اقتصادی

کشورهای اسلامی در زمینه گردشگری با هم همکاری کنند

رئیس اتاق بازرگانی ایران بر همکاری کشورهای اسلامی با یکدیگر در زمینه گردشگری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی،  در نشست هیات‌مدیره ایکریک که در شهر امان پایتخت اردن برگزار شد، به همکاری‌های بین‌المللی کشورهای اسلامی تاکید شد. زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی و راهنمای تجاری کشورهای اسلامی از پروژه‌های مهم این نشست عنوان شد.

در نشست هیات‌مدیره مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) که در حاشیه نشست اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی در امان پایتخت اردن برگزار شد، بر لزوم تقویت و افزایش همکاری‌های بین‌المللی در راستای منافع کشورهای اسلامی تاکید شد.

در ابتدای نشست، صمد حسن‌زاده، رئیس هیات‌مدیره ایکریک، برگزاری این نشست‌ها را تأیید بر تقویت و افزایش همکاری‌های بین‌المللی در راستای منافع کشورهای اسلامی دانست و گفت: گردهمایی دوره‌ای اعضای اتاق اسلامی، باعث هماهنگی و ایجادکننده همکاری‌های مشترک درون‌گروهی OIC فیمابین متخصصان در راستای تعریف پروژه‌های مشترک خواهد شد.

او گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی در حوزه‌های مختلف همکاری می‌کند و در این مسیر از تمام ظرفیت‌های خود ازجمله فاوا، مرکز پژوهش‌ها و غیره استفاده می‌کند.

حسن‌زاده ادامه داد: در همکاری‌های دوجانبه از مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) که بازوی تحقیقاتی اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی در ایران است، در قالب پروژه‌های متمرکز در راستای منافع کشورهای اسلامی حمایت می‌کنیم و همکاری اتاق‌های عضو را با این مجموعه خواستار هستم.

در ادامه، محمدرضا کرباسی – مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) – نیز از اعضای اتاق اسلامی و همچنین اعضاء هیات مدیره جهت همکاری‌ها در راستای عملیاتی کردن پروژه‌های ایکریک قدردانی کرده و گزارشی از پیشرفت پروژه‌ها در شش ماه گذشته ارائه کرد.

در این نشست عنوان شد زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی، شبکه شرکت‌های کوچک و متوسط OIC، راهنمای تجاری کشورهای اسلامی، رتبه‌بندی شرکت‌های کشورهای اسلامی، و جایزه سرآمدی از پروژه‌های ایکریک است.

همچنین راه‌اندازی پورتال گردشگری کشورهای اسلامی، برگزاری پنجمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در تهران، رتبه‌بندی شرکت‌های کشورهای اسلامی و انجام تحقیقات ازجمله موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود.

اعضای حاضر در نشست ضمن قدردانی از ایکریک و تلاش‌های انجام‌شده برای تحقق اهداف، بر اجرایی کردن کلیه برنامه‌های مصوب تاکید کرد و مقرر شد چهر وب‌سایت مربوط به زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی، آژانس شرکت‌های کوچک و متوسط، راهنمای تجاری جهان اسلام و رتبه‌بندی شرکت‌های عضو اتاق اسلامی در اجلاس تهران رونمایی شود.

یوسف خلاوی، دبیرکل اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی نیز با تاکید بر نقش ایکریک به‌عنوان بازوی تحقیقاتی اتاق اسلامی و استقبال از عملکرد این مرکز، انجام تحقیقات در زمینه حلال را نیز پیشنهاد کرد که به تصویب رسید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از رئیس اتاق بازرگانی اردن و هیات همراه دعوت کرد تا در چهلمین نشست مجمع عمومی اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی که در پاییز ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود شرکت کنند. نشست آتی هیات مدیره ایکریک، در حاشیه چهلمین نشست مجمع عمومی اتاق اسلامی در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا