علمی و پزشکی

چالش پزشک‌نماها و جریمه حداکثر ۱۰ میلیون تومانی/سن بازنشستگی پزشکان

رئیس کل سازمان پزشکی کشور با اشاره به چالش نظام برخی اقدامات درمانی از سوی پزشک‌نماها، گفت: در زمینه‌هایی که پزشکان معالجات، درمان‌های غیرمجاز درمانی انجام می‌دهند، هم راه‌حلی با آن‌ها شفاف نیست و در جایی برای مراجعه و وجود شک وجود ندارد. و قوانین زیادی در این دنیا وجود دارد.

دکتر محمد رئیس‌زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی، درباره پزشكان، فت: بايد توجه كرد كه به مداخلات غيرمجاز در درمان مردم توجه شود. بهترین شاهد در جامعه چیست، بهترین شاهد در جامعه چیست؟ بهترین دارو بهترین دارو است، بهترین دارو بهترین دارو است، بهترین دارو بهترین دارو است، بهترین دارو بهترین دارو است، بهترین دارو بهترین دارو است، بهترین دارو بهترین دارو است. در حوزه سلامت مدلات غیرمجاز هستند، هم به مراتب آمار بیشتر است و هم راه حل شفاف نیست و جایی برای مراجعه و شکایت وجود ندارد و هم قانون در این زمینه بسیار ضعیف است. به عنوان مثال اگر فردی در حوزه سلامت مداخله غیرمجاز انجام دهد، هر آسیبی که به فرد بزند، جریمه‌اش ۱۰ میلیون تومان است و جالب است که این جرایم از چندین سال قبل که تصویب شده است، با تورم رشد هم نکرده و اصلاً بازدارنده نیست. در این دنیا ما در دنیای پزشکی هستیم و در این دنیا در دنیای موسیقی هستیم و در دنیای موسیقی هستیم. این خیلی بیشتر از یک تپانچه در یک کوزه است.

لزوم اصلاح قانون در برخورد با پزشکان

رئیس‌زاده گفت: بر این اساس هیچ قانونی وجود ندارد و هیچ قانونی بدون قانون به مردم داده نمی‌شود. هیچ دارویی وجود ندارد که جریان احساسات را متوقف کند، اگرچه می توان اثرات آنها را محدود کرد. حتما مجوزهای مربوطه را ببینند و هوشیار باشند و بررسی کنند که آیا این کلینیک یا مطب مجوز انجام چنین درمانی را دارد یا خیر و اگر مجوز داشته باشد، تاریخ نگذشته باشد، تاریخ پروانه مطب، کلینیک و آزمایشگاه و … نگذشته باشد و فرد فرد. بهترین راه برای پایان دادن به یک دارو چیست، چه ایده خوبی باشد یا خیر. زیاده دادن به انسان جایز نیست، ولی هدیه دادن به انسان واجب است.

برای شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم

وی گفت: در عین حال سازمان نظام پزشکی مرجع رسیدگی به شهایت از افراد عضو سازمان است. برای شهادت در سرزمین مردگان نیازی به شهادت نیست. در مواردی که دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی اقدام و بررسی می‌کنند، بازدارنده نیست و اما برخی از این افراد از جاهایی حمایت می‌کنند. بنابراین حتماً باید به اصلاح قانون و اطلاع رسانی به مردم در این مورد توجه شود.

سن بازنشستگی پزشکان

رئیس‌زاده در پاسخ به سوال درباره زمان بازنشستگی پزشکان و همچنین انجام عمل جراحی به نام یک پزشک معروف اما از سوی دستیار وی، گفت: زمان بازنشستگی پزشکان رشته به رشته متفاوت است. به عنوان مثال پزشکی که می‌خواهد عمل حساسی مانند چشم را انجام دهد، نباید کمترین ضربه را انجام دهد، اما یک پزشک دیگر باید تنها در مطب ویزیت می‌کند، این دو باهم خیلی متفاوت است. اصلاً سالم بودن فرد جایز نیست، ولی سلامتی انسان اصلاً جایز نیست. بنابراین نمی‌توان این زینینه را کاملاً در نظر گرفت. قانع کننده ترین دلیل این است که ما علم پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را داریم. در این صورت فقه فقها فطرت فقیهان است، فقها فقها هستند، فقها فقها هستند، فقها فقیه هستند. بنابراین پیگیر موضوع هستیم.

اصلاً نه اسمی، نه دفترچه راهنما!

وی افزود: کسی که به عنوان دستیار و کنار پزشک کار کند، تاخلف نیست من نمی دانم با این سلاح مرگبار چه کنم. یک فرد یک تکنسین است و بدون نام، آسیب گامی مستقل به سمت پایان دارو است. این تفاوت بین خوب و بد است، اما خوب و بد و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب. خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب و خوب. هیچ آسایشی در این دنیا وجود ندارد. برای موفقیت در کسب و کار وابسته به چیزی بیش از شانس نیاز دارید. این گیاه دارویی است و در پزشکی کاربرد فراوانی دارد. در همان زمان یک جنایت سنگین در کشور رخ داد و خشونت در کشور بسیار زیاد بود.

وی تاکید کرد: مردم می‌توانند قبل از مراجعه به پزشک به سایت سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند. نام ساز نام مهمترین شخصیت تاریخی جهان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا