اقتصادی

کمیته ای برای حل مشکل مالی تعاونی ها

معاون امور تعاون وزارت کار از ایجاد کمیته رفع موانع مالی و اعتباری تعاونی ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ، موضوع تامین مالی یکی از مشکلات و چالش های پیش روی تعاونی ها در کشور است. بهبود توانایی تعاونی ها و تعاونی ها برای سرمایه گذاری.

وزارت کار اخیراً کمیته ای را برای رسیدگی به موانع مالی و اعتباری تعاونی در جلسه بررسی و نظارت بر فضای کسب و کار تعاونی ها و کمک به رفع موانع و مشکلات اعتباری تعاونی ها تشکیل داده است.

به گفته معاون وزیر تعاون وزارت کار ، دستورالعمل کمیته رفع موانع مالی و اعتباری تعاونی ها امضا شده و موضوع تأمین مالی تعاونی ها در حال بحث است.

به گفته وی ، توسعه بازار در زمینه خطوط اعتباری دانش بنیان و مشاغل مشارکتی در زمینه نوآوری ، مسکن و برنامه ریزی شهری و جذب اعتبارات لازم.

در حال حاضر ، بانک توسعه تعاون ، به عنوان بانک توسعه بخش تعاون ، وظیفه خدمات رسانی به تعاونی ها را بر عهده دارد ، اما طبق گفته فعالان تعاونی ، ساختار این بانک دولتی است و منابع آن پاسخگوی نیازهای مالی تعاونی ها نیست.

سیاست کلی اصل 44 قانون اساسی تأکید بر تأمین ابزار بانکی و حمایت از تأسیس و تأسیس تعاونی ها با رفع موانع و محدودیت های موجود در تعاونی ها در همه زمینه ها ، به ویژه در سیستم بانکی است.

در سند توسعه بخش تعاون نیز به لزوم تأمین مالی شبکه تعاونی اشاره شده است ، اما با وجود وجود یک بانک تعاونی ، با تأکید ویژه بر قانون و اسناد جاری ، مشکل تأمین اعتبار تعاونی ها همچنان وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی ، با توجه به ایجاد کمیته ای برای رفع موانع مالی و اعتباری در بخش تعاون ، انتظار می رود که موارد مربوط به کمبود نقدینگی و چالش های پیش روی تعاونی ها در زمینه تأمین مالی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا