علمی و پزشکی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را به جرم تلاش برای استفاده از آن دستگیر کرد پرداخت نرم افزار به یک شرکت فناوری در ایالات متحده حمله کنید. به گفته کاربران FBI ، این شرکت تسلا بود. در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمده است که ایگور کریچکو 27 ساله در ماه ژوئیه وارد ایالات متحده شد و با یک کارمند روسی در تسلا در تماس بوده است.

یک کارمند فاقد ویزای اقامت در ایالات متحده در Tesla Gigafactory در نوادا کار می کرد. پس از این جلسه ، کریچکو درخواست رضایت کرد. وی برای آلوده کردن سیستمهای رایانه ای تسلا با برنامه های پرداخت موجود ، یک میلیون دلار به کارمند پیشنهاد داد.

هدف اصلی کریچکو کسب اطلاعات دقیق در مورد تسلا و ارائه کلیه اطلاعات دریافتی به کاربران فضای مجازی در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی از شرکت بود. این شرکت با FBI در تماس است. به دنبال این مسائل ، FBI توانست کریچکو را هنگام تلاش برای ترک ایالات متحده بازداشت کند.

حمله سایبری به تسلا

شیوع اخاذی شرکت ها در ایالات متحده

مأموران FBI می گویند کریچکو به شرکت های مختلف حمله کرده است ، اما اسامی آنها را ذکر نکرده است. طبق FBI ، شرکت دیگری که به همین روش مورد حمله قرار گرفت ، 4.5 میلیون دلار پرداخت کرد تا رضایت کلاهبردار روسی کریچکو را جلب کند. اگر شرکت روسی تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت قرار ندهد ، سرنوشت مشابه می تواند برای ابرقدرت جهان نیز رقم بخورد.

حملات سایبری با استفاده از نرم افزار Ransom در ایالات متحده رایج است و شرکت هایی مانند Carnival و Garmin اوایل این ماه وضعیت مشابهی را تجربه کردند. تراولکس همچنین 2.3 میلیون دلار به مخفیانه اطلاعات هکرها پرداخت کرد. طبق اعلام اف بی آی ، مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان بیشترین حملات سایبری را در زمان های اخیر داشته اند.

2323

دکمه بازگشت به بالا