کشف فرار مالیاتی میلیاردی در زاهدان

مالیات |میلیاردی

روابط عمومی/سیستان و بلوچستان جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف فرار مالیاتی ۲۷ میلیارد ریالی در زاهدان خبر داد.

سرهنگ علیرضا دلیری در گفت و گو با روابط عمومی، در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: در پی ارجاع دستور قضایی مبنی بر سوء استفاده از کارت بازرگانی فردی به هویت معلوم، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی  پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود؛ در بررسی اسناد و مدارک مشخص گردید مالک کارت بازرگانی در قبال اخذ مبالغی کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار می داده که در این راستا ماموران این پلیس با اقدامات تخصصی پلیسی و با همکاری کارشناسان سازمان امور مالیاتی موفق به شناسایی فرار مالیاتی متهمان گردیدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی اسناد گمرکی و استعلامات بعمل آمده از اداره دارایی محرز گردید متهم با اجاره کارت بازرگانی اقدام به واردات و ترخیص کالا از بنادر مختلف کشور می نموده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان ادامه داد؛ با توجه به نقص قانون و عدم رعایت تشریفات دقیق گمرکی توسط گمرک و سازمان امور مالیاتی افراد زیادی با سوء استفاده از کارت های بازرگانی دیگران اقدام به فرار مالیاتی نموده اند.

علیرضا دلیری در پایان ضمن بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این فرار مالیاتی را بیش از ۲۷ میلیارد ریال برآورد نمودند، به نقص قانون در دریافت درآمد بر واردات کالا ، صدور کارتهای بازرگانی به افراد فاقد صلاحیت و عدم بررسی دقیق سازمان امور مالیاتی در صدور مفاصا حساب کارتهای بازرگانی در زمان تمدید آن اشاره کرد .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا