کنترل لرزش در کولینگ تاور

عیب‌ یابی برج خنک‌ کننده شامل مجموعه اقدامات بررسی و واکاوی است که کاربر برج خنک‌ کننده باید به آن آشنایی داشته باشد تا در موقع لزوم بتواند مشکل و ایراد دستگاه برج خنک‌ کننده را تشخیص و نسبت به رفع آن اقدام کند. با بازرسی‌ های روزانه، هفتگی و سالانه از بخش‌ های مختلف دستگاه ضمن اقدامات پپیشگیرانه، می‌ توان مشکلات احتمالی ایجاد شده در را در مرحله ابتدایی تشخیص داد و قبل از تخریب گسترده دستگاه نسبت به رفع آن اقدام نمود. در هنگام فروش برج خنک کننده برخی از موارد عیب یابی به خریدار توضیح داده خواهد شد.

پس از به وجود آمدن مشکل هم با طی پروسه عیب‌ یابی پکینگ برج خنک کننده می‌ توان دلیل مشکل را تشخیص و نسبت به اقدام نمود. در این مقاله از به نحوه عیب‌ یابی کولینگ تاور و دوره‌ های زمانی بازرسی بخش‌ های مختلف برج خنک‌ کننده خواهیم پرداخت. قیمت پکینگ نت اسپلش را فقط از تبادل گستر هیراد بخواهید.

دوره‌ های زمانی مناسب بازرسی برج خنک‌ کننده

در جدول عیب‌ یابی برج خنک‌ کننده، عیب‌ ها و مشکلات قسمت‌ های مختلف برج به همراه دوره‌ های زمانی مناسب برای بازرسی و بررسی آن بخش‌ ها نشان داده شده است.

جدول زمانبندی بازرسی کولینگ تاور

تشخیص مشکلات سیستم برج خنک‌ کننده

الف) صدای غیر عادی الکتروموتور

ب) ارتعاش غیر عادی در سیستم فن

ج) جهت دَوران اشتباه

د) الکترو موتور شروع به کار نمی‌کند

ه) صدای غیر عادی سیستم کاهش دور

و) الکتروموتور داغ می‌شود

ز) موتور به سرعت نمی‌رسد

ح) پرتاب بیش از حد ذرات آب به بیرون

ط) صدای فن

ی) جرم یا ماده خارجی برج‌ خنک کننده یا کولینگ تاور یک جز مهم برای پالایشگاه ها، نیروگاه های تولید برق و بسیاری دیگر از امکانات فرآیند صنعتی می باشد. نظارت بر وضعیت کارکرد این دستگاه و انجام کنترل مناسب ماشین آلات مزایای بسیار زیادی را برای تولید فراهم می کند.

با جلوگیری از پیش بینی و پیشگیری می توان منافع بزرگی در جلوگیری از ضررهای زمان خرابی به دست آورد. لرزش یکی از پارامترهای کلیدی است که برای ارائه هشدار زود هنگام خرابی دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

مبانی ارتعاش کولینگ تاورها

ارتعاش به دلیل مختل شدن تعادل به عنوان “حرکت دوره ای” تعریف می شود.
ارتعاش را می توان با موارد زیر مشخص کرد:

1- فرکانس: تعداد نوسانات در یک بازه زمانی
2- دامنه: شدت لرزش چقدر بزرگ است.
3- زاویه فاز: زمان و مکانی که لرزش اتفاق می افتد.

نمودار زیر یک شفت موتور نامتعادل را در سرعت کاری 1200 دور در دقیقه، با لرزش در 1200 دور در دقیقه یا 20 سیکل در ثانیه را نشان می دهد. از لرزشی که صحبت میکنیم با سرعت 1X جریان می یابد. فن 4 پره ای که توسط موتور هدایت می شود با سرعت CPM4800 ارتعاش می کند و شبکه دنده ای 12 دندان با همان موتور با CPM14400 ارتعاش می کند. این سه فرکانس فرکانسهای ارتعاشی مشخصه در سیستم هستند.

هنگامی که ما در مورد ارتعاش بحث می کنیم با توجه به دستورات پویا صحبت می کنیم. سرعت (به عنوان مثال X1، 2X ، 1 / 2X ، nX و … )، چرخه در ثانیه (cps) یا هرتز و دور در دقیقه فقط مربوط به سرعت کارکرد دستگاه است. اگر از شتاب سنج برای اندازه گیری لرزش استفاده شود ( به ویژه هنگامی که روی جعبه دنده نصب شده است) خروجی کلی از شتاب سنج یک سیگنال مخلوط است که فرکانس های لرزش روی هم قرار گرفته اند. شکل موج معمولی بر اساس زمان به صورت زیر است. استخراج از سیگنال مخلوط لرزش در سیستم بسیار دشوار است.

برای اینکه بفهمید وقتی ماشین چرخشی در حال لرزش است چه اتفاقی می افتد، لازم است سیگنال لرزش خام را از سنسور لرزش بازیابی کنید و سپس از یک الگوریتم پیشرفته مانند FFT (تبدیل فوریه سریع) برای انتقال شکل موج زمان استفاده کنید و به دامنه فرکانس وارد شوید. در نتیجه ، عناصر ارتعاش به مقادیر گسسته تبدیل می شوند و سپس می توان ماهیت ارتعاش را به روشی قابل درک بررسی کرد.

منابع ارتعاش در کولینگ تاورها

از فن یک موتور برای عبور هوای اجباری در برج خنک کننده استفاده می شود. بر اساس مکانیسم محرک، دو نوع فن به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرند: فن های محرک گیربکس و فن های تسمه محور. یک فن محرک گیربکس، موتور در کنار سلول فن نصب می شود و فن موتور توسط شفت هدایت می شود. در حالت تسمه محور، موتور فن توسط یک تسمه هدایت می شود. فن های گیربکس دار به طور معمول در برج های بزرگتر و فن های تسمه دار اغلب در برج های کوچکتر استفاده می شوند. این دو نوع فن در زیر نشان داده شده است.

خروج از نسخه موبایل