اقتصادی

ژاپن تاثیر بدترشدن شرایط اقتصادی جهانی را کاهش داد

یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های ژاپن در ماه ژوئن پس از رشد برای اولین‌بار طی هفت ماه، در ماه مه کاهش یافت که به دلیل سفارشات ضعیف برای کالاها در بحبوحه رکود اقتصادی جهانی کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی، شاخص نهایی مدیران خرید ژاپن ۴۹.۸ بود که پس از ۵۰.۶ در ماه مه به زیر آستانه ۵۰ که رشد را از انقباض جدا می‌کند، بازگشت. تولید و سفارش‌های جدید، به انقباض بازگشتند و به یک بازگشت کوتاه که به دلیل بهبود اعتماد تجاری تقویت شده بود، پایان دادند.

اسامه بهاتی در اس‌اندپی گلوبال اظهارکرد که تقاضای ضعیف برای کالاها، به‌ویژه نیمه‌رساناها، در کنار مسائل مربوط به تناسب نیروی کار بر حجم فروش و تولید تأثیر گذاشته است.

سفارشات جدید از مشتریان خارج از کشور با سریع‌ترین نرخ در چهار ماه گذشته کاهش یافت که منعکس‌کننده تقاضای ضعیف چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری ژاپن است.

شاخص مدیران خرید پس از آن منتشر شد که داده‌های دولتی ژاپن روز جمعه نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در ماه مه بیش از حد انتظار کاهش یافته است که به دلیل کمبود قطعات خودروسازان و کاهش تولید کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، ژاپن توانسته است به لطف شکوفایی فعالیت‌های بخش خدمات و سیاست پولی بسیار ضعیف، تأثیر بدتر شدن شرایط اقتصادی جهانی را کاهش دهد اما کندی اقتصاد ایالات‌متحده، چین و اروپا به بخش تولید متکی به صادرات آسیب می‌زند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا