چه افرادی نیاز به انجام عمل آرتروسکوپی زانو دارند؟

چه کسانی به آرتروسکوپی زانو نیاز دارند؟

وقتی بیمار از درد شدید زانو شکایت می کند ، پزشک ، آرتروسکوپی زانو توصیه شده. از آرتروسکوپی برای تعیین علت درد زانو نیز استفاده می شود. زیرا این روش به شما امکان می دهد یک تشخیص دقیق و قابل اعتماد انجام دهید. آرتروسکوپی زانو این یکی از بهترین و م effectiveثرترین روش ها برای تشخیص علت بیماری و همچنین درمان صحیح و ایمن عوارض در این زمینه است.

در افراد و موقعیت های زیر آرتروسکوپی زانو پرمصرف ترین:

  • افرادی که پارگی مینیسک زانو دارند. در این حالت ، غضروف بین استخوان های این ناحیه آسیب می بیند.
  • هنگامی که کشکک کشکک یا کشکک زانو دررفت. (این استخوان جلوی زانو است).
  • بروز کیست بیکر. کیست بیکر تورم و ادم پشت زانو است.
  • شکستگی زانو و درد شدید.
  • التهاب و التهاب غشای سینوویال.
  • این روش برای درمان عفونت هنگامی که زانوی فرد رشد می کند استفاده می شود.

در بسیاری از موارد ، افراد مبتلا به آرتروز زانو و آسیب دیدگی شدید در ناحیه زانو می توانند به راحتی از این روش برای بهبودی استفاده کنند.

قبل از آرتروسکوپی زانو

قبل از جراحی آرتروسکوپی زانو مشاوره های زیادی برای انجام عمل و آماده سازی بیمار ، مروری بر سابقه پزشکی قبلی فرد انجام می شود. آزمایش خون و نوار قلب معمولاً برای بررسی وضعیت بیمار انجام می شود. اگر فرد از سلامت کامل برخوردار باشد ، نیازی به بستری شدن در بیمارستان بعد از عمل ندارد. پزشک معالج باید نوع دارویی که فرد مصرف می کند را بداند. اگر فردی از داروهایی مانند ژلوفن و آسپرین استفاده می کند ، باید چند روز به عمل جراحی باقی بماند آرتروسکوپی زانو متوقف کردن.

در عمل کلی آرتروسکوپی زانو این کار زمانی انجام می شود که درمان غیر جراحی در کنترل درد و التهاب مثر نباشد. آرتروسکوپی زانو توسط پزشک توصیه می شود. از این روش می توان برای انواع مسکن ها ، حرکات اصلاحی و … استفاده کرد. به ناچار زمانی که نمی توانید بیمار را از درد رها کنید.

عواملی که پزشک آرتروسکوپی زانو را تجویز می کند

آرتروسکوپی زانو می تواند علائم شدید غضروف آسیب دیده و مشکلات بافت نرم را برطرف کند. مروری بر روشهای سنتی آرتروسکوپی برای ناحیه زانو شامل موارد زیر است:

  • هنگامی که مینیسک پاره می شود ، می توان آن را ترمیم یا برداشت.
  • این عمل در هنگام پارگی رباط صلیبی قدامی انجام می شود آرتروسکوپی زانو قابل تعمیر است
  • این روش می تواند بافت را با التهاب مفصلی برداشته و شدت درد را کاهش دهد.
  • با این روش می توان غضروف آسیب دیده مفصل را ترمیم و ترمیم کرد.
  • استخوان ها و غضروف های شکسته ای وجود دارد که می تواند باعث درد و ناراحتی فرد شود. با کمک آرتروسکوپی زانو این استخوان های شکسته و قطعات غضروف را می توان برداشته و فرد را از بیماری جدی نجات داد.
  • با کمک آرتروسکوپی زانو مشکلات زانو برطرف می شود.
  • در برخی موارد ، روماتیسم (روماتیسم) تا حدی ایجاد می شود که باعث آسیب جدی به زانو شود. اگر با عمل اوضاع بهبود یابد آرتروسکوپی زانو ممکن است جراح از این روش استفاده کند. با این حال ، اگر مشکل بیش از حد پیش رفت تا مفصل زانو به طور کامل برداشته شود ، چاره ای جز تعویض مفصل زانو وجود ندارد.
  • اگر دررفتگی زانو عود کند و تاندون های اطراف زانو به شدت آسیب ببینند ، می توان به آن کمک کرد. آرتروسکوپی زانو این مشکل را حل کرد.

بعد از آرتروسکوپی زانو

از دوره درمان بعد از عمل آرتروسکوپی زانو کوتاه است و فرد می تواند در مدت کوتاهی به راحتی به زندگی عادی بازگردد ، بهتر است بعد از دو روز راه رفتن را شروع کنید. خم شدن و صاف کردن زانو بعد از عمل مشکلی ایجاد نمی کند ، اما بهتر است در روز اول پس از عمل فشار کمتری به زانو وارد شود.

در بیشتر موارد ، از انواع جذب هنگام بخیه زدن زخم ها استفاده می شود.

در صورت وجود تورم در زانو پس از آرتروسکوپی ، این طبیعی است و پس از مدتی خود به خود برطرف می شود. اگر تورم همراه با درد شدید باشد ، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید.

عمومی آرتروسکوپی زانو این یک عمل بسیار عملی است ، کم خطر ، بدون عارضه و حداقل مشکلات بعد از عمل ایجاد می شود. این کار را می توان برای همه افراد ، ورزشکاران و افراد عادی به خوبی انجام داد و مردم را به فعالیت های روزمره باز می گرداند.

آرتروسکوپی موفق نیازمند مراجعه به بهترین جراح است. وی با اشاره به دکتر فرشید رای ، متخصص آرتروسکوپی در تهران ، با بهره گیری از تجربه سلامت زانو ، سلامتی خود را بازیابی می کند.

جهت مشاوره و هماهنگی بیشتر با دفتر ونک 02188778097 یا دفتر فتح 02166259130 تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا