۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای چینی امروز وارد کشور می‌شود/ گروه‌های جدیدی که تا پایان سال واکسینه می‌شوند

به گزارش شفاف ، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه ای در ستاد ملی ضد کرونا گفت: 4.2 میلیون دوز واکسن کرونا امروز یا فردا می رسد.

شروع واکسن ویروس کرونا در گروه های جدید

سخنگوی ستاد ملی کرونا ، کوید 19 ، گفت: پنجشنبه گذشته ، با مشارکت وزیر بهداشت در آسایشگاه کهریزک ، واکسیناسیون گروه جدید را آغاز کردیم. در این دوره جدید ، افراد ساکن در خانه های سالمندان و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی در مراکز مراقبت در سراسر کشور واکسینه می شوند ، بیش از 50 درصد قربانیان جنگ شیمیایی ، به ویژه در صومعه ها ، تنفس و استحمام.

Reyes: “علاوه بر این ، در این دوره ، بخشهای ویژه ICU و بخشهای ویژه کرونا ، واحدهای بستری Quaid ، مراکز اورژانس سرپایی و بیمارستانی در Quaid ، مراکز منتخب Quaid و … واکسینه می شوند.” امیدواریم تا پایان سال واکسیناسیون گروه های در معرض خطر 1.3 میلیون نفر را آغاز کنیم و مرحله اول را تا آوریل واکسینه کنیم. واکسیناسیون های باقی مانده به تدریج مطابق با سند واکسیناسیون ملی مصوب ستاد ملی انجام می شود.

وضعیت تاج در اروپا و ایالات متحده

سخنگوی ستاد تاجگذاری ملی با اشاره به جلسه ستاد تاج ملی به ریاست رئیس جمهور و سایر اعضا گفت: “وضعیت بیماری عروق ویروس کرونا قلب در جهان مطلوب نیست و تاکنون 114 میلیون نفر در سراسر جهان از قلب ویروس کرونا رنج برده اند. بیش از 5 میلیون نفر جان خود را از دست دادند. علاوه بر این ، میزان مرگ و میر و مرگ و میر در ایالات متحده بسیار زیاد است ، فقط در ایالات متحده بیش از 520،000 فوت تاج دارد. همچنین انگلستان از میزان مرگ و میر بالایی برخوردار است و در اروپا بیشترین میزان مرگ تاج را به خود اختصاص داده است.

“بر این اساس ، محدودیت های سختگیری در کشورهایی مانند ایتالیا ، فرانسه ، آلمان و انگلستان اعمال شده است. ویروس جهش یافته که از انگلستان آغاز شده است ، در سراسر اروپا گسترش یافته است و در انگلیس می توان گفت تاج انگلیس جایگزین آن خواهد شد. ویروس. “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. اگرچه سیستم مراقبت های بهداشتی انگلیس و سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان بسیار قوی بودند ، اما آنها در برابر ویروس زانو زده بودند.

روند رشد تاج در خوزستان و چهارمحال و بختیار

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: “در سطح ملی ، استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری از استانهایی هستند که بالاترین میزان بروز بیماری عروق ویروس کرونا قلب را دارند ، اگرچه میزان بروز ثابت است. در اهواز ، آبادان و برخی دیگر از شهرهای خوزستان ، ویروس جهش یافته میزان گردش مالی بالایی دارد و بسیاری از افراد به بیماری عروق ویروس کرونا مبتلا شده و میزان بالایی در بیمارستان بستری هستند.

وی افزود: اقدامات خوبی در خوزستان انجام شده و میزان تبعیت از دستورالعمل های دزفول و شادگان بهبود یافته و به نظر می رسد رشد بیمار تا حدی کنترل می شود. همچنین اقدامات خوبی در تشخیص و در این زمینه انجام شده است. “فقط در خوزستان هر روز 12000 آزمایش انجام می شود. روزانه بیش از 100000 آزمایش در کشور انجام می شود که به تشخیص زودرس بیماران و اطرافیان کمک می کند.

11 شهر هنوز در ایالت تاج سرخ هستند

سخنگوی تاج ملی گفت: در حال حاضر 11 شهر سرخ در خوزستان ، اهواز ، آبادان ، بندرماهشهر ، خرمشهر ، دزفول ، دشت آزادگان ، رامهرمز ، شادگان ، شوشتر ، کارون و هویزه قرمز رنگ هستند و امیدوارم بتوانیم با پیروی از دستورالعمل ها وضعیت را بهبود بخشید. ” “بیایید به این شهرهای قرمز برویم.

وی گفت: در سراسر کشور اکنون 32 شهر با رنگ نارنجی ، 251 شهر با زرد و 154 با آبی وجود دارد.

برای چند هفته آینده یک مارس آرام داشته باشید

معاون وزیر بهداشت درباره رعایت دستورالعمل های مربوط به مراقبت های بهداشتی در کشور گفت: ما باید به دقت بر رعایت دستورالعمل ها نظارت کرده و این میزان را افزایش دهیم. چند هفته به مارس مانده است ، ما باید با دقت و دقت تحت نظارت قرار بگیریم تا بتوانیم روز را بی سر و صدا سپری کنیم.

وی افزود: ماهیت ویروس کرونا چنان غیرقابل پیش بینی است که در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها ، موج بیماری می تواند به شهرها ، استانها و کشورها سرایت کند. از طرف دیگر ، ویروس جهش یافته انگلیس بسیار مسری است. “

تقویت کنترل مرزهای غربی کشور با کمک هلال احمر

ریس در مورد کنترل مرزهای کشور گفت: “از نظر کنترل مرزی ، ستاد بحث و توافق کرد که نیروهای هلال احمر برای کنترل مرزها به کمک نیروهای بهداشتی بیایند.” در حال حاضر ، مرزهای غربی کشور بسته و کاملاً کنترل شده است. امیدواریم بتوانیم مرزهای هوا ، زمین و آب را با دقت مدیریت کنیم. گرچه ویروس جهش یافته در کشور شیوع دارد ، اما به هر حال ، نباید اجازه گسترش بیشتر آن را بدهیم و راه حل این است که بیماران و اطرافیان را به سرعت شناسایی کنیم.

وی در پیام خود به ملت گفت: “با تشکر و قدردانی از همه هموطنانم که بخوبی از رهنمودهای بهداشتی پیروی می کنند ، امیدوارم که ما دست در دست هم دهیم و از شیوع بیماری در کشور در هفته های آینده جلوگیری کنیم. راهنمای سلامت و در ماه مارس. “آهسته. تدریجی.

انتهای پیام /

خروج از نسخه موبایل