کشاورز برای گذراندن معاش خود نیاز به قیمت منصفانه محصولات دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران |خبرگزاری

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به قیمت گذاری گندم توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، اظهار کرد: قیمت گندم در سال زراعی جدید توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای هر کیلو گرم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

وی افزود: مسؤولان باید توجه داشته باشند برخی از محصولات چون گندم، پنبه و دانه‌های روغنی به عنوان محصول اساسی و استراتژیکی برای کشور محسوب می‌شوند و مورد استفاده تمامی مردم قرار می‌گیرند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: برخی از محصولات ممکن است مورد استفاده تمام مردم نباشند اما این چند مورد بدون شک مورد استفاده همه هستند و هر کدام از این یک نباشند قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود کارشناسان کشاورزی وارد میدان شوند و از خود کشاورزان نظر سنجی کنند تا مطلع شوند که برای تهیه یک کیلو گرم پنبه چه میزان هزینه می‌شود.

لیوانی اظهار کرد: کشاورز برای اینکه بتواند محصول خود را به تولید برساند متحمل هزینه‌های زیادی می‌شود که نیاز است کارشناسان تمام این هزینه‌ها را محاسبه کنند و بعد قیمت مناسبی برای محصولات در نظر بگیرند.

وی یادآور شد: امروز به دلیل اینکه قیمت‌های محصولات کشاورزی برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد زمین‌های یک و یا دو هکتاری در قطعات هزار و یا دو هزار متر به فروش می رسند تا آنها بتوانند سود خود را با فروش رساندن زمین به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه کشاورز برای گذراندن امرار و معاش خود نیاز به قیمت منصفانه محصولات دارد، افزود: یک عده از افرادی که در این رابطه تصمیم گیر هستند نباید پشت درهای بسته قیمت محصولات را مشخص کنند و امید است مسؤولان مربوطه منفعت این قشر از جامعه را در نظر بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا