گودرزی: وزیر پیشنهادی بهداشت در برابر اجرای مطالبات نمایندگان باید تضمین بدهد

سخنگوی پارلمانی بروجرد تاکید کرد که وزیر بهداشت پیشنهادی باید به پزشکان معرفی پزشک خانواده ، مبارزه با مافیای دارو و تجهیزات پزشکی ، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی را تضمین کند.

به گزارش روابط عمومی ، عباس گودرزی برخلاف وزیر پیشنهادی بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز مجلس اظهار داشت: درباره کمبود پزشک در کمیسیون بهداشت و بحران قریب الوقوع. چندین سال به وزیر نامزد یادآوری کردم که در مدت 11 سال من به عنوان دبیر شورای توسعه دانشگاه علوم پزشکی ، نه تنها ظرفیت دانشگاه ها افزایش نیافت ، بلکه از آن نیز کاسته شد. شروع به کار کرد

وی افزود: دسترسی به پزشکان و خدمات پزشکی و انحصار ایجاد شده در ارائه خدمات پزشکی و بی میلی پزشکان از حضور در مناطق کمبود از دیگر مواردی است که باید جدی گرفته شود.

نماینده بروجرد در مجلس: برای به دست آوردن پزشک متخصص ، باید از آنها بخواهیم به جاهایی که نیستند مراجعه کنند. مردم در صف انتظار خدمات پزشکی منتقل شده در تهران و مراکز استانها هستند. چرا با وجود وجود نخبگان و تأسیسات ، از برق استفاده نمی شود؟ میانگین تعداد پزشکان عمومی در ایران 11.7 در هر 10000 نفر جمعیت ، در کشورهای توسعه یافته 30 نفر در هر 10000 نفر جمعیت و در کشورهای تخصصی 5.9 نفر در هر 10000 نفر جمعیت است ، در حالی که در کشورهای پیشرو بین 20 تا 30 نفر است. به تعداد دندانپزشکان 3.29 نفر در هر 10 هزار نفر است که در کشورهای توسعه یافته بسیار بیشتر است.

وی تأکید کرد: ایجاد زیرساخت جدید در زمینه علوم پزشکی از ملزومات ملت ایران است. چین که بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را دارد ، اعلام کرد که 92 درصد از کروناویروس خود را به طب سنتی محدود کرده است. ما 14 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی کرونا دریافت کردیم ، اما حتی یک دلار برای طب سنتی هزینه نکردیم. طب سنتی در ایران تحت فشار است. حداقل یک اتاق برای طب سنتی از بیمارستان ها اختصاص دهید.

سرانجام پرسید: چرا صداوسیما ساعتی را صرف بحث در مورد طب سنتی نمی کند؟ چرا برچسب محصولات تراریخته را وارد نمی کنید؟ انتظار داریم وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس اطمینان دهد که با معرفی پزشک خانواده ، دارو و تجهیزات پزشکی اقدامات لازم برای مقابله با فساد ، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی صورت می گیرد ، در غیر این صورت ما مخالف آن هستیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل