علمی و پزشکی

چند توصیه کرونایی برای محرم امسال/لزوم کنترل سفرها در تعطیلات پیش رو

یک اپیدمیولوژیک در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد خطرات تجمعات عمومی در بحران کورنا و لزوم نظارت بر مسافرتها در هفته آینده صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی ، ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانش حمید سوری ، اپیدمیولوژیک و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، قرنهاست که توسط عاشقان آن اشراف جشن گرفته شده و مورد توجه ویژه مردم کشورمان است. وی اضافه کرد: “وضعیت تاج گذاری امسال مستلزم بازنگری در روند کاهش هزینه های بیماری همه گیر و احترام به ایمان مردم است.”

ساوری گفت: “از دید اپیدمیولوژیک ، تجمع هر کسی می تواند به بروز بیماری همه گیر منجر شود ، اما اگر رفتار و برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم ، می توان آن را کنترل و مدیریت کرد.”

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: متأسفانه اطلاعات جهانی درباره همه گیری Kovid-19 تصویری امیدوارکننده را نشان نمی دهد: “کشور ما از نظر وقایع کرونری طی هفته ها از 9 به 11 تثبیت شده است.”

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهایی که بعد از ما شاهد شروع این اپیدمی بودند پس از ما روند صحیح انقراض را با سیاست های درست و کارآمد طی کرده اند ، اما ما هنوز در اوج دوم این بیماری همه گیر هستیم و دوران سختی را پشت سر می گذاریم. انجام دادن.

سوری افزود: “در چنین شرایط حساس ، هر جامعه انسانی ، از امتحانات ورودی تا سایر مراحل انبوه ، اوضاع را بدتر خواهد کرد.”

دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: “یک راهنمایی نسبتاً جامع درباره رفتار صحیح محرم تهیه و منتشر شده است ، اما آنچه بر روی کاغذ نوشته شده است نیاز به مشارکت کامل مردم به ویژه افراد مذهبی ، مأموران اجرای قانون و اقدامات دارد. باید نظارت شود. ” این قانون است.

وی گفت: “در غیر این صورت ، جامعه متحمل رنج بسیاری خواهد شد.” شاید بد نباشد نامه ای از ابا عبدالله ارسال کنید که شر را منع کرده و امر به معروف را منع می کند. امسال ما باید از تاج گذاری خودداری کنیم و خواستار گوش دادن به دستورالعمل ها و جلوگیری از شرارت هستیم. ” به رفتارهای کم خطر توجه کنید.

ویزوی گفت: “موضوع مهم دیگری که در دستورالعمل های مربوطه به آن پرداخته نشده است مراقبت ویژه از کودکان و بزرگسالان است که یکی از مهمترین عوامل انتقال عفونت به افراد مستعد است.” دوم حمایت ویژه از افراد سالخورده و پرخطر که دارای بیماریهای عمده هستند ، که به هیچ وجه در جامعه شرکت نمی کنند ، در خانه عزاداری می کنند و برای افراد بیمار یا بالقوه و همچنین سایر اعضای خانواده در خارج از خانه ناپدید می شوند. از تماس شخصی با آنها باید اجتناب شود.

وی درباره افزایش سفرها در تعطیلات آینده هشدار داد: موضوع سوم و بالقوه مهمی که می تواند در اپیدمیولوژی ، سفر در مسافت طولانی و ترافیک و حتی ترافیک شهری در مناطق روستایی یا برعکس در ایام محرم تأثیر بگذارد. است.

این اپیدمیولوژیست اظهار داشت: عدم نظارت جدی و جدی بر این پرونده به ناچار همه شهرهای سبز و نارنجی به نظر می رسد قرمز شود و حتی ممکن است در شرایط نامساعد فعلی تعداد بستری ها و فوت در اثر تاج را افزایش دهد.

سوری افزود: بنابراین ، نظارت بر این بازدیدها می تواند نه تنها با توصیه های کلی ، بلکه با تقویت نیروی انتظامی دو یا سه روز قبل و بعد از تاسوعا و عاشورا بسیار مفید باشد.

دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان گفت: پیش بینی می شود ستاد ملی تاج گذاری توجه جدی به این موضوع داشته و از اجرای آن خبر دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا