علمی و پزشکی

کرونا چه بلایی بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

طبق این گزارش روابط عمومیکورون ویروس ها می توانند از طریق سلولهای زنده تولید مثل کنند. ویروس ها حاوی ماده ژنتیکی هستند که به کمک اطلاعات موجود در ویروس تولید مثل می کنند.پل پروتئین یک ویروس محافظ قوی ، مانند یک سد محکم در مواد ژنتیکی ، به ویروس اجازه می دهد تا به راحتی در بین موجودات زنده گسترش و تکثیر شود.

لایه بیرونی ویروس حاوی شاخه های پروتئین است که به ویروس کمک می کند تا در سلول های سالم متصل شود و هنگامی که ویروس وارد بدن انسان می شود ، شاخه های روی سطح ویروس به مولکولهای گیرنده روی سطح غشای سلول سالم وصل می شوند و ویروس وارد سلول های بدن ما می شود.

با این حال ، سلول ها نیازی به ورود به هسته سلول ندارند و می توانند مستقیماً بخشی از سلول را وارد کنند ، بنابراین مقدار پروتئین های مورد نیاز برای رشد ویروس را افزایش می دهد و درنهایت ویروس جدیدی را تشکیل می دهد که شروع به ورود به بافت های بدن می کند.

علائم عفونت ریه چگونه ظاهر می شود؟

هر ریه از چندین بخش تشکیل شده است: به طور معمول ، وقتی نفس می کشیم ، هوا آزادانه از طریق نای و مجاری هوایی حرکت می کند و سپس وارد کیسه هوا می شود. این کیسه های هوا قابل انعطاف هستند و هر یک از ساختار توپ مانند کوچک دارند که برای تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن جدید در اینجا بین شریان ها و کیسه های هوا کار می کند. لایه موجود در مجاری هوایی بیشتر میکروب ها را جذب می کند.

در بدن یک فرد سالم ، شلاقها در مجاری هوایی ظاهر می شوند که دائماً میکروب ها را در مجاری هوایی هدایت می کنند و درنهایت شخص با سرفه آنها را بیرون می زند. از طرف دیگر سلولهای سیستم ایمنی بدن میکروب ها و ویروس هایی را که به کیسه هوا می رسد از بین می برد ، اما هنگامی که سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد ، مانند همراه با کورو ویروس ، ویروس ها می توانند سیستم ایمنی بدن انسان را محاصره کرده و بر آنها تأثیر بگذارند. در این حالت کیسه های هوا ملتهب می شوند و سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به ویروس های کثرت می کند ، در نتیجه کیسه های هوا با مایعات پر می شوند و تبادل اکسیژن را پیچیده می کنند.

براساس آژانس خبری سامانه پزشکی ، یک عفونت ویروسی می تواند هر دو ریه یک فرد آلوده را آلوده کند ، تنفس فرد را دشوار کرده و باعث درد قفسه سینه می شود.

سرفه ، لرز ، لرز ، سردرد ، درد و ضعف برخی از علائم عفونت ریه هستند ، اما عوارض جانبی بعضی اوقات می تواند شدید باشد. نارسایی تنفسی در شرایطی رخ می دهد که فرد مبتلا به این بیماری در تنفس دچار مشکل شود و در این حالت فرد برای تنفس به دستگاه تنفس یا تهویه هوا نیاز دارد. البته شدت علائم هر فرد به عواملی از جمله سن ، وضعیت ایمنی و غیره بستگی دارد.

دکمه بازگشت به بالا