کاهش ۷۵ درصدی احتمال انتقال کرونا با استفاده از ماسک‌

پزشکان هنگ کنگ بار دیگر نتایج آزمایش های جدید را تأیید کرده اند که در آن استفاده از ماسک خطر انتقال کرونا به سایر حامل ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش روابط عمومی ، براساس مطالعه انجام شده توسط یک گروه تخصصی در هنگ کنگ ، استفاده از ماسک میزان انتقال ویروس از طریق ذرات موجود در هوا یا قطرات تنفسی را حدود 75 درصد کاهش داده است.

دکتر یوجین کوکو جوان ، میکروبیولوژیست برجسته در دانشگاه هنگ کنگ ، گفت: نتایج نشان دهنده اثربخشی ماسک ضد coronavirus است.

دکتر یوئن که ویروس SARS را در سال 2003 کشف کرد گفت: “این اولین مورد وی است.” این سازمان از اثربخشی آن زیر سوال برده است.

در این مطالعه ، دو قفس همستر در سه سناریو مختلف در نظر گرفته شده است.

هنگام استفاده از ماسک ، به ویژه هنگامی که توسط افراد آلوده پوشیده می شود ، انتقال ویروس می تواند 50٪ کاهش یابد.یک گروه همستر Quaid-19 را آلوده کردند ، و گروه دیگر یک دستگاه تهویه مناسب را بین دو قفس بازیابی و ارسال کردند. برخی از همسترهای تاج دار علامتی ندارند.

طبق سناریوی اول ، دو سوم همسترهای سالم بدون استفاده از ماسک از کرونا رنج می برند ، اما وقتی این ماسک را در همسترهای آلوده اعمال می کنند ، میزان همستر سالم 15٪ کاهش می یابد. همچنین در صورت استفاده از ماسک برای متون سالم ، درد آنها به 35 کاهش می یابد.

براساس این مطالعه ، گروه همسترهای آلوده به ویروس بدون ماسک نسبت به افراد آلوده به ماسک ویروس بیشتری در بدن خود دارند.

دکتر یوئن در نشست خبری گفت: “آزمایش ژامبون ما بسیار واضح است.” اگر همستر آلوده یا انسان هیچ علامتی نداشته باشد یا از ماسک استفاده نکند ، افراد دیگر را از تاج محافظت می کند.

این قویترین نتیجه حاصل شده است. استفاده از ماسک می تواند 50٪ انتقال ویروس را کاهش دهد ، به خصوص هنگامی که توسط افراد آلوده پوشیده شود.

طبق گفته Sky News ، محققان می گویند از آنجایی که تاکنون هیچ واکسن مؤثر برای درمان کورو ویروس ایجاد نشده است ، باید تدابیری مانند استفاده از ماسک ، بهداشت و فضای اجتماعی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل