علمی و پزشکی

چرا کولر خودرو باد گرم می زند؟

چندین دلیل برای این وجود دارد:

* با سرعت زیاد موتور سفر کنید
یكی از دلایل گرم شدن باد سیستم كنترل بنزین پر سرعت است. بیشتر ماشین ها مکانیسمی دارند که باعث می شود تهویه هوا هنگام فشار دادن پدال به طور موقتی از بین نرود. این اغلب در مورد دنده های سبک (بیشتر در جعبه دنده 3) اتفاق می افتد ، ما باید برای تسریع در ماشین پدال شتاب دهنده را فشار دهیم.

* کولر خازنی کثیف
خازن یکی از اجزای سیستم تهویه هوا است. هنگامی که گاز مایع خنک کننده به مایع تبدیل می شود ، وارد بخش فشار کم می شود و بیش از نیمی از گرمای موجود در رادیاتور را از دست می دهد تا هنگام تبدیل به گاز ، گرمای اطراف را به دام بیندازید. خازن های دارای سیستم تهویه هوا کثیف می توانند باعث گرم شدن هوا و گرمای هوا شوند و همچنین باعث افزایش پمپ آب خودرو در سرعت پایین و ترافیک شوند. بنابراین توصیه می شود هر سال در ابتدای فصل گرم سال ، تهویه هوا را تمیز کنید.

* اپراتور اتاق کثیف است
یکی از دلایل تهویه هوا این است که اپراتور اتاق کثیف است. از آنجا که هوا دائما جریان دارد ، کثیف می شود و لایه ای از خاک به خود می گیرد. این قسمت باید بصورت دوره ای تمیز شود. آلودگی همچنین می تواند هنگام استفاده از سیستم تهویه هوا در اتاق باعث ایجاد بوی نامطبوع شود.

* نقص عملکرد ترموستات اتاق
بیشتر ماشین ها دارای ترموستات داخلی هستند که دمای هوای اتاق را برای لحظه ای اندازه گیری می کنند و در صورت رسیدن دما به صفر درجه ، کمپرسور تهویه هوا را خاموش می کنند. اگر این سنسور خراب باشد ، ممکن است سیستم تهویه هوا شما بیش از حد گرم شود.

* نقص در شیرهای تهویه مطبوع و گرمایش
خرابی یا خرابی شیرهای کنترل خنک کننده و گرمایشی سیستم تهویه هوا و سیستم گرمایشی منجر به مخلوط هوای گرم و سرد خواهد شد و در نتیجه گرمای کولر در تابستان و بخاری در زمستان کاهش می یابد. این مشکلات معمولاً پس از باز و بسته شدن داشبورد توسط افراد غیر متخصص صورت می گیرد.

17302

دکمه بازگشت به بالا