست. به امید خدا پرانگی فضای تشویقی را در تشکل های دانشجویی پرورش داده است.

در سیاست ، وی سیاست ها و ایدئولوژی جویای کار خود را به سیاست خود تبدیل کرد و در طی حملات شدید برخی سیاستمداران و اصطلاحاً روشنفکران در دهه های 1970 و 1980 ، وی با جان و دل از انقلاب دفاع کرد و از انقلاب 1984 حمایت نکرد. او چشم خود را بر انحراف برخی از عناصر شناخته شده دولت دهم بست و هنگامی که در آستانه عصیان بود با جسارت علیه آنها جنگید.

مرگ این دنیا برای حوزه و دانشگاه ضرر بزرگی است.

اینجانب به رهبر انقلاب و بیت مرحوم آیت الله مصباح یزدی و طرفداران و هواداران وی تسلیت می گویم.

در پیام دیگری ، رئیس دانشگاه آزاد گفت: “درگذشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی ، خاخام بزرگ و فیلسوف و وکیل بنیانگذار م Instituteسسه آموزش و تحقیقات امام خمینی (ره) موجب اندوه و اندوه شده است.

این حقوقدان متفکر در زندگی پررونق خود به عنوان یک استاد برجسته حوزه علمیه نقش موثری در توسعه فلسفه اسلامی ، انتشار آثار علمی ارزشمند و دانشجویان متفکر داشت و نوشته های وی راهنمای خوبی برای دانشجویان این دانشمند ارزشمند خواهد بود

وی خاطرنشان کرد: این ضایعه را به مقام معظم رهبری ، خانواده محترم وی و حوزه علمیه تسلیت گفته و از خداوند مهربان و مغفرت آن عالم ربانی ، مغفرت و رحمت الهی و صبر و سلامتی بازماندگان مسئلت دارم. “

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا