یک دروغِ بزرگِ کادوپیچ! – روابط عمومی

تحریم ها؛ سال هاست که این حرف ها را می شنویم و تحریم کنندگان مدعی هستند که فقط سیاست و اقتصاد ایران را هدف گرفته اند و کاری به دارو و درمان و سلامت مردم ندارند. بیماری های انسان ممنوع است، اما آنقدر بدیهی است که داروی سالمندان شکسته می شود. دروغی که رنگش بر تن the painfulest people; یعنی بیماران نشسته اند…

بر اساس این گزارش، سال‌هاست که غرب، به‌ویژه آمریکایی‌ها، با ادعاهای مختلف، نوجوانان را در تحریم مردان جوان قرار می‌دهند. تحریم ها به بهانه اقدامات مختلف سیاسی انجام می شود، اما علاوه بر آن، فشارها بر جنبه های سیاسی و اقتصادی زندگی مردم، آسیب پذیرترین آنها یعنی بیماران و به ویژه بیماران نیازمند دارو و درمان در سراسر کشور تأثیر می گذارد. زندگی آنها و زندگی آنها تحت تأثیر قرار می گیرد. بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، ام. این، پروان ها، بیماران سرطانی و سایر بیمارانی که درمان آنها دشوار است، اهداف اصلی تحریم های غیرانسانی علیه غربی ها هستند. علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت چند روز پیش آن را به بیماران نسل کشی ایرانی تعبیر کرد و گفت: غرب با بیماران نسل کشی از ایرانیان انتقام می گیرد…

دارو و درمان تحمیل ایران تحت تصفیر تحریمـهاست; این درست نیست که از آن گریزی نیست; به تورید که می خواهم بگویم. بنابراین نمی توانند آزمایش های خاص مربوط به داروهای خود را برای کودکانی که این آزمایش ها را منحصراً در دنیا انجام می دهند و … ارسال کنند. در عین حال غربی ها مدعی هستند که دارو و داروی ایرانی تحریمی نیست و ربطی به سلامت مردم ندارد، اما به گفته وزارت بهداشت، زمانی که تحریم های پولی و بانکی علیه کشور اعمال می شود، انتقال و نقل و انتقالات مالی انجام می شود. عملا مسدود شده و در نتیجه عرضه مواد مخدر به مردم در خطر است یا در بهترین حالت با تاخیر مواجه می شود.

اگرچه وزارت بهداشت ضمن تایید اقدامات تحریمی و فشار آمریکایی ها بر دارو و تجهیزات پزشکی بیماران ایرانی، تاکید دارد که با دور زدن تحریم ها، داروها و ملزومات لازم را به طرق مختلف در اختیار همه بیماران قرار خواهد داد، اما این تلاش ها ادامه دارد. فقط تا حدی پاسخگو بوده و در برخی موارد جان بیماران در خطر جدی است.

مرگ همان مرگ است

بیماران ای بی یکی از گروهی از بیمارانی هستند که همیشه در مسیر درمان گوشت و پوست و استخوان سایه تحریم را احساس می کنند. بیمارانی که همیشه تحت نظارت پانسمان هستند. پانسمان‌هایی که تنها مرحم زوگهایشان است به نام تحریم از آنها میدرغ شود.

پیش از این اعلام شده بود، لازم به ذکر است که تامین پانسمان بیماران در Ebay از اردیبهشت 1396 تا اردیبهشت 1397 به دلیل تحریم ها با مشکلات جدی مواجه بوده و گفته می شود از زمان خروج آمریکا از برجام و شروع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، حتی کشورهای اروپایی، آنها هم ترس زیادی داشتند که پانسمان‌ها و تجهیزات را در اختیار ایران بگذارند. فشارهای ناشی از ممنوعیت بیماران صرع تا آنجا پیش رفت که به گفته مسئولان بیمارستان در این مدت (از فروردین 1397 تا فروردین 1398) 15 بیمار مبتلا به صرع جان خود را از دست دادند.

அம்ப்ப்பியம் این یک محدودیت در اجرای یک آزمون است

گروهی از بیمارانی که تحریم آنها بر درمان و کیفیت درمان آنها تأثیر منفی محسوسی داشته است. অন্ত্বায়িন বে স্র্য্য়া মা. س هستند. لازم به ذکر است که به گفته محمدعلی صحرائیان، نایب رئیس انجمن علوم پزشکی، بیماران مبتلا به این بیماری برای مصرف برخی داروها و شروع یا ادامه آن نیاز به آزمایش خارج از کشور دارند. متاسفانه تحریم های کیشور باعث شد نتوانیم این آزمایشات را انجام دهیم و درصدی از بیماران تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: بنابراین این دارو برای برخی بیماران مناسب است، اما از آنجایی که به دلیل تحریم ها نمی توانیم آزمایش را انجام دهیم، بیمار مجبور به استفاده از داروی دیگری می شود. در همین حال، اولین دارو ممکن است موثرتر باشد. قبلاً این آزمایشات به خارج از کشور ارسال می شد و آزمایشات لازم روی آن انجام می شد، اما در حال حاضر این مسیر بسته شده است و از آنجایی که این آزمایشات در دنیا انحصاری است، تولید داخلی نیز وجود ندارد؛ لذا مستقیماً اعلام کردند که این آزمایش را انجام نداده اند.

قتل عام

அத்தை

بیماران مبتلا به تالاسمی همچنین گروه دیگری از بیماران نیز سال هاست که با بیماری ها و محدودیت های دارویی و درمانی دست و پنجه نرم می کنند. اگرچه اکثر داروهای این بیماران در داخل کشور عرضه می شود که این امر خوبی است، اما برخی از داروهای آنها نیز وارداتی است و به دلیل فشار تحریم ها، گاهی واردات آنها به کشور با چالش هایی مواجه می شود. به این ترتیب یونس عرب، مدیرعامل تالاسمی ایران در گفت وگو با روابط عمومی اعلام می کند که اگر تولید داخلی داروهای بیماران تالاسمی انجام نمی شد، به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشور و عدم امکان واردات داروهای بیماران تالاسمی، ممکن است نسل کشی بیماران تالاسمی رخ داده باشد.

به گفته وی، تاکنون 8000 بیمار تالاسمی تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفته اند که به دلیل عوارض ناشی از تحریم، مرگ و میر زیادی در بین این بیماران رخ داده است.

به گفته مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران، در سال 1397 حدود 70 بیمار تالاسمی، در سال 1398 حدود 90 بیمار و در سال 1399 حدود 140 بیمار و در سال گذشته 180 بیمار جان خود را از دست دادند. متأسفانه پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۲۰ بیمار بر اثر تحریم‌های عرضه داروهای بیماران تالاسمی جان خود را از دست بدهند. این نشان می دهد که میزان مرگ و میر در جامعه افزایش یافته است و اگر تحریم ها ادامه یابد و جامعه جهانی به فکر تحریم نباشد، وضعیت برای سال آینده نگران کننده تر خواهد شد.

دروگ زوروگا کادوپیچ کو مرگانگا می آرگاند

مدیرعامل انجمن تالاسمی معتقد است اگرچه تحریم ها مدعی هستند که تحریم ها تاثیری بر دارو و درمان ندارد، اما این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد و دروغ بزرگی است که مرگ را برای جامعه تالاسمی ایران به همراه داشته است. این تحریم های ظالمانه تاثیر مستقیمی بر بیماران داشته است و این موضوع در عرصه بین المللی نیز تایید شده است و بنا به گزارش خانم آلانا دوهان اقدامات قهری خاص و تحریم های یکجانبه در امور ایران که قرائت شد. در پنجاه و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز تایید شد که به عنوان یک سند و مرجع معتبر بین المللی منتشر شده و می تواند در اختیار رسانه ها و مردم قرار گیرد.

ناتوانی؛ ره‌ورد شوم تحریم‌ها برای هموفیلی‌ها

هموفیلی همچنین گروه دیگری از بیمارانی هستند که به دلیل تحریم ها از خدمات درمانی و درمانی محروم شده اند و این بیماران در تامین فاکتور وارداتی با مشکل مواجه هستند. البته داروهای هموفیلی فاکتور هشت در کیشور تولید می شود، اما از آنجایی که این دارو مصنوعی است، برخی از بیماران به مصرف آن حساسیت دارند و در نتیجه باید نوع وارداتی این دارو در کیشور نیز عرضه شود. در عین حال گفته می شود داروهایی مانند فایبا یا هومیت و… در حوزه هموفیلی باید از مبادی خارجی وارد شود و به دلیل تحریم ها با کمبود این داروها مواجه هستیم.

این در حالی است که به گفته کارشناسان، تحریم و ایجاد بازارهای موازی برای قاچاق، باعث می شود که تمامی فرصت های مالی و اقتصادی تحت تاثیر تحریم مختل شود. زیرا آنها باید نیازهای خود را از بازارهای غیررسمی تامین کنند. بر این اساس پول در چمدان گذاشته می شود و می رود، دارو در چمدان می ریزد و می آید و همه این موارد متبلور می شود، مثلاً یک روز هشت فاکتور است و یک روز هیچ فاکتوری وجود ندارد.

تسائر تصريم تحريم‌ها بر زيستن بيماران مبتلا به هموفيلي

بر این اساس احمد قویدل، عضو مجمع عمومی قانون هموفیلی ایران در گفت وگو با روابط عمومی اعلام کرد: دسترسی به دارو دارای استاندارد جهانی است و زمانی که دارو بر اساس این استاندارد وارد می شود، بیماران مبتلا به بیماری خاص می میرند آیا ما در جامیا هموفیلی مرگ باه دلیلی طاهریم دستیم؟. بله دارم. ما مواردی داشته ایم که به دلیل کمبود مواد مخدر که مستقیماً آنها را تحت تأثیر قرار داده، از بین رفته است. از طرفی وقتی داروی هموفیلی بیمار کمتر از حد استاندارد در کودک باشد، بیماران از کار افتاده می شوند.

اروپایی هایی که فقط «متاسفیم» می گویند!

قویدل در عین حال می گوید اروپا فقط از تحریم ایران ابراز تاسف کرده و آنها می گویند متاسف هستند. اروپایی ها به خوبی از عواقب تحریم ها آگاه هستند. مشکل این است که هموفیلی یک معلول است و در این شرایط امید خانواده ناامید است و تحصیل، ازدواج، اشتغال و همه ابعاد زندگی بیمار سخت است. ما نیز این موارد را برای اروپایی ها توضیح دادیم و اعلام کردیم که ابراز پشیمانی کافی نیست. تحریم های یک طرفه بازتابی از ناکارآمدی سازمان ملل است.

وی به دیدار خود با آلن دوهان، گزارشگر ویژه اقدامات قهری و تحریم های یکجانبه در امور ایران اشاره کرد و گفت: در این دیدار اعلام کردیم که آمریکا می گوید هیچ تحریمی برای دارو و کالاهای سلامت محور برای ایران وجود ندارد. ، دروغ است. ход дару جزء ثریم نبوده، اما ثریم اصلی به دلیل ثریمی بودن سیستم های بانکی کشور است. ما حتی نمی توانیم ادعای عضویت ایران در فدراسیون جهانی هموفیلی را داشته باشیم، مگر اینکه از مجاری غیر رسمی اقدام کنیم. نکته دوم نیز این است که این ادعا این است که ما نه دولت ایران را تحریم کردیم، نه مردم ایران را و نه دروغ بزرگی است. اما دولت به مواد مخدر نیاز دارد؟ مردم به این داروها نیاز دارند. هر گونه وقفه در این فرآیندها مردم را از نیازهای خود محروم می کند. جالب است که همه این نیازها از بازار موازی که تجارت خودخواسته و کشورهای تحریم کننده آن را ایجاد کرده است، تامین می شود.

تحریمهای فلج‌کردین علی ایران

در همین راستا دکتر بهرام چاینا رئیس سازمان غذا و دارو است وی با اشاره به تاثیر تحریم ها بر وضعیت تامین دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج می گوید: تحریم های ایران خود را فلج می کند. درسته. آنها می خواهند بیماران ما را که این عمل را انجام داده اند فلج کنند. بیماران مبتلا به EB، SMA، هموفیلی و غیره. .

وی افزود: باید توجه داشت که کشورهای تحریم کننده ایران برخی از داروهای مورد نیاز ما را مستقیما تحریم کرده اند. سایر داروها نیز به صورت غیرمستقیم و از طریق تحریم های بانکی ممنوع شده اند. تحریم ها هم به بیماران و هم به صنعت داروسازی آسیب می رساند. تا بتوانیم داروها و ماشین آلات لازم را با هزینه بیشتر و در پروسه طولانی تری تهیه کنیم. همه این موارد یک شوک و شوک برای سلامتی است.

خزانه دار تاکید کرد: گزارش خانم دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم همه چیز را به صراحت بیان کرد و نشان داد که این عوارض و اتفاقات ناشی از تحریم ها در حوزه سلامت رخ داده و نشان می دهد که تحریم ها کذب و غیرواقعی بوده است. .

لازم به ذکر است که آلن دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد تأثیر اقدامات قهری یکجانبه بر حقوق بشر، در فروردین 1401 برای بررسی تأثیر تحریم های آمریکا بر حقوق بشر به ایران سفر کرد. وی در این کنفرانس گفت: آمریکا در دوران تحریم کنوانسیون وین و حقوق شهروندی مردم ایران را نقض کرد.

دوهان که با احزاب مختلف از دولت گرفته تا نهادهای مدنی و دیپلمات‌های خارجی مقیم ایران گفتگو کرده بود، در این کنفرانس اعلام کرد که تحریم‌ها طیف وسیعی از مردم ایران از جمله پناهندگان، فقرا و بیماران را تحت تاثیر قرار داده است.

بنابراین، تأثیر تحریم‌های غیرانسانی علیه ایران در سطح بین‌المللی تأیید شده است و سندی است که نشان می‌دهد تحریم‌های آمریکا نه تنها در حوزه سیاسی و اقتصادی، بلکه در حوزه سلامت نیز تأثیرات جبران‌ناپذیری بر جای گذاشته است. زندگی بیماران و بیماران خاص درمان ویژه و دشواری دارد. موضوعی که مدعیان مردم ایران می توانند آن را حقوق بشر بدانند.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل