کنایه سنگین اپل به گوشی‌های اندرویدی

آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس جدیدترین پرچمداران اپل هستند و از پردازنده A16 Bionic استفاده می کنند. اپل می گوید A16 چند نسل از رقبا جلوتر است. او در مراسم Far Out برای حضارش شرکت کرد و سخنرانی کرد قدرتمندترین پردازنده موبایل اندروید در سال 2022 ضعیف تر از پردازنده اپل در سال 2019 است.

اپل می‌گوید که به لطف تراشه A16، نسل جدید آیفون‌های پرو انیمیشن‌های جذابی از حفره کپسول (جزیره دینامیک) را نمایش می‌دهند، شارژ یک روزه را ارائه می‌کنند و عکاسی محاسباتی را به سطح جدیدی می‌رسانند.

واحد CPU یک تراشه A16 با دو هسته پرقدرت و چهار هسته کم مصرف است که 40 درصد سریعتر از “رقیب” است. اپل مستقیماً نام تراشه رقیب را ذکر نکرده است، اما احتمالاً به معنای اسنپدراگون 8+ Gen 1 کوالکام است که در پرچمداران اندرویدی استفاده می شود.

به گفته اپل، واحد گرافیکی در پردازنده A16 دارای پنج هسته است و پهنای باند آن 50 درصد بیشتر از نسل قبلی است. A16 همچنین از یک موتور عصبی 16 هسته ای استفاده می کند که قادر به پردازش حدود 17 تریلیون عملیات است.

پردازنده A16 Bionic مانند Snapdragon 8+ Gen 1 مبتنی بر لیتوگرافی چهار نانومتری است. اپل می گوید استفاده از این لیتوگرافی به آن اجازه می دهد 16 میلیارد ترانزیستور را در A16 جای دهد.

5858

خروج از نسخه موبایل