علمی و پزشکی

کرونا همچنان در اوج / مصرف بی‌سابقه “اکسیژن” در بیمارستان‌ها

معاون امور پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت که تقریباً تمام تخت های تاج در بیمارستان های ما پر شده است و ما دائماً از بخشهای اختیاری تخت اضافه می کنیم.

دکتر فرشاد علاlamم در مصاحبه با روابط عمومی وی درباره بستری شدن بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تقریباً تمام تخت های عروق کرونا ویروس در بیمارستان های ما پر شده و ما دائماً با تخت های جدید پر می شویم. بسته به نوع مشتری موجود ، ما به طور موثر ظرفیت انتخابی سایر قسمت های بیمارستان را کاهش می دهیم و خدمات عروق غیر اورژانسی را کاهش می دهیم ، بنابراین می توانیم تختخواب برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب فراهم کنیم. این اتفاق در بخش عروق کرونا ویروس معمول ، STI و بخش اورژانس رخ می دهد. ما اکنون از ظرفیت کامل تخت های کرونا استفاده می کنیم و اگر تعداد بیماران افزایش یابد ، ظرفیت تخت های بخش های اورژانس و خدمات را کاهش می دهیم و آنها را به بیماران مبتلا به کرونا توزیع می کنیم.

وی گفت: “در حال حاضر ، دانشگاه ما حدود 940 بیمار بستری در بیمارستان های عروق کرونا ویروس دارد. با مجموعه ای از بیمارستانهای خصوصی که در بدن تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارد ، بیش از 1200 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس داریم که از این تعداد حدود 850 بیمار در بخشهای عادی و بیش از 300 بیمار در بخش داخلی هستند.

وضعیت اکسیژن رسانی به بیماران کرونا ویروس

آلامه درباره مشکل اکسیژن رسانی در بیمارستان ها به دلیل تعداد زیادی از بیماران مبتلا به عروق کرونا ویروس که به اکسیژن نیاز دارند ، گفت: “مشکل ما در بیمارستان هایی با اکسیژن ساز ، کپسول اکسیژن و مخازن اکسیژن در دانشگاه علوم پزشکی تهران با وجود وجود و مصرف مقدار زیادی اکسیژن ، چنین مصرف بی سابقه ای از اکسیژن ، حل شده است و ما مشكلات فوري نداريم ، اما مديريت بيمارستان شبانه روزي مشغول كار است و چند مخزن اکسيژن و دستگاه اکسيژن ساز به سيستم اضافه مي كند و سعي مي كند يك كپسول آماده در جايي كه هيپوكسي احساس مي شود تهيه كند. آن را وارد سیستم کنید. حداقل در بیمارستان های دولتی دانشگاه علوم پزشکی تهران مشکلی با اکسیژن نداریم اما در هر صورت مصرف زیاد است و این شرایط روزانه بررسی می شود.

او: مشکل اکسیژن رسانی به بیماران در سراسر کشور پیچیده است. زیرا مصرف اکسیژن در بیمارستان ها هرگز بیشتر نبوده است.

افزایش آزمایشات تشخیصی استراتژی کنترل تاج

علامه در مورد تأثیر افزایش آزمایشات تشخیصی کرونا ویروس در کاهش بار بیمارستانی بیماری: “100٪ مهمترین بحث در زمینه Covid-19 تشخیص بیماران ، نظارت بر انزوای آنها و نظارت بر افرادی است که با آنها تماس می گیرند.” بر این اساس ، بارها و بارها عنوان شده است که هرچه آزمایشات بیشتری انجام دهیم ، بیماران بیشتری را شناسایی و مجبور می کنیم که آنها در خانه ها در خانه بمانند و در خانه ها در شرایط قرنطینه بمانند ، از دیگران و همچنین افرادی که با آنها در تماس هستند قطع ارتباط کنیم. نظارت بهبود می یابد ، زنجیره انتقال مختل می شود و تعداد بیماران در بیمارستان ها کاهش می یابد. این یک استراتژی است که توسط کشورهایی که در کنترل بیماری موفق عمل کرده اند ، استفاده می شود. هرچه پول بیشتری در این زمینه سرمایه گذاری کنیم ، بهتر است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران: ما در حال حاضر در شرایطی هستیم که وضعیت و میزان بستری شدن در بیماران مبتلا به عروق کرونا ویروس در حال تغییر است و در اوج روند بیماری هستیم. ما هنوز به سطح مقاومت در برابر بیماری نرسیده ایم و بیماران همچنان در حال پیوستن هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا