علمی و پزشکی

یافته‌های جدید درباره چرت بعدازظهر

نتایج تحقیقات: خواب بعد از ظهر می تواند فرد را از نظر ذهنی هوشیار نگه دارد.

به گزارش روابط عمومی ، محققان دریافته اند که خواب آلودگی در روز می تواند یکی از راه های بیدار ماندن باشد.

در این تحقیق ، محققان الگوی خواب 2214 فرد سالم 60 سال به بالا را در چندین شهر بزرگ چین بررسی کردند. حدود 1534 نفر از آنها خواب منظم پنج دقیقه تا دو ساعت در روز داشتند و 680 نفر دیگر در طول روز نمی خوابند.

محققان دریافته اند که خواب بعد از ظهر با آگاهی فضایی ، روان بودن و حافظه فعال ارتباط دارد.

خواب نیم روزه علاوه بر کاهش احساس خواب ، فواید متعددی دارد ، از جمله تقویت حافظه ، آماده شدن برای مطالعه ، تقویت عملکرد اجرایی و افزایش ثبات عاطفی ، اما این تأثیرات در همه افراد بررسی شده است.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که این مطالعه نتیجه نگرفت که خواب بعد از ظهر ممکن است از زوال عقل و کاهش شناختی در افراد مسن جلوگیری کند ، یا اینکه تمایل به خواب در اواسط روز نشانه زوال عقل است.

یک محقق در مرکز تحقیقات آلزایمر در انگلستان گفت: “در حالی که نتایج سایر مطالعات نشان دهنده ارتباط بین تغییر در کیفیت خواب است ، اما یک تصویر واضح لازم است تا ارتباط بین زوال عقل و خواب آلودگی در روز مشخص شود.” عوامل مرتبط با خواب و نه فقط خواب.

محققان گفتند: “افرادی که به طور منظم می خوابند دارای تری گلیسیرید بالا هستند و کمبود خواب ممکن است با برخی از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد.”

به گفته محققان ، خواب پاسخ ایمنی بدن را تنظیم می کند و تصور می شود خواب یک واکنش تکاملی به التهاب است. افرادی که سطح بالایی از التهاب دارند نیز به خواب می روند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا