اقتصادی

چهار اقدام برای رونق بازار سرمایه از نگاه قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی لزوم استفاده از ظرفیت نقدینگی موجود در بازار سرمایه را برای افزایش تولید عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی ، محمد Baker قالیباف در حساب توییتر خود با اشاره به توئیت های اخیر ترامپ درباره معامله با ایران نوشت: “ما باید تولید را افزایش دهیم و اشتغال ایجاد کنیم و در نهایت از نقدینگی بیشتر بازار سرمایه برای بخش واقعی اقتصاد استفاده کنیم.

چهار مرحله برای توسعه بازار سرمایه و بهبود نقش آن در تولید مورد نیاز است:

1- کمک به شرکت ها برای افزایش سرمایه خود ، به ویژه از طریق پول نقد و ذخیره

2- تعمیق بازار بدهی و توسعه منابع مالی از طریق بازار سرمایه

3- عمق بخشیدن به بازار سرمایه با افزایش “درصد شناور سهام”

4- تسهیل روند پذیرش شرکتهای جدید در بازار سرمایه “

کالیباف با تشریح این چهار مرحله در کانال تلگرام خود ، نوشت: “چهار گام مهم برای دستیابی به رشد تولید و اهداف رشد بازار سرمایه”:

وی گفت: “مشکلات اقتصادی ایران شامل برخی تضادها مانند اقیانوس نقدینگی در بازارهای غیر تولیدی ، تولید و تجارت گرسنگی و تشنگی است.”

این وظیفه سیاستمدار ، قانونگذار و مجری است که سعی در پیوند این دو حوزه داشته باشد. اکنون که فرصت خوبی برای تأمین مالی بخش تولید در بازار سرمایه وجود دارد ، لازم است از این فرصت استفاده شود.

در اینجا چهار گام مهم وجود دارد که می توانید برای شروع آماده سازی برای مدیتیشن بردارید.

1- علاوه بر تحریک و ترویج افزایش سرمایه شرکتها ، بویژه از طریق مصرف پول نقد و سهام ، رشد بورس سهام و افزایش قیمت سهامداران ، شرکت ها همچنین می توانند از این رشد بهره مند شوند و در شرایط تورمی فعلی سرمایه را تأمین کنند. انتقال و هزینه پروژه های عمرانی

2- توسعه صدور بدهی و تأمین اعتبار از طریق بازار سرمایه بویژه براساس رتبه بندی اعتباری شرکت ها براساس بازاریابی قابل اعتماد این اوراق بهادار.

3. با تشویق شرکتهای دولتی یا شرکتهای دولتی به عرضه سهام بیشتر در بخشهای کوچکتر و همچنین با افزایش “علاقه شناور سهام” با تصویب سیاستها و قوانینی که تشویق سهامهای بی ثبات می شوند ، بازار سرمایه را عمیق تر کنید.

4- ساده سازی روند ورود شرکتهای جدید به بازار سرمایه و کاهش مراحل سختگیرانه اداری در کمیسیون پذیرش بورس و افزایش قدرت بورس اوراق بهادار در این زمینه و افزایش سازگاری سایر سازمانهای مؤثر از جمله دفاتر ثبت شرکت. »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا