چند توصیه غذایی ضد کرونا برای “سحری”

در ماه رمضان ، صبحانه و دو افطار و شام اصلی ترین وعده های غذایی است به خصوص برای افرادی که در طول روز فعال هستند نوع صبحانه بسیار مهم است. لازم به ذکر است که تامین انرژی و مواد مغذی بدن نقش مهمی در حفظ کارایی و جلوگیری از تخریب بدن ، ضعف و خستگی دارد.

به گزارش روابط عمومی براساس اعلام دفتر تغذیه وزارت بهداشت ، موارد زیر در صبحانه باید رعایت شود:

– غذاهای کم چرب ، کم چربی ، شیرین ، کم چرب و پرمغذا.

– به طور کلی ، مصرف زیاد قند ، نمک و چربی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

– انواع سبزیجات را برای صبحانه از جمله سبزیجات و سالاد میل کنید.

سبزیجات ، انواع مواد مغذی و آب ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین می کند ، همچنین از تشنگی و گلو خشک جلوگیری می کند ، که می تواند منجر به بیماری Quaid-19 شود.

– شیرینی برای صبحانه توصیه نمی شود ، زیرا شیرینی ها انسولین را تحریک می کنند و قند خون به سرعت وارد سلول ها می شود و منجر به هیپوگلیسمی زودرس می شود.

– با توجه به اینکه خشکی و خشکی گلو می تواند زمینه ساز بیماری Quaid-19 باشد ، سبزیجات با آب بیشتر در هنگام صبحانه از تشنگی و کم آبی در طول روز جلوگیری می کنند ، به عنوان مثال سالاد ، خیار. و از گوجه فرنگی استفاده کنید.

– نوشیدنی های گازدار ، شربت ها و نوشیدنی های بسیار شیرین مانند چای بسیار شیرین و چای قوی باعث تشنگی در طول روز ، خشکی دهان و غذا می شوند ، بنابراین توصیه می شود صبح ها میل نکنید. چای رنگی چون مدر است ، می تواند باعث کمبود آب و کمبود آب در طی روزه داری شود.

-غذاهای حاوی پروتئین هایی مانند کباب ، گریل ، مرغ ، ماهی ، کتلت و کاکائو ، سوسیس ، پیتزا ، غذاهای خشک و چرب و همچنین غذاهای چرب ، سرخ شده و تند باعث می شود تا شما در روز احساس تشنگی کرده و دهان خود را خشک کنید. آنها در شرایط فعلی با گسترش Quaid-19 بسیار خوب هستند و نباید در صبح مصرف شود.

به طور کلی ، میان وعده های سبک ، مانند pilaf و خورش به مقدار کمی ، می توانید برای صبحانه سرو کنید ، به خصوص برای افرادی که در طول روز از نظر جسمی فعال هستند یا برای افرادی که در طول روز فعالیت کمتری دارند. سازگار باشید.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل