عمومی

کلنگ‌زنی طرح آبیاری تحت‌فشار اراضی پایاب سد «ایوشان» – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید عماد شاهرخی امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی طرح ۲۰۰ هکتاری آبیاری تحت‌فشار اراضی پایاب سد «ایوشان»، اظهار داشت: آب‌وخاک یکی از اساسی‌ترین منابع پایه است که منحصر به بخش کشاورزی نیست، آب امروز یک مقوله کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است.

وی با اشاره به استفاده بهینه از امکانات و تکنولوژی آبیاری مدرن و مکانیزه، گفت: در حال حاضر در کنار اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، افزایش راندمان آبیاری از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های این سازمان در راستای صرفه‌جویی در آب موجود و نیز افزایش اقتصاد کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: اجرای این طرح کار بسیار ارزشمندی است که باتوجه‌به وجود حقابه سد «ایوشان» و تجمیع این حقابه‌ها و تبدیل اراضی دیم به آبی می‌تواند ما را در راستای رشد تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، کمک کند.

شاهرخی، تصریح کرد: در حال حاضر میانگین برداشت گندم در اراضی دیم معادل هزار و ۱۰۰ تن است؛ اما این در حالی است که در اراضی آبی بیش از پنج‌تن به‌صورت میانگین برداشت می‌شود که با یکپارچه‌سازی قطعاً این عدد افزایش می‌یابد.

وی گفت: همه تلاش بر این است که با مشارکت بخش خصوصی و… به روند اجرا و احداث پروژه‌ها سرعت دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به رضایت‌مندی کشاورزان از اجرای این قبیل پروژه‌ها، اظهار کرد: پروژه و طرح‌های آبیاری قطعاً جزو کارها است که در اراضی باقیمانده که حقابه دارند با کمک آب منطقه‌ای اجرا شوند.

دکمه بازگشت به بالا