یام نوروزی وزیر بهداشت – روابط عمومی

وزیر بهداشت در پیام خود در ماه مارس 1400 ، با اشاره به گرمای شدید شهدا و عذرخواهی از کشته شدگان بیماری کوید 19 ، از کارکنان بهداشت و درمان تقدیر کرد و نظام مراقبت های بهداشتی جمهوری اسلامی می تواند در صحنه جهانی موفق شود. علیرغم مشکلات اقتصادی و تحریم های سرکوبگر ، برای کسب موقعیت ارزشمند و همچنین دستاوردها به دانش ، مدیریت و فداکاری اعتماد کنید.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

از قلب سوسک شکایت نکنید

آن روز صبح گره ای برای گره گشایی آورد

همکاران عزیز ، شرکای وفادار سیستم مراقبت های بهداشتی و افراد صادق و سخت کوش

من می دانم که وضعیت عزیزانم در زمینه COVID-19 سال گذشته یک تجربه فراموش نشدنی بود و قابل توصیف نبود.

در این نبرد شگفت انگیز ، از خطوط مقدم جبهه سلامت ، از خانه های بهداشت ، پایگاه ها و مراکز بهداشتی پیچیده گرفته تا مراکز درمانی و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی در بخش های دولتی ، خصوصی و خیریه ، از کادر پزشکی ، مراقبت های بهداشتی ، اورژانس و متخصصان پزشکی ، متخصصان بهداشت ، پرستاران ، متخصصان زنان و زایمان ، متخصصان آزمایشگاه ، علوم رادیولوژی و پیراپزشکی ، پزشکان توانبخشی ، پزشکان ، داروسازان ، دندانپزشکان و پیراپزشکان ، کارمندان اداری ، پشتیبانی و خدمات ، روسای افتخاری و شوراهای دانشکده ها و دانشگاه های پزشکی ، معاونان ، مدیران و کارشناسان سایر سازمانهای غیردولتی با کمک و پشتیبانی افراد شریف در روزهای سخت تحریم ، حماسه ای بی بدیل را آفریدند که در تاریخ طلایی سرزمین ما جاودانه خواهد ماند.

این زمان دردناک برای عزیزان ما بود ، به جای تحمل این مصیبت ، که مانند پروانه ها در آتش افتادند و روح شیرین خود را برای خدمت به مردم سرزمین خود فدا کردند. یادشان همیشه گرامی باد ، و به خانواده های داغدیده خود صبر و اجر بدهند.

در این مدت هزاران نفر از هموطنانمان بر اثر این بیماری وحشتناک جان خود را از دست دادند ، بسیاری از خانواده ها فروپاشیدند و به دلیل شرایط حتی نمی توانستند برای عزیزانشان عزاداری کنند.

اما در میان این گرما و طلاق و فشارهای سنگین ، علی رغم فداکاری های مراقبان بهداشت جمهوری اسلامی ایران ، مشکلات اقتصادی و تحریم های سرکوبگرانه ، آنها توانسته اند در صحنه جهانی بایستند. آنها به دانش اعتماد می کنند ، مدیریت و ازخودگذشتگی یک موفقیت ارزشمند در تاریخ کشور بود.

اکنون که بهار معتدل با همه زیبایی هایش در راه است ، امیدواریم با کنترل و از بین بردن ویروسی که برای دنیا و کشورمان مضر است ، سالی پر از سلامتی و آرزوی موفقیت باشد.

با تلاش خداوند و دانشمندان ما ، تولید موفق واکسن های داخلی به اتمام می رسد و در بهار قادر خواهیم بود مجموعه واکسن های وارداتی و تولید داخل را در اختیار گروه بزرگی از مردم کشورمان قرار دهیم. پایان سال 1400.

برای خداوند متعال و همه همکارانم در نظام بهداشت و خانواده های عزیزشان سالی سالم و با عزت آرزو دارم

دکتر سعید نمکی

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی.
انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل