چیدمان بازی‌ها ما را به‌دردسر انداخت/ هیچ تیمی از پیش برنده نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران |بازی

عیسی سنگدوینی سرمربی تیم والیبال پاس گرگان در گفتگو با خبرنگار آنلاین، درباره شرایط لیگ برتر و وضعیت تیم پاس گرگان گفت: خدا را شکر بازی قبلی ما با پیروزی مقابل تیم مهرگان نور به پایان رسید؛ این بازی در پنج ست برگزار شد و طبیعتاً بازی سختی برای هر دو تیم بود. دو تیم برای رسیدن به پیروزی جنگیدند. وقتی یک بازی در پنج ست برگزار می‌شود مطمئناً سخت خواهد بود و در نهایت تیمی پیروز میدان می‌شود که در ست پنجم کمترین اشتباه را داشته باشد.

وی گفت: خدا را شکر بازیکنان پاس گرگان بی نقص بازی کردند و سرویس‌های خوبی زدند و توانستند حملات تیم حریف را با دفاع خوب کنترل کنند. تیم مهرگان نور یکی از تیم‌های تازه وارد لیگ برتر است و تاکنون نتایج خوبی هم کسب کرده است و در جایگاه خوبی قرار داشت. خدا را شکر ما توانستیم سه امتیاز این بازی را بگیریم و شرایط خودمان را در جدول تغییر دهیم.

سرمربی تیم پاس گرگان در مورد بازی فردا مقابل شهداب یزد عنوان کرد: تیم شهداب جز تیم‌های باکیفیت لیگ برتر است و معمولاً این اتفاقات می‌افتد که یک تیم نتواند در اول کار آن طور که باید نتیجه بگیرد. تیم شهداب در اوج آمادگی بود و شرایط لیگ هم کاملاً متفاوت است، اما نباید این تیم را هیچ وقت دست کم بگیریم. آن‌ها هم کادر فنی قوی و هم بازیکنان خیلی خوبی دارند و یکی از مدعیان در لیگ برتر هستند؛ مطمئناً آن‌ها شرایط را تغییر می‌دهد و با تمرکز بازی می‌کنند.

سنگدوینی گفت: شاید الان این تصور به وجود بیاید که تیم شهداب نتیجه را در بازی قبل واگذار کرده و احتمالاً در فشار هستند، اما این طور نیست و ممکن است با انگیزه‌تر بازی کنند. در هر حال ما با تمام توان به میدان خواهیم رفت و به خیلی از مسائل توجه نمی‌کنیم. شرایط تیم ما هم خوب است ولی هیچ تیمی از پیش بازنده و برنده نیست.

سرمربی تیم پاس گرگان در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از لیگ برتر والیبال در این چند هفته چه بوده است؛ خاطرنشان کرد: به نظرم سطح فنی لیگ قابل قبول است به طوری که الان می‌بینید در هفته چهارم نتایج کاملاً غیرقابل پیش‌بینی رقم می‌خورد. شاید قبل از شروع مسابقات چند تیم جز مدعیان بودند اما هیچکدام یک از آن‌ها از پیش برنده نیستند و هر تیمی که بجنگد و خوب والیبال بازی کند، برنده میدان خواهد بود. هر تیمی که با تمرکز و با تمام توان بجنگد شرایط را تغییر خواهد داد و همانطور که گفتم فرقی هم نمی‌کند چه تیمی باشد.

وی گفت: در همین چند هفته‌ای که از مسابقات گذشته چه کسی فکرش را می‌کرد شهداب این نتایج را به دست بیاورد یا تیم فولاد سیرجان ایرانیان که قهرمان سال گذشته لیگ برتر است مقابل تیم طبیعت شکست بخورد. به نظرم لیگ اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. در لیگ امسال یک سری نواقص وجود دارد اما به نظرم شرایط برگزاری لیگ و سطح کیفی مسابقات خوب است.

سنگدوینی تأکید کرد: خوشبختانه فدراسیون والیبال تعامل خوبی با باشگاه‌ها دارد، رئیس فدراسیون نگاه ویژه‌ای به باشگاه‌ها دارد. البته همانطور که گفتم نواقصی وجود دارد در همین نیم فصل اول ما تنها ۴ بازی در گرگان انجام می‌دهیم و هشت بازی دیگر در خارج از خانه هستیم؛ این موضوع اصلاً خوب نیست چون ما پیوسته باید در سفر باشیم و بازیکنان وقت کافی برای ریکاوری نخواهند داشت. به نظرم می‌توانستند طور دیگری برنامه‌ریزی کنند که شرایط برای تیم‌ها هم راحت‌تر باشد.

سرمربی تیم پاس گرگان عنوان کرد: متأسفانه نحو چیدمان بازی‌ها باعث شده باشگاه‌ها در رفت و آمد دچار مشکل شوند. برخی تیم‌ها خصوصی هستند و اگرچه برای آن‌ها هم سخت است اما به اندازه ما که یک تیم نظامی هستیم و در ترکیب تیم سرباز داریم، با مشکلات بیشتری روبه‌رو هستیم. والبیالیست‌های جوان و نوجوانان در ترکیب تیم ما هستند که آن‌ها را حفظ می‌کنیم تا به تیم‌های ملی راه پیدا کنند، در واقع باشگاه پاس بازوی راست فدراسیون برای تربیت نسل جوان والیبال ایران است.

خروج از نسخه موبایل