کمک ۱۲ هزار میلیارد تومانی مجمع خیرین سلامت به حوزه بهداشت و درمان کشور

روابط عمومی/هرمزگان دبیرکل جامعه بهداشت و درمان شهرستان کیشور گفت: تاکنون 12 هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور توسط اعضای نیکوکار جامعه بهداشت و درمان کمک شده است.

حسینعلی شهریاری صبح امروز (22 ماه جاری) در حاشیه سفر به بندرعباس افزود: جمعیت خیرین سلامت کیشور در سال 88 به دنبال توصیه رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت راه اندازی شد. حوزه سلامت

وی با بیان اینکه در هرمزگان نیز این صندوق در سال 1389 تاسیس شد و تاکنون خیرین حوزه سلامت هرمزگان 440 میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کرده اند که باید از ظرفیت خیرین و اقشار مختلف استفاده شود.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت شهرستان کیشور با اشاره به اینکه تلاش می شود از ظرفیت بانوان و جوانان در مجمع خیرین سلامت استفاده شود، گفت: در جلسات مختلفی که با مراجع تقلید از جمله مرحوم آیت الله داشتیم. علوی گرگانی همواره تاکید داشتند که بهترین خیریه ها در حوزه سلامت هستند.

شهریاری گفت: قرار است انجمن داوطلبان پاسخگوی نیازهای دانشگاه های علوم پزشکی برای جلوگیری از موازی کاری در حوزه سلامت باشد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی مناسب تلاش می شود تا طرح های اجرا شده با کمک خیرین حوزه سلامت به سرعت مورد استفاده قرار گیرد و بدون کمک خیرین حوزه سلامت طرح های خیریه نداشته باشیم.

دبیرکل انجمن خیرین سلامت گفت: در دیدار با استاندار هرمزگان به توافق رسیدیم که نیمی از برنامه های خیرین سلامت که به دلیل افزایش هزینه ها راکد مانده است با اعتبار دولت تکمیل شود. و مقرر شد طی نامه ای به رئیس جمهور این موضوع پیگیری شود.»

وی تصریح کرد: صداوسیما کمک شایانی در گسترش فرهنگ نیکوکاری و پوشش برنامه های حوزه سلامت به جامعه خیرین سلامت دارد به طوری که اگر حساب کنیم انواع تیزرها و برنامه های رسانه ای مختلف را به صورت رایگان پخش کرده است. “

شهریاری خاطرنشان کرد: این یک مسئولیت اجتماعی است و نه سیاسی و هر فردی با هر توان مالی می تواند در این حوزه فعالیت کند و تاکنون 150 هزار نفر به این مجموعه پیوسته اند.

دبیرکل جمعیت خیرین سلامت کیشور ادامه داد: از صنایع و شرکت های اقتصادی به ویژه هرمزگان انتظار داریم در حوزه سلامت مشارکت بیشتری داشته باشند، زیرا این یک الزام قانونی است که صنایع باید هزینه درمان را به دلیل خسارت پرداخت کنند.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل