کاهش کمبودهای دارویی به ۷۹ قلم / جزییات طرح دارورسانی درب منزل بیماران

رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش کمبود دارو با اجرای طرح دارویی خبر داد و در عین حال طرح تحویل دارو در منزل به بیماران خاص و صعب العلاج را تشریح کرد.

دکتر باخرام чаня др гифтоуго ба Есна، درباره روند اجرای طرح و اقدامات ارزیابی دارو و چالش های یک ماهه گذشته در این زمینه، گفت: وقتی قرار است سیاست اشتباهی اصلاح شود، همه کارها با چالش مواجه می شود. سیاست ارز اشتباه است، اولویت این است که صنعت دارو در بازار داخلی باشد و اصلاح آن چالش بزرگی است.

کاهش کمبود دارو با اجرای طرح دارو

وی افزود: اینطور نیست که بگوییم همه کارها به خوبی و خوشی انجام می شود، بلکه طرح دارو در نوع خود به شکل قابل قبولی انجام شد. قبل از اجرای طرح حدود 100 قرص دارویی کمبود قابل توجهی داشتیم که در حال حاضر به 79 قرص رسیده است و امیدواریم در طول شهریور ماه کمبود 20 قرص دارویی دیگر را کاهش دهیم. البته کمبود 50 یا 60 قلم یک حالت طبیعی در دنیاست که ممکن است به طور موقت وجود داشته باشد.

او ادامه داد: بسیاری از کمبودها مربوط به تولید داخلی است و داروهای داخلی بر داروهای داخلی ارجحیت دارند. حدود یک ماه از اجرای طرح دارویی می گذرد و تا زمانی که صنعت نتواند از مزایای این روش جدید و ارزان استفاده کند، چند ماه طول می کشد و این مشکلات برطرف می شود.

صندوق همچنین تاکید کرد: البته بسته به هماهنگی بین برنامه و بودجه، بیمه، گمرک و … این روند ادامه خواهد داشت.

جزئیات برنامه دارورسانی برای بیماران خاص و صعب العلاج

و همچنین در پاسخ به این سوال که طرح ارسال دارو به منزل بیماران مزمن و صعب العلاج چگونه است، توضیح داد: این روند با شروع تحویل دارو به بیماران SMA آغاز می شود. البته طرح دیگری که در شهریور ماه اجرا می شود با کمک دوستان در بنیاد شهید و امور ایثارگران با جانبازان بیمار عمدتاً در استان تهران آغاز می شود که بر اساس آن بررسی اولیه کل پروژه انجام می شود. . پس از آن به بیماران خاص مانند بیماران پیوندی، بیماران هموفیلی، بیماران دیالیزی و غیره تعمیم خواهد یافت.

خزانه دار ادامه داد: دارو به محل درمان این بیماران یا محل زندگی آنها می رسد. این اقدام ویژه ای است که با کمک داروخانه ها انجام می شود و در تهران به منظور یافتن ایرادات یا مشکلات احتمالی در حال آزمایش است تا پس از بررسی و رفع چالش ها در کل کشور به ویژه اجرا شود. در مناطق محروم

وی افزود: بحث زیرساخت های مکانیزه این فرآیند آماده است و برخی از مباحث لجستیکی و نگهداری سیکل سرد زیر نظر توزیع سیکل انجام می شود. در حال بررسی بیماران خاص هستیم، اما نمی‌توانیم تعداد دقیقی از بیمارانی که قرار است این خدمات را دریافت کنند، ارائه کنیم.

قیمت گذاری جدید است؛ به زودی

о д бехсто очение з коars под ха еа еа пена пreоень програars оанизууент. دختر بچه وی برای قیمت گذاری جدید مرغ گفت: یک بار در فروردین ماه قیمت جدید دریافت کردند و قیمت گذاری جدید نیز در دست اقدام است. البته همه چیز افزایش قیمت دارد و این نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت جدید این روزها اعلام خواهد شد.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل