چالش عجیب تیک تاک ، دمار از روزگار کیا و هیوندای درآورده است!

کیا، یک خودروساز کره ای، یکی از محبوب ترین برندهای خودرو در ایالات متحده است. به گزارش کره هرالد، این شرکت در ماه گذشته موفق به فروش 66 هزار و 89 دستگاه خودرو در کشور شده است. همچنین همین شرکت هیوندای نیز در همین ماه 66089 دستگاه خودرو فروخته است. بر اساس گزارش Good Car Bad Car، کیا و هیوندای از سال 2011 در مجموع بیش از 1 میلیون دستگاه خودرو در ایالات متحده فروخته اند. این دو خودروساز نیز یکی از پرفروش ترین برندهای خودروهای برقی در آمریکا به حساب می آیند. به‌توری که هی یلان ماسک نیز لب به تحسین کشود. اما حالا عجیب است، چیز عجیبی است.

هیوندای و گاهی اوقات آنها با مشکلاتی در خودروهای خود مواجه می شوند که صدور فراخوان برای رفع آنها را ضروری می کند. به عنوان مثال، در ابتدای سال جاری، این دو شرکت در بهمن و اردیبهشت ماه برای نقص های گزارش شده از جمله نظارت بر تورم کمربند ایمنی خودرو، فراخوانی صادر کردند. به نظر می رسد چالش های کیا و هیوندای به پایان نرسیده و حالا عاقبت هر دو برند به دلایلی کاملا متفاوت به شکلی عجیب باز شده است.

مشکل اینجاست که سرقت خودروهای کیا و هیوندای به شدت افزایش یافته است

تیک تاک

خودروهای کیا و هیوندای در ماه های اخیر مورد هدف سارقان فرصت طلب خودرو موسوم به “کیا بویز” قرار گرفته اند که به نظر می رسد در ایجاد چالشی عجیب نقش داشته باشند. به گزارش میلواکی ژورنال سنتینل، این روند از سال گذشته پس از انتشار چندین ویدئو از تعقیب و گریز نوجوانان در خودروهای هیوندای سرقت شده توسط پلیس و انجام بدلکاری های خطرناک آغاز شد.

به گزارش WISN، این اقدام باعث شد در مدت یک سال تعداد سرقت خودروهای دو برند محبوب کره ای در شهر میلواکی ۲۵۰۰ درصد افزایش یابد. به طور خاص، روزانه حداقل 16 خودروی هیوندای یا کیا تنها در میلواکی به سرقت می رود و این روند پس از انتشار هشتگ #Kiaboys به سایر ایالت ها نیز سرایت کرده است. یکی از اعضای گروه در مصاحبه ای با کیابویز که توسط تامی جی در یوتیوب منتشر شد نشان داد که چگونه می تواند خودروی کیا یا هیوندای را بدزدد. بنابراین آنها ابتدا وارد ماشین می شوند، درپوش استارت را از پشت فرمان جدا می کنند و با استفاده از دوشاخه USB موتور را روشن می کنند.

صاحبان خودروهای مارک کره ای چگونه از خود محافظت می کنند؟

هیوندای

هر دو برند کره ای اعتراف کرده اند که از این مشکل آگاه هستند. هیوندای به CBS News گفت:

متأسفانه، خودروهای ما طی یک جستجوی هماهنگ در رسانه های اجتماعی هدف سوء استفاده قرار گرفته اند. مجرمان خودروهایی را از این شرکت می دزدند که سیستم موتور ضد سرقت ندارند.

سارقان خودرویی که در این چالش شرکت می کنند معمولاً پس از خودروهای کیا و هیوندای هستند که به جای دکمه استارت یا سوئیچ از کلید فیزیکی برای روشن کردن موتور استفاده می کنند.

هیوندای همچنین اضافه کرد که سیستم های ایموبلایزر به صورت استاندارد برای تمامی خودروهای تولید شده از اول نوامبر (10 آبان) 2021 اضافه شده است. با این حال، این موضوع باعث نشد که صاحبان خودرو در ایالت های مختلف که خودروهایشان به سرقت رفته است، به فکر اقدام قانونی علیه این خودروسازان باشند. کنت مک کلینوکیل گروهی از شاکیان خودروسازان کره ای در گفتگو با روزنامه لس آنجلس دیلی مدعی شد که گروه هیوندای به مدت یک دهه به دلیل کاهش ۲۰۰ دلاری هزینه تولید، سیستم های ضد سرقت را حذف کرده است، در حالی که می دانسته است که این اقدام خطر سرقت خودرو را افزایش می دهد

اگر صاحب هیوندای یا چیزی هستید که برای راه اندازی از کلید فیزیکی استفاده می کند و ایموبلایزر ندارد، بهتر است از ریموت کنترل استفاده کنید و طبق توصیه خودروساز کره ای آن را نصب کنید. هیوندای همچنین به مالکان توصیه کرد برای جلوگیری از سرقت خودروی خود برای نصب کیت امنیتی به نمایندگان این شرکت مراجعه کنند.

227227

دکمه بازگشت به بالا