کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس گزارش شفاف ارائه شده توسط ScienceAlertافرادی که از حملات میگرن رنج می برند بیشتر از دیگران وقتی در قطار هستند حالت تهوع پیدا می کنند. همچنین تفاوت هایی در فعالیت عصبی این افراد وجود داشت.

اگرچه مدتهاست که ارتباط بین میگرن و بیماری حرکت شناخته شده است ، اما این روش جدید می تواند تصویری دقیق از مغز (fMRI) را هنگام تجربه این احساسات ثبت کند.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید که افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادلی شکایت می کنند.

با شبیه سازی قطار هوایی دریافتیم که این مشکلات نه تنها با علائم میگرن بلکه با تغییر در قسمتهای مختلف مغز نیز در ارتباط است. تشخیص و هدف قرار دادن این قسمتهای مغز می تواند به شما در درک بهتر و درمان میگرن کمک کند.

مام و همکارانش در عمل از 20 مبتلا به میگرن و 20 فرد سالم استفاده کردند.

همزمان با اسکن مغزی ، این افراد با تصاویر قطار هوایی با صدا بازی می شدند.

این آزمایش در هیچ یک از شرکت کنندگان حمله میگرن ایجاد نکرد ، اما 65٪ از مبتلایان به میگرن حالت تهوع را گزارش کردند. این آمار در گروه شاهد 30٪ بود. در افراد مبتلا به میگرن ، حالت تهوع طولانی و شدید باقی ماند.

محققان با بررسی اسکن MRI متوجه افزایش فعالیت در پنج قسمت مغز در افراد مبتلا به میگرن شدند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده داشتند.

این مطالعه هنوز در مراحل اولیه خود است ، اما ممکن است برای دانشمندان مفید باشد که افراد مبتلا به میگرن را با افراد سالم با علائم مرتبط با حملات میگرن مقایسه کنند.

پانزده درصد جمعیت جهان ، بیش از یک میلیارد نفر ، از میگرن رنج می برند و یافتن علت این سردرد و یافتن درمانی برای آن می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.

خروج از نسخه موبایل