اقتصادی

یک پیشنهاد اقتصادی به رئیس جمهور آینده

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری باید ایجاد تولید فناوری و مشاغل را از این طریق در اولویت قرار دهند ، گفت: در شرایط فعلی نامزدهایی که می خواهند سود دلالان را کنترل کنند و از تولید حمایت کنند می توانند چشم انداز امیدوار کننده ای برای آینده داشته باشند. ترجمه

به گزارش روابط عمومی ، علی دینی در جلسه موسسه تحقیقات دینی و اقتصادی ترکمن درباره دولت متناقض ، پس اندازهای غیرمولد ، تشدید بحران های اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: اولین ویژگی اقتصاد سیاسی ایران رشد اقتصادی پایین و ناپایدار است.

وی گفت: “بحران دیگر اقتصاد ایران فقر و محرومیت اجتماعی است.” در سالهای اخیر ، طبقه متوسط ​​در ایران کاهش یافته و به مرز فقر رسیده است. ”

دولت چگونه توسعه خواهد یافت؟

این اقتصاددان با اشاره به سایر بحران های اقتصادی – اجتماعی در این کشور گفت: “گزارش های اخیر نشان می دهد ایرانیان بزرگترین خریدار و سرمایه گذار در خانه های ترکیه هستند که این امر بر تراز پرداخت ها و بازار ارز تأثیر می گذارد.”

دینی ترکمن دولت متناقض را از ویژگیهای بارز اقتصاد سیاسی ایران خواند و گفت: “این مسئله هیچ ارتباطی با شر مطلق دولت ندارد.” برای کاهش دولت ، هزینه های آموزش و مراقبت های بهداشتی باید کاهش یابد. در این راستا ، مسئله در دسترس بودن تعداد زیادی از دستگاه های جستجوی بودجه است که تعداد آنها باید به عنوان بخشی از منابع رایگان تنظیم شود و صرف پروژه های توسعه شود که به دولت امکان می دهد تا بر توسعه تمرکز کند.

راهی برای اقتصاد ایران

در ادامه نشست ، فرشاد مومنی گفت: “دولت متناقض به این معنی است که می تواند مهمترین نیروی محرکه تولید باشد و می تواند عامل مهمی در کاهش تولید باشد.” وقتی تولید فناوری مهم نباشد ، کشور با همه بحران های اجتماعی و اقتصادی روبرو است.

وی افزود: در شرایط فعلی اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر اشتغال تولیدی و ریشه کن سازی فقر از این طریق تأکید کنند ، مشخص خواهد شد که آنها قصد خدمت به کشور را دارند.

به گفته این کارشناس اقتصادی ، تنها راه خروج برای اقتصاد ایران تعیین جهت اصلی بحران است که تمرکز بر تولید فناوری و تلاش های غیر سنتی برای توسعه روابط لیزینگ است.

تورم تولید را ضعیف می کند

مومنی ادامه داد: با بی توجهی به تولید ، شدیدترین موارد فقر در مناطق مرزی کشور اتفاق می افتد که نشانگر بحران های کوچک و بزرگ است.

وی گفت: “در 50 سال گذشته ، ایران در 50 سال گذشته تورم دو رقمی را تجربه کرده است.”

سود بازرگانان فولاد 20 برابر بیشتر از تولیدکنندگان است

وی گفت: سوداگران تاجران فولاد 20 برابر سودآورتر از تولیدکنندگان هستند و تنها راه نجات ایران از تولید فناوری افزایش هزینه وعده های غذایی رایگان است. در شرایط فعلی ، نامزدهایی که کنترل درآمد کارگزاران و پشتیبانی تولید را در اولویت خود دارند ، می توانند پیش بینی های امیدوارکننده ای برای آینده داشته باشند.

در پایان ، مومنی گفت که وقتی به تولید روی می آوریم نمی توان فقر را ریشه کن کرد و برای اولویت بندی خلاقیت و تولید باید یک بازنگری جدی در توزیع دلار نفت انجام شود ، که با اصلاح توزیع برق حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا