عمومیکسب و کار ایرانیان

چرا در لباسشویی سامسونگ باز نمیشه

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

گاهی ابن امکان وجود دارد که پس از اتمام شست و شوی لباس‌ها وقتی که می‌خواهید لباس‌ها را از داخل ماشین لباسشویی در بیاورید متوجه شوید که درب ماشین لباسشویی سامسونگ قفل شده و گاهی ممکن است قبل از قراردادن لباس برای شست و شو در ماشین لباس شویی دچار این مشکل شده باشید، در صورتی که با این مشکل در ماشین لباسشویی خود روبرو شده اید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با و آشنا شوید.

باز نشدن درب لباسشویی یکی از اصلی ترین و شایع ترین مشکلاتی که است که برای لباسشویی رخ می‌دهد، توجه داشته باشید که دلایل مختلفی وجود دارد که باعث بروز این مشکل می شود، اما در ادامه این مطلب اصلی ترین دلایل بروز این مشکل را در ماشین لباسشویی سامسونگ بررسی می کنیم.

ارور door در لباسشویی سامسونگ |چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم

خرابی میکروسوئیچ

قفل و میکروسوئیچ دو وسیله‌ای هستند که دردرب تمام ماشین‌های لباسشویی وجود دارند و کار آنها بسته نگه داشتن درب و جلوگیری از باز شدن درب در حین کار کردن دستگاه می‌باشد، یکی از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی، بسته نشدن قطعه قفل و سوئیچ است، در این صورت ماشین لباسشویی به هیچ عنوان کار نخواهد کرد، چرا که ممکن است وسط کار شست و شو درب ماشین باز شود، این اتفاق اغلب به دلیل کهنگی و فرسودگی ماشین لباس شویی و میکروسویئچ رخ می‌دهد.

امروزه با پیشرفت فناوری و تولید ماشین لباسشویی‌های هوشمند در باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ، از رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی‌های این برند است که می‌تواند آزاردهنده باشد. این مشکل بنا به دلایل مختلفی می‌تواند رخ بدهد که خرابی انواع میکروسوییچ‌ها یا تجمع آب از جمله دلایل آن هستند. در ادامه به بررسی این دلایل و نحوه رفع مشکل می‌پردازیم.

تخلیه نشدن آب؛ از رایج‌ترین دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

تخلیه نشدن آب می‌تواند یکی از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ باشد. در ماشین لباسشویی سامسونگ میکروسوییچ‌هایی وجود دارند که برخی از آن‌ها عدم وجود آب در ماشین لباسشویی را کنترل می‌کنند. از این رو از زمانی به مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی برخوردید، باید بررسی کنید که در دیگ ماشین لباسشویی آب وجود دارد یا خیر.

اگر آب در دیگ ماشین ماشین لباسشویی سامسونگ وجود داشت، می‌توانید دوباره برنامه شست و شو را اجرا کنید. شاید در دفعه اول اختلالی به‌وجود آمده باشد که در دفعه دوم شست و شو، این مشکل رفع شود. اما اگر با بار دوم شست و شو هم درب ماشین لباسشویی شما باز نشد، باید کثیف بودن یا تمیزی آب را بررسی کنید. اگر آب کثیف بود، مشکل از سمت شیر برق ماشین لباسشویی شما است و اگر آب داخل آن تمیز بود، مشکل از سمت پمپ تخلیه و شلنگ تخلیه آب است.

بررسی پمپ تخلیه و شیر برقی کار هرکسی نیست و بهتر است از یک تعمیرکار مجرب در زمینه   کمک بگیرید. برای بررسی شلنگ نیز ماشین لباسشویی را جلو بکشید و از تمیز بودن و عدم انسداد آن مطمئن شوید. در صورت مشاهد هرگونه مشکل در شلنگ‌ها، آن‌ها را تعویض کنید.

خرابی میکروسوییچ درب

میکروسوییچ‌ها اصلی‌ترین قطعات ماشین‌های لباسشویی برندهای مختلف از جمله سامسونگ هستند. زمانی که هرکدام از آن‌ها مشکل پیدا کنند، در عملکرد ماشین لباسشویی اختلال ایجاد می‌شود. میکروسوییچ درب یکی از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ است.

ممکن است قفل درب شما سالم باشد و دستگیره هم مشکلی نداشته باشد. همچنین داخل دیگ ماشین لباسشویی هم خشک باشد، اما همچنان نتوانید درب آن را باز کنید. اما تعویض میکروسوییچ امری بسیار حساس است که باید حتما یک فرد متخصص آن را انجام دهد.

برای بررسی میکروسوییچ ابتدا باید درب باز باشد. سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید. یک میکروسوییچ دارای سه سیم است که این سه سیم باید حتما و بدون هیچ اشتباهی به همدیگر متصل شوند. برای بررسی اتصال درست نیز باید دو سیم، یک لامپ را روشن کنند که پایه 1 و 3 هستند.

پوسیدگی و خرابی لولای درب

ممکن است بنا به دلایل مختلفی لولا درب مشکل پیدا کند یا پوسیده شود. چرا آن‌ها از جنس پلاستیک هستند و طول عمر آن‌ها چند سال بیشتر نیست. معمولا این لولاها از جنس پلاستیک هستند و باید دائم مورد بازبینی قرار بگیرند. در صورت مشاهده هرگونه شکستگی یا پوسیدگی و خرابی، باید لولا را تعویض کرده و سپس دوباره درب را امتحان کنید.

خرابی یا شکستگی دستگیره درب

دستگیره‌های درب ماشین‌های لباسشویی فلاپی نام دارند و اگر مشکل داشته باشند، درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود. یکی از نشانه‌های خرابی فلاپی، شل شدن آن است. همچنین وجود هرگونه ترک یا شکستگی هم می‌تواند عملکرد درب را مختل کند. از این رو باید دستگیره تعویض شود.

مشکل در سوییچ فشار ماشین لباسشویی

وجود مشکل در سوییچ فشار ماشین لباسشویی می‌تواند از دیگر دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی باشد. اگر این سوییچ مشکل داشته باشد، و در سیستم ماشین لباسشویی شما فشار دارای انسدادی باشد، درب باز نخواهد شد. این مشکل حتی در زمانی هم ممکن است رخ دهد که آب ماشین لباسشویی کاملا تخلیه شده است. این مشکل بسیاری از اوقات با ریست کردن سوییچ حل می‌شود اما در صورت تداوم، باید آن را تعویض کرد.

بررسی ریست کردن سوییچ باید ماشین لباسشویی را خاموش کنید و اجازه دهید که میکروسوییچ درب ریست شود. پس از چند دقیقه قفل درب آزاد می‌شود و می‌توانید درب را باز کنید.

قفل حرارتی ماشین لباسشویی

قفل حرارتی یکی دیگر از قطعاتی است که می‌‌تواند مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ را به‌وجود بیاورد. قفل حرارتی پس از دو دقیقه خاموشی دستگاه باز می‌شود و می‌توانید درب ماشین لباسشویی سامسونگ خود را باز کنید. اما ممکن از پس از دو دقیقه خاموشی، درب ماشین باز نشود. از این رو باید بگذارید 5 دقیقه برای اطمینان بگذرد. سپس با کمی ضربه به در، ممکن است درب باز شود. چرا که این قفل‌ها برخی اوقات گیر می‌کنند. اما مواظب باشید که این ضربه سنگین نباشد و به ماشین آسیب نزند.

گرم شدن بیش از حد

در صورت گرمای بیش از حد ماشین لباسشویی، ممکن است بخش‌های مختلف برد آن آسیب ببینند. از این رو بخش‌های مختلفی از برد به صورت موقت غیر فعال می‌شوند تا از آسیب جلوگیری شود. به همین خاطر ممکن است با مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه شوید.

برای رفع مشکل باید بگذارید تا ماشین لباسشویی خنک شود. ممکن است این امر تا یک ساعت نیز زمان ببرد. در صورت تداوم مشکل ممکن است گرما به یکی از قطعات آسیب زده باشد و از این رو باید به یک تعمیرکار ماشین لباسشویی سامسونگ مراجعه کنید.

فعال بودن قفل کودک؛ دلیل ساده باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از ساده‌ترین دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ می‌تواند فعال بودن قفل کودک باشد. قفل کودک اجازه بازگشایی درب را تا زمان غیر فعالی نمی‌دهد. نشانه فعالی این قفل در ماشین لباسشویی سامونگ با علامه CL است. برای غیر فعال کردن این قفل تنها باید روی دکمه آن بزنید تا غیر فعال شود. رفع مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ توسط تعمیر لباسشویی آرچلیک در اصفهان

تعویض یا تعمیر قطعات ماشین‌های لباسشویی سامسونگ نیاز به دانش تخصصی دارد و از این رو نباید به هیچ عنوان بدون دانش و مهارت اقدام به تعمیر آن‌ها کنیم و توصیه می شود حتما با تعمیرگاه های مجاز و نمایندگی های تعمیرات لباسشویی سامسونگ مانند   تماس حاصل نمایید و درخواست خدمات تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ نمایید..

ایراد در زبانه قفل درب

وجود مشکل و ایراد در زبانه قفل درب ماشین لباس شویی می‌تواند از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی یا بسته نشدن درب آن باشد، گاهی ممکن است مونتاژ قفل از کار بیفتد که یا به صورت مکانیکی می‌باشد و یا به صورت برقی، این خرابی باعث می‌شود درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشود و این برای کارکرد ماشین لباسشویی خطا محسوب می‌شود و ماشین لباسشویی کار نمی‌کند بهتر است بدانید مونتاژ قفل‌ها از جنس پلاستیک می‌باشد و در صورت بروز عیب نمی‌توان آن را کرد و فقط باید تعویض شود، چنانچه نیاز به یا ال جی و… داشتید با ما در ارتباط باشید.

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

توجه داشته باشید که سنسور قفل درب ماشین لباسشویی قطعه‌ای بسیارحساس است، اگر پمپ تخلیه ایراد داشته باشد و آب دستگاه خالی نشود و تخلیه به صورت کامل اتفاق نیوفتد، سنسور فعال شده و از باز شدن درب ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند
برای رفع ایراد پمپ می‌توانید، بخش کوچکی که در قسمت پایین لباسشویی قرار دارد را باز کرده و پمپ و فیلتر را که در آنجا تعبیه شده‌اند بررسی کنید، زیرا ممکن است پمپ تخلیه توسط اشیاء کوچک مانند دکمه، گیره، سنجاق، کرک و مو مسدود شده باشد و یا حتی ممکن است که شلنگ تخلیه دچار مشکل شده باشد که از خروج کامل آب جلوگیری کند و سنسور را فعال کرده و مانع باز شدن درب شود.

پوسیدگی لولا و خرابی درب ماشین لباسشویی

در درب تمامی ماشین لباس شویی ها می‌تواند خرابی در دسته یا شکستگی دسته ویا شل شدن دستگیره درب رخ بدهد که دچار آسیب دیدگی‌های متفاوت می‌شود که این‌ها می‌توانند علت باز نشدن در ماشین لباس شویی باشند، همچنین پوسیده شدن و خراب شدن لولای در می‌تواند یکی دیگر از علت‌های باز نشدن درب باشد، باید توجه داشته باشید که تمامی ماشین لباسشویی‌ها دارای زبانه و لولا هستند که وظیفه آنها کمک به قفل و چفت شدن درب است.
برای حل این مشکل باید لولاها را بررسی کنید که کاملاً سالم باشند و همچنین تمام پیچ‌ها سفت بسته شده باشند، اگر تمام این موارد سالم بودند و مشکلی نداشتند از بررسی‌ها بیشتر بدون داشتن تخصص خودداری کنید و آن را به یک تکنیسین بسپارید.

قفل کودک لباسشویی

یکی دیگر از دلایلی که باعث بسته شدن و قفل شدن درب ماشین لباس شویی است، فعال شدن تنظیمات قفل کودک است که برای غیر فعال شدن این تنظیمات می‌توانید به مقاله استفاده از قفل کودک در ماشین لباسشویی مراجعه نمایید.

گرفتگی لوله‌های ماشین لباسشویی

گرفتگی در لوله ماشین لباس شویی یکی دیگر از علت‌هایی است که باید به آن توجه کنیم، اگر بعد از اتمام کار و شست وشوی کامل آب لباس شویی بعد از دومین مرتبه هم تخلیه نشد، پیشنهاد می‌شود برای رفع این گرفتگی‌ها مسیر تخلیه ماشین لباسشویی یا فیلترها را بشویید، بیرون آوردن فیلتر از جایش، شستن و قرار دادن فیلترها در جایشان کار نسبتاً حساسی است که بهتراست این کار به تعمیرکاری متخصص و با تجربه سپرده شود.

خرابی برد الکترونیکی

خرابی در قسمت برد الکتریک دستگاه لباس شویی، می‌تواند از دلایل دیگر قفل شدن درب ماشین لباس شویی باشد، برد یکی از مهم‌ترین قطعات الکتریکی در ماشین لباس شویی محسوب می‌شود بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که یا تعویض این قطعه را به تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای بسپارید، تا علاوه بر جلوگیری از صدمه آسیب به خودتان، دچار خرابی و آسیب بیشتری در این قطعه نشوید.

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

در این مقاله با علت آشنا شدیم در صورتی که هنگام در این زمینه و یا زمینه های دیگر دچار مشکل شده اید تنها کافیست با نمایندگی تماس بگیرید و با استفاده از خدمات تخصصی این نمایندگی مشکل پیش آمده را در ماشین لباسشویی خود برطرف نمایید.

دکمه بازگشت به بالا