علمی و پزشکی

چگونه با کرونا خداحافظی کنیم؟

اخبار آفتاب:

علیرضا زالی: “سه راه برای خداحافظی با تاج وجود دارد. روش اول تضعیف خود ویروس در طبیعت و از بین رفتن بیماری زایی آن است. این در مورد اتفاقاتی مانند اجداد کرونا Merc و Sars اتفاق افتاد ، اما Corona هنوز نتوانسته است این رفتار بیولوژیکی را نشان دهد و ما هنوز شاهد بیماری زایی آن در جهان هستیم.

به گفته شهید بهشتی از دانشگاه علوم پزشکی ، وی گفت: “هرچند که ویروس از میزبان به میزبان منتقل می شود ، به طور طبیعی ضعیف تر می شود ، اما تعداد این بازدیدها زیاد است و امکان دارد 35-50 نفر آلوده شوند.” قدرت آن را کمی کاهش دهید.

چگونه با تاج خداحافظی کنیم؟

وی ادامه داد: در علم ویروس شناسی اصطلاح سقط خودبخودی در طبیعت را داریم. برخی از ویروس ها برای مدتی در طبیعت باقی می مانند و به آرامی بدون پیدا کردن زیستگاه از بین می روند. “گفت: فرمانده بیماری تاج در تهران. این موارد شامل آنفلوانزای H1N1 یا ویروس مرس است.

این اتفاق هرگز در مورد Quaid 19 یا SARS2 رخ نداده است. در جهان گزارش نشده است ، اما خوشبختانه گزارشی از جهش در این ویروس گزارش نشده است. “گفت: فرمانده عملیات کورنا در کلانشهر. .

وی با اشاره به سناریوهای دیگر برای متوقف کردن تاج گفت: راه دوم برای رهایی از تاج پیدا کردن یک درمان خاص است ، راه سوم واکسیناسیون است ، در غیر این صورت هنوز باید تاج را به عنوان میهمان جامعه بشری در نظر بگیریم.

هنوز یک مرکز آلودگی در تهران وجود دارد

تالار تاج نسبت به تکرار سناریو در سایر شهرهای خوزستان هشدار داد: “اگرچه شاهد کاهش شیوع این بیماری در تهران هستیم ، اما به نظر می رسد هنوز در تهران شیوع بیماری وجود دارد و عده ای نیز در معرض خطر هستند.”

شهید بهشتی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، درباره وضعیت تاج در تهران گفت: “ما هنوز در تهران به سطح نسبتاً کم نرسیده ایم و تعداد زیادی عفونت جدید داریم.”

وی گفت: “بنابراین هنوز کانون های آلودگی و بیمارانی در تهران وجود دارد.”

زالی گفت: “با وجود کاهش مراجعه و بستری در بیمارستان طی 10 روز گذشته و کاهش تعداد بیماران ، نباید فریب خورده و احساس کنیم که این بیماری در تهران به پایان رسیده است ، زیرا تا ماه مارس شاهد ناهنجاری های زیادی در تهران بودیم.”

تاج هنوز زنده است

وی افزود: اگرچه وکتور کلی این بیماری رو به زوال است ، اما شکننده است و نباید باعث شود ما فکر کنیم که تاج در تهران به پایان رسیده است ، اما تاج هنوز هم ایستاده است و این نکات رفتاری و بهداشتی جان ما را نجات می دهد. بیایید با این ویروس مبارزه کنیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کورنا در تهران دلیل کاهش بیماری در تهران تضعیف ویروس یا کاهش موارد ذکر شده است: در تهران می توانیم درباره تغییر در آموزش شهروندان تهرانی و رفتارهای بهداشتی انسان صحبت کنیم.

نیاز به جداسازی مداوم گروههای پرخطر

وی گفت: “از هفته سوم اسفندماه در تهران ، دریافتیم که افراد پرخطر کمتر مستعد ابتلا به ویروس هستند ، به این معنی که اگر یک فرد مسن در خانواده وجود داشته باشد یا شخصی که دارای یک بیماری بزرگ است ، احتمال مسافرت در سطح شهر و ماندن در خانه کمتر است.”

“قرنطینه افرادی را جدا کرده است که بیشتر در معرض خطر عفونت و مرگ هستند. ما وضعیت خوبی را می بینیم ، بنابراین باید جداسازی گروه های پرخطر به عنوان یک استراتژی ادامه یابد. “

وی گفت: “در نظرسنجی ای که در اواسط ماه مه انجام دادیم ، 72 درصد از شهروندان تهرانی اعتقاد داشتند که در 20 ثانیه دست خود را شسته اند.”

مردم نباید از رعایت نکات بهداشتی خسته شوند

این دانشکده در دانشگاه شهید بهشتی با ابراز نگرانی از عدم رعایت بهداشت اظهار داشت: تنها مشکل ما این است که در هنگام بیماری همه گیری ممکن است افراد از رعایت توصیه های بهداشتی خسته شوند ، بنابراین درخواست من از شهروندان تهرانی این است که نکات بهداشتی را در نظر داشته باشید ، زیرا در روزهای اخیر تعداد بیماران در تهران وجود دارد. مربوط به مسئله بود

چه مدت طول می کشد تا واکسن کرونا دریافت شود؟

– در دو هفته اخیر خبرهای خوبی درباره کشف واکسن شنیده شده است. همکاران ما در دانمارک ، موسسه پاستور ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، ستاد اجرایی امام خمینی (ره) و … واکسن ها در تلاشند تا این بیماری را تشخیص دهند ، اما روند تولید واکسن برای ویروس جدید که ساختار آن هنوز ناشناخته است ، زمان می برد.

“با این حال ، گزارش های خوب از آکسفورد ، فرانسه ، ایالات متحده و دیگران آمده است.” به طور کلی ، شناسایی واکسن 18 ماه طول می کشد ، اما در تحقیقات من به دلیل بالا بودن مراکز تحقیقاتی نیاز به کاهش دارد.

آیا ما پس از گرفتن تاج ایمنی مصون نیستیم؟

زالی گفت: “گزارش های مختلفی وجود دارد مبنی بر این که همه افراد آلوده نمی توانند دوباره آلوده شوند ، اما هیچ سابقه مشخصی در دست نیست که اگر کسی یک بار تاج را بگیرد ، دیگر به این بیماری مبتلا نمی شوند.” نه

وی گفت: “البته اگر فرد مبتلا به كورو ویروس به اندازه كافی آنتی بادی ایجاد كند و زنده بماند ، فرد از این بیماری در امان خواهد بود.”

بررسی علل شریان های کرونا ویروس در خوزستان

فرمانده ستاد تاج گذاری در استان تهران در مورد وضعیت خوزستان و قرمزی آن گفت: “دو دلیل برای این وجود دارد؛ ابتدا پنج آزمایشگاه تخصصی در خوزستان وجود دارد و حتی آنهایی که دارای عفونت خفیف هستند نیز شناسایی شده اند.

این سالن ادامه داد: دوم اینکه بسیاری از مسافت ها آسیب دیده است و شهرها با کم خطر با تغییر رفتارهای مدنی و اجتماعی خود بیمار شده اند.

وی گفت: “مراقب باشید که سناریوی خوزستان در هیچ شهری تکرار نشود ، بنابراین ما آشفته و هشدار داده می شویم.”

کرونا؛ یک بیماری هزار جانبه

وی با اشاره به علائم جدید این بیماری گفت: در تهران شاهد انتقال علائم تنفسی به علائم دستگاه گوارش بودیم. یعنی علاوه بر تب ، سرفه و درد عضلانی ، اسهال گوارشی نیز داریم. البته از بین رفتن حس بو و طعم نیز علامت جدید این بیماری است که در سراسر جهان شناخته شده است.

من فکر می کنم Corona باید یک بیماری هزار نفر قلمداد شود و بسیاری از علائم آن در کشور ما شنیده شده است. از ابتدای سکته مغزی در جوانانی که دارای مشکلات قلبی ، مشکلات تنفسی و غیره هستند ، این ویروس بسیار شگفت آور و فریبنده است.

آیا میدان 19 ساخته شده توسط مردم ساخته شده است؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا این ویروس توسط انسان ایجاد شده است یا خیر ، گفت: برخی از مواردی که در این بیماری اتفاق می افتد ، این ظن را ایجاد می کنند که توسط دست انسان ساخته شده است ، به عنوان مثال ، گاهی اوقات یک داروی ابولا روی آن وجود دارد. این کار می کند ، گاهی اوقات تأثیر مثبتی بر داروهای ایدز دارد ، و … ما نمی توانیم چنین ویروس ای را در بایگانی های پزشکی پیدا کنیم.

فرمانده اداره بیماری کرونا در تهران گفت: البته پیش بینی اصلی سازمان بهداشت جهانی این است که این ویروس یک ویروس طبیعی است که به طور عمده از طریق زخم ها به انسان منتقل می شود و سپس از طریق واسطه ها و افراد آلوده انجام می شود.

زالی با اشاره به بازگشایی رستوران ها گفت: “دوستان ما در وزارت بهداشت پروتکل مشخصی را برای رستوران ها بعد از عید فطر نوشتند.” البته این باید مطابق با توصیه های بهداشتی باشد. سفر آغاز شده است ، اما توصیه به مردم این است که نکات بهداشتی را رعایت کنند. هر سفیدی می تواند لطیف و بد باشد. البته باید بگویم که شرایط فعلی برای سفر مناسب نیست ، بهتر است سفر را به تعویق بیندازید.

دکمه بازگشت به بالا