علمی و پزشکی

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش شفاف ، با مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی روز شنبه آخرین مورد بیماری کرونا قلب در استان تهران را اعلام کرد. سهم متقاضیان مجتمع حدود دو هزار نفر بود.

وی گفت: حدود 1916 بیمار با تشخیص بیماری کرونا قلب در استان تهران در بیمارستان های استان تهران بستری شده اند و اگر 24 ساعت قبل به این آمار نگاه کنیم ، شاهد افزایش سه درصدی هستیم.

دکتر زالی ادامه داد: “همچنین ، در 24 ساعت گذشته میزان ترخیص در تهران نسبت به 24 ساعت قبلی ما کاهش یافته است و از 300 ترخیص ، 150 بیمار ترخیص شده اند.”

وی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته 223 نفر به دلیل موارد جدید بیماری عروق کرونا قلب در تهران بستری شدند که از این تعداد 80 نفر به طور مستقیم در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

دکتر زالی گفت: “متأسفانه در 24 ساعت گذشته میزان مرگ و میر نسبت به 24 ساعت قبل 1.4 برابر شده است.”

وی هفته گذشته در مورد روند نزولی مطابقت با روش ها و پروتکل های بهداشتی در استان صحبت کرد و یادآوری کرد: “در هفته های اخیر شاهد کاهش رعایت اقدامات بهداشتی در تهران بوده ایم که این ممکن است پیش شرط هشدار شدید در تهران و موج بعدی بیماری باشد.

دکتر هال یادآوری کرد که در دو هفته گذشته با رعایت اقدامات بهداشتی ، این میزان به 76.3 درصد رسیده بود ، اما متأسفانه ، این رقم در هفته گذشته به 75.4 درصد کاهش یافت.

وی درباره افزایش شیوع گروه های سنی بین پنج تا 17 سال توضیح داد: بیماری عروق کرونا قلب در این گروه سنی طی دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. تا دسامبر ، بستری شدن در این گروه سنی از 1.5 تا 2 درصد بود ، اما اکنون این رقم از هشت درصد به 10 درصد رسیده است.

دکتر زالی گفت: یکی از دلایل آن این است که ما با اشکال جدیدی از بیماری روبرو هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند و دلیل دیگر این که جوانان بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار می گیرند. دریافت کردم. علاوه بر این ، حضور در شهر می تواند منجر به بیماری عروق کرونا قلب در جوانان شود.
وی یادآور شد: حتی اگر میزان مرگ و میر در گروه را از صفر تا پنج سال در مقایسه با مارس 1998 که حدود 0.4-0.5 درصد بود در نظر بگیریم ، در ژانویه امسال این رقم به 4.4 درصد رسید. .

دکتر زالی با بیان اینکه هر هفته تعداد مولدهای پایه در تهران به عنوان یک شاخص مهم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، گفت: متأسفانه در پایان هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسید.

اگر بیش از یک مولد اصلی داشته باشد ، نشانگر تشدید اپیدمی است و اگر کمتر از یک باشد ، به معنای کاهش بیماری است. هفته گذشته این رقم به 1.1 درصد رسید.

دکتر هال نتیجه گرفت که بیماری کرونا قلب و سایر بیماری های تنفسی و همچنین بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی از نوع ویروسی یا عفونی ، با هوای آلوده و ذرات ویروسی آلوده به ویروس در ارتباط است. ماسک مطلوب با کیفیت و پوشش مناسب ، استفاده منظم از مواد ضد عفونی کننده و شستشوی منظم دست برای کلیه بیماری های ویروسی از جمله تاج بسیار مثر است.

دکمه بازگشت به بالا