علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

چگونه میکاپ ارتیست حرفه ای شویم

میکاپ آرتیست، هنرمند آرایشگری است که کار گریم و آرایش بانوان را انجام می دهد. یک میکاپ آرتیست واقعی، هنرمندانه با مواد آرایشی کار می کند

میکاپ آرتیست کیست؟

میکاپ آرتیست، هنرمند آرایشگری است که کار و آرایش بانوان را انجام می دهد. یک میکاپ آرتیست واقعی، هنرمندانه با مواد آرایشی کار می کند و سعی میکند بعد از شناخت صورت افراد، زیبایی های درونی هر چهره را شناسایی کند. او می داند که هر چهره آرایش خاص و منحصر به خود را می طلبد. چنین فردی با معجزه ی رنگ ها آشناست.قرینه سازی را می داند. به تاثیر هارمونی رنگ ها و سازگاری آن با پوست صورت به خوبی آگاه است.
میکاپ آرتیست ها امروزه طرفداران بسیاری دارند.

بسیاری از خانم ها در روز جشن عروسی شان به دنبال تغییرات فاحش نمی روند. آن ها می خواهند چهره ی طبیعی شان را زیباتر نمایش دهند. برای همین کار میکاپ آرتیست مهم و اثر گذار تلقی می شود.

آموزش میکاپ حرفه ای در تهران |برای میکاپ ارتیست شدن از کجا شروع کنم نی نی سایت

شعار یک میکاپ آرتیست

خرید لوازم آرایشی .یکی از میکاپ آرتیست های معروف پایتخت، معتقد است کار او زمانی پیدا می کند که افراد با دیدن عروس خانمی که او آرایشش کرده بگویند”چه چهره ی قشنگی، نه اینکه چه آرایش قشنگی”
همین یک جمله می تواند اهمیت و معنای کار میکاپ آرتیست واقعی را به ما نشان دهد.

نحوه ی کار یک میکاپ آرتیست

یک میکاپ آرتیست واقعی، باید مهارت های مختلفی را فرا بگیرد. او رازهای جوانی و شادابی پوست را می داند، از نحوه ی مراقبت های پوست صورت و بدن اطلاع دارد. او می داند که چه نوع آرایشی برای چه نوع چهره ای مناسب تر است.

می تواند با دیدن ها و آرایش های مختلف طیف رنگی و زیرسازی کار را شناسایی کرده و همان کار را روی صورت پیاده کند. می تواند صورت خود را به بهترین شکل ممکن آرایش کند. با برندهای مطرح جهانی آشنا است و اغلب آنها را تست کرده است.

امروزه میکاپ آرتیست ها برای خود سبک و سیاق مشخصی در پیش گرفته اند. استفاده از یک برند مطرح و امتحان شده می تواند برای کلاس کار یک میکاپ آرتیست بسیار مهم باشد. چرا که به معنای این است که او تمام برند ها را تست کرده و بعد از آن، تشخیص داده است که برند مد نظر کیفیت بهتری نسبت به سایرین دارد.

آگاهی از تکنیک های روز دنیا، استفاده از تکنولوژی های جدید، به کار گیری سبک های نوین جهانی، آشنایی با منابع روز جهان، اغم از مجله، فیلم، فشن شو و…. می تواند محل مناسبی برای کسب جدید ترین اطلاعات در زمینه ی کاری یک میکاپ آرتیست موفق باشد.

بیشتر بخوانید:

مدل های مختلف آرایش

امروزه، صنعت مد و زیبایی طرفداران بی شماری دارد. سالانه مبالغ هنگفتی در تمام کشورهای جهان صرف این هنر-صنعت می شود. چرا که میکاپ، هنری است که انسان در تمام دوران زندگی به آن نیاز پیدا می کند. صنعت نمایش، تئاتر، سینما، مهمانی های مختلف، عروسی ها، جشن های خاص و…. محلی برای هنرنمایی میکاپ آرتیست ها به شمار می آیند.
آرایش های روز و شب، آرایش های نامزدی، عقد و عروسی، آرایش های صنعتی، آرایش های هنری هر کدام سبک و شیوه ی اجرای خاص خود را دارند.

تفاوت آرایش روز و شب

به طور کلی، آرایش روز باید ساده و مینیمال باشد. برای رنگ رژ لب، بهتر است از تناژ صورتی استفاده کرد. بهتر است رنگ رژ لب، با تناژ رنگ لب خود فرد هماهنگ باشد. آرایش چشم هم باید کاملا ساده باشد. یک سایه کم رنگ با کمی ریمل، کافیست.
آرایش شب می‌تواند کمی بیشتر باشد. برای آرایش شب، باید گونه‌ها را برجسته کنید. چشم‌ها یا لب ها را پررنگ و برجسته آرایش کنید. توجه داشته باشید که لازم است که یا آرایش چشم پررنگ باشد یا آرایش لب ها، نه هر دو.
یکی از بهترین مدل‌های آرایشی که هیچ وقت از مد نمی‌افتد، رژ لب قرمز با آرایش بسیار کم صورت (حتی بدون آرایش صورت) است. بهتر است برای افرادی که پوست تیره‌ای دارند، از تناژ قرمز تیره استفاده کنید. برای افرادی که پوست روشنی دارند، از تناژ نارنجی استفاده کنید.

مهارت های یک میکاپ آرتیست

علاوه بر مطالبی که قبلا عنوان شده، باید یادآور شویم که یک میکاپ آرتیست حرفه ای باید ذهن خلاقی داشته باشد. خلاقیت بهترین رمز موفقیت در این کار است. اگر گرفتار تکرار و روزمرگی شوید، مطمئنا طرفداران خود را از دست خواهید داد.

جذابیت این کار در این است که هر روز شیوه های جدیدی را اتخاذ کنید. روش های جدیدی را امتحان کنید و برای هر فرم صورت، ایده های جدیدی را پرورش دهید.
داشتن ذهن خلاق در زمینه های دیگری نیز می توانند به کمک شما بیایند.

گاه ممکن است فردی اطلاعاتی از یک آرایش خاص در یک فیلم سینمایی را ارائه کند و از شما بخواهد که او را درست به همان شیوه آرایش کنید. در چنین مواقعی ذهن شما باید قدرت پردازش بالایی داشته باشد و بتواند گفته های مشتری را به خوبی دریافت و آن را پیاده کند.

تبلیغ کنید

آغاز کار یک میکاپ آرتیست بسیار سخت خواهد بود. چرا که در اغلب شهرها، برند های مطرحی وجود دارند و رقابت کردن با برند های با سابقه و شناخته شده بسیار دشوار است. اما به یاد داشته باشید که مشتری های راضی بهترین تبلیغ برای کار شما خواهند بود. چیزی را ارائه دهید که دیگران قادر به انجام آن نباشند. قدرت کلام، قدرت اجرایی و ذهن خلاق می تواند، ضلع های مثلث موفقیت شما را تشکیل دهند.
برای آغاز کار می توانید با رزومه ای که در اختیار دارید، به سالن های معروف شهر مراجعه کرده و برای اثبات مهارت خود وارد مذاکره شوید. مهمانی های خصوصی و جشن هایی که در آن ها دعوت هستید، می توانند یک معرفی خوب و تبلیغ مناسب برای کار شما به حساب بیایند. پس از هر عروسی، مهمانی و جشنی استقبال کنید!

رازهای جوانی از دید میکاپ آرتیست ها

بالا رفتن سن در خانم ها باعث می شود بافت چربی در صورت شان افزایش یابد و همین امر زمینه را برای یک آرایش زیبا و بی نقص مهیا می کند. اگر شما هم جزو آن دسته از آدم هایی هستید که دیدن چهره های شاداب هنرمندان میان سال و مسن برایتان شگفت انگیز است، ادامه ی مطلب را از دست ندهید.
برای داشتن یک چهره ی با نشاط و پوستی جواب، راه های مختلفی را باید امتحان کنید. مراقبت های بهداشتی و آرایشی، نرمش ها، تغذیه و استفاده از ماسک های مختلف می توانند به شما کمک کنند. در ادامه ی مطلب با بخشی از این روش ها بیشتر آشنا می شوید:

-استفاده از زیرسازی هایی با تناژ زرد رنگ در ارایش، می تواند چهره را شاداب تر و جوان تر نشان دهد.
-ماساژ مداوم پوست صورت با حرکت چرخشی که در طول روز به طور مستمر انجام می شود از افتادگی پوست جلوگیری می کند.
-لوسیون های گیاهی برای سفت کردن پوست بسیار مناسب هستند. استفاده از آب گوجه فرنگی با ترکیب کشک یا شیر دلمه شده، به مدت ده الی پانزده دقیقه تاثیر بسیاری خوبی دارد.
-خواب کافی برای جلوگیری از تیرگی زیر چشم، مفید است. بسیاری از مواقع خستگی به زیبایی پوست آسیب می رساند.
-برای اینکه پف زیر چشم تان را برطرف کنید، شب ها قبل از خواب، دستمال نم داری را روی چشم هایتان قرار دهید، خواهید دید که صبح پف چشم تان خوابیده است.
-هر صبح و شب روغن بادام را به آرامی به دور چشم تان بکشید.
-برای کمرنگ کردن تیرگی های زیر چشم گلابی بخورید .
-همیشه ابروها را به سمت بالا شانه کنید تا به طور طبیعی به شکل قوس دار در بیایند.
-از روغن کرچک، برای تیره و ضخیم کردن مژه ها و موی سر استفاده کنید.
-برای حفظ رطوبت پوست و بویژه لب هایتان از بخور در محیط خانه استفاده کنید.
-از میوه ها و سبزی های تازه زیاد استفاده کنید.
-در هوای گرم و خشک یا هوای سرد و طوفانی از منزل خارج نشوید.
-برای خشک کردن موهایتان از درجه ی گرم سشوار استفاده نکنید.
-برای موهایتان از شامپوهای مخصوص استفاده کنید.
-به زیبایی و بهداشت ناخن ها اهمیت بدهید. از آب گرم و صابون برای حفظ بهداشت آن ها استفاده کنید.
-از رنگ هایی استفاده کنید که به پوست صورت تان بیاید و شما را خسته نشان ندهد.

منبع : فروشگاه اینترنتی چاپار آنلاین

دکمه بازگشت به بالا