علمی و پزشکی

کرونا همچنان درمان قطعی ندارد / استفاده از ماسک در دستور کار همه باشد

به گزارش شفاف ، صبح امروز جلسه کمیته ملی علمی کنترل و نظارت بر کووید -19 با حضور دکتر گاسم یان بابایی معاون وزیر بهداشت ، دکتر فرید نجفی معاون وزیر علوم و فناوری برگزار شد. حمیدرضا جماعتی ، دبیر کمیته تحقیقات ملی کرونا و سایر اعضای کمیته. بیمارستان قلب شهید رجایی در تهران برگزار شد.

استفاده از ماسک در دستور کار همه است

در ابتدای این جلسه ، دکتر جان بابایی از برگزاری نوزدهمین نشست کمیته تحقیقات ملی کووید با حضور اساتید رشته های پزشکی کشور خبر داد و گفت:

وی ادامه داد: با توجه به روند خوب واکسیناسیون که هنوز در کشور ادامه دارد ، شاهد کاهش بستری ها ، تعداد بیماران وخیم و تعداد مرگ و میر هستیم که این نشانه خوبی است. اما اساتید کمیته به مردم توصیه می کنند دستورالعمل های بهداشتی را در حین واکسیناسیون رعایت کرده و از ماسک در دستور کار همه عزیزان استفاده کنند.

در بحث بیماران سرپایی و بیماران سرپایی ، دکتر جان بابایی به دستورالعمل های ملی درمان کرونا اشاره کرد: نباید در محیط سرپایی بر روی چیزی تأکید ویژه شود. این بدان معناست که برخی از افراد ممکن است از روی ترس کارهای تشخیصی غیر ضروری را انجام دهند.

در مراکز سرپایی کرونا نیازی به دارو نیست

معاون وزیر بهداشت: “نیازی به داروهای سرپایی نیست. مردم عزیز ، بدانید که نظر اساتید – در دوره سرپایی نیازی به توموگرافی و آزمایش های معمول نیست ، فقط از قوانین بهداشت پیروی کنید.

Ramedsaver یک دارو در کلینیک است

وی نحوه بستری شدن بیماران کرونری در بیمارستان را نشان داد: “معمولاً طبق دستورالعمل ، در صورت لزوم به اورژانس منتقل می شوند.” در موارد بستری ، دوره درمان به خوبی مشخص شده است. این موضوعی است که باید در درمان بیماران بستری در نظر گرفته شود استفاده از داروهایی که به عنوان داروهای کرونری شناخته می شوند محدود است و در برخی موارد به هیچ عنوان جایی در خانه وجود ندارد. این یک داروی بیمارستانی است و در موارد نادر و در شروع بیماری استفاده می شود.

کورتیکواستروئیدها باید به مدت محدود در بیمارستانها تجویز شوند

جان بابایی با تاکید بر اینکه استفاده از کورتیکواستروئیدها بسیار محدود است و در مطب ها و کلینیک ها وجود ندارد ، اظهار کرد: کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان ها و به مدت محدود تجویز شوند. در برخی موارد رعایت شده است عفونت های قارچی کشنده در اثر استفاده بیش از حد از کورتیکواستروئیدها ایجاد می شوند ، بنابراین افراد باید از مصرف خودسرانه چنین داروهایی خودداری کنند و نباید به دنبال تجویز پزشک باشند.

اهمیت استفاده مناسب از اکسیژن در بیماران بستری

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه مهمترین مورد برای بیمار بستری استفاده صحیح از اکسیژن است ، گفت: در واقع اولین مسئله حمایت از تنفسی است که پرستاران به بیماران می دهند. اکسیژن مناسب می تواند م effectiveثرترین درمان باشد و مرگ و میر را به صفر برساند.

م effectiveثرترین درمان برای این بیماری واکسن است

بر اساس بیانیه روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی در ادامه با بیان اینکه مسائل روانی یکی از مواردی است که بر کیفیت درمان بیماران تأثیر می گذارد ، گفت: مسائلی مانند سلامت روان و تغذیه باعث بهبود سلامت بیمار می شود. توانایی درمان “

جان بابایی ، یکی از اعضای کمیته علمی می گوید: “م effectiveثرترین راه درمان بیماری واکسن است ، زیرا این بیماری ویروسی است و درمان آن مشخص نیست.”

معاون وزیر بهداشت در خاتمه در مورد کمبود داروهای کرونری در کشور اظهار داشت: خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سعی کرده اند تمام داروهای م inثر در درمان بیماری عروق کرونا قلب را در دسترس قرار دهند. به عمومی از طریق تولید داخلی ما هیچ اطلاعاتی نداریم.

دکمه بازگشت به بالا