علمی و پزشکی

چگونگی اخذ جریمه‌های کرونایی/ کسر جریمه از یارانه یا ثبت در شماره ملی

معاون فنی مرکز حفاظت از محیط زیست و کار وزارت بهداشت با تشریح روش های جریمه های کرونا ویروس گفت: “این جریمه ها از یارانه مجرمان گرفته می شود یا به کارت های ملی آنها اعمال می شود.”

محسن فرهادی در گفت وگو با روابط عمومی ، در مورد چگونگی شناسایی مجرمان تاج و چگونگی وصول جریمه از آنها گفت: کارمندان می توانند دولتی یا خصوصی باشند و در هر دو گروه تاکنون مشکلی برای جرم و مجازات نداشته ایم. اگر یک مقام دولتی از نقاب استفاده کند و به مقامات بالاتر خود در مورد بیماری کرونا ویروس قلب اطلاع ندهد ، جریمه می شود و حقوق خود را از دست می دهد. در مورد اتحادیه های کارگری ، مجوز تجارت دارند. اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم ، به راحتی جریمه می شوند.

وی در ادامه با تشریح روش جریمه افرادی که در خیابان هستند و افرادی که کار نمی کنند ، ادامه داد: این افراد حتی بدون اطلاع از آنها ، بدون گرفتن کارت ملی و شماره ملی از طریق پلیس و میزان جریمه ها از طرق مختلف جریمه می شوند. آنها شناسنامه می گیرند. ممکن است شخصی در وهله اول جریمه از حقوق وی کسر شود یا جریمه پرداخت نشود ، اما این بدهی در شناسنامه و کارت ملی شخص است و در صورت تمایل به دریافت خدمات در هر زمان قابل جبران است.

فرهادی گفت: “راه دیگر دریافت جریمه ها قرار دادن آنها در سیستم یارانه است ، بنابراین بانک پس از اعلام نیروی انتظامی مبلغ جریمه را پس می زند.”

پلیس می گوید برای جلوگیری از ماسک زدن با افراد در خیابان ارتباط فیزیکی ندارند و گفت: “این جریمه ها برای تعدادی از افراد اعمال می شود ، زیرا افراد عادی مشمول نظم و بهداشت می شوند و جریمه ها برای مردم مضر نیست.” دسترسی. روابط با افرادی که به عمد پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند توسط کسانی که خود به پروتکل ها پایبند هستند پشتیبانی می شود.

وی نحوه اجرای قانون را توضیح داد: برای گروه های سه نفره کارمند دولت ، بخش خصوصی و بیکاران ، پلیس و محیط بانان همزمان فعال هستند. البته گروه سوم مستقیماً به عهده پلیس است. . طبق فرمان امروز ، بیشتر کسانی که در سیستم SALAMAT.GOV.IR ثبت نام نکرده اند نیز ثبت نام کرده اند و روش دیگری برای کنترل توسط QRcode انجام می شود.

فرهادی درباره وضع جریمه کارت های ملی یا یارانه ها گفت: هر شهروند ایرانی شناسایی شده و دارای هویت اجتماعی است و پس از شناسایی پلیس از سوی پلیس ، وی می تواند به راحتی جریمه را اعمال کند. البته ممکن است جریمه بلافاصله نرسد ، اما وصول می شود ، زیرا مردم زندگی اجتماعی دارند. ” استفاده از نقشه ملی آنها ضروری است. البته امیدوارم که مردم بدانند که وضع این جریمه ها به نفع آنهاست زیرا آنها از خود و سلامتی خود مراقبت می کنند.

در صورت اشتباه در ثبت هویت پلیس ، هویت ملی و غیره ، شخصی که جریمه نادرست شده است چگونه می تواند اعتراض خود را ثبت کند؟ وی گفت: “این اتفاق می افتد ، اما مسیر برای اجرای قانون طراحی شده است.” یکی از راه های جریمه کردن بازپرس های دادگاه ، مستند سازی جرم است. به یاد داشته باشید که اولین قدم در فرهنگ سازی پیروی از نکات بهداشتی است.

وی در مورد استفاده از ماسک در اتومبیل های سواری افزود: هدف ما بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی است ، اما وقتی ماسک ها در جامعه اجباری می شوند ، حتی برای رانندگی باید ماسک بزنید.

فرهادی تأکید کرد که جریمه ها باید مستقیماً به حساب وزارت بهداشت واریز شود. طبق این مصوبه ، این جریمه ها فقط باید برای اقدامات ضد تاج استفاده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا