۳.۸ میلیون دوز واکسن دپو شده در گمرک ترخیص شد

فرودگاه

طبق اعلام گمرک، وزارت بهداشت امروز (جمعه 26 فروردین ماه) جهت ترخیص محموله های واکسن در گمرک فرودگاه امام اقدام کرد و در مجموع 3.8 میلیون دوز واکسن استرازنکا از گمرک ترخیص و تحویل نمایندگان این وزارتخانه است.

بس اساس اعلام سلیمانی- مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) – به روابط عمومی امروز همزمان با 26 فروردین ماه، طی مکاتبهای که از سوی وزارت بهداشت با گمرک صورت گرفته با صدرو مجوز، محمولههای واکسنهای وارداتی باقی مانده در انبارهای گمرک امام ترخیص و تحویل هیئت امنای ارزی به عنوان وزارت بهداشت است.

DR W nw’ wạḵsnhạy̰ trkẖy̰ṣ sẖdh NYZ WY twḍy̰ḥ پدر KH دکتر mjmw’ SH my̰ly̰wn W 818 hzạr W 400 دوز واکسن که از 19 فروردین تا امروز 26 فروردین ماه، در چهار مرحله وارد گمرک و دپو مانده بود، ترخیص شد، از این میزان t’dạd mwrd دو هزاره و هزار خطر و دوازده مایل از بلغارستان، هزار مایل و دو مایل از غنا و هزار مایل و مایل.

وی با بیان اینکه ترخیص فوری و حمل یکسره اقلام عجیب و غریب و به طور خاص واکسن های وارداتی در دستور کار گمرک قرار دارد و نمی شود، قابل ذکر است که اگر در مورد این محموله ها نیز تغییری در ترخیص صورت گرفته به دلیل شرایط مربوط به وزارت بهداشت بوده است. چیزی به نام زمانی وجود ندارد که مرگ قریب الوقوع باشد و تاریخ وجود نداشته باشد.

ماجرای این قارار است که روز گذشته (پنج شنبه 5 فورودین)، رس و جو از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با این توضیح به روابط عمومی همراه بود LH SH mḥmwlh wạrdạty̰ wạḵsn AZ 19 frwrdy̰n tạḵnwn دکتر gmrḵ mạndh W دکتر ạnbạrhạy̰ nghdạry̰ my̰sẖwd – ạlbth YK mḥmwlh HM ạmrwz (jm’h) BH ạḍạfh SHD – دکتر ḥạly̰ KH wzạrt bhdạsẖt mrạj’hạy̰ JHT trkẖy̰ṣ W tḥwy̰l آین ạqlạm ndạsẖth AST. این در حالی اتفاق افتاده بود که از جریان ابتدایی خارج واکسن در نیمه بهمن 1399 تا پایان اسفند سال گذشته، طبق هماهنگی های صورت گرفته، ترخیص اقلام ورزشی از جمله واکسن به صورت حمل یکسره و بدون انجام تشریفات گمرکی از گمرک گرفته شده و محافظت از ترخیص. شده بود.

اما پس از خبر رحلت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم اینالو-مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو- اعلام کرد: «این محموله‌ها و آکسن‌ها مشکلی ندارند که فرآیند اداری آنها باید طی شود، گاهی اوقات محموله‌های عمومی تا هم زمان می‌برند تا هفته‌های اداری انجام شوند و ترخیص شوند. “

این اعلام وزارت بهداشت جای سوال داشت از این جهت که تا قبل از محموله های رسیده در 19 فروردین ماه، به غیر از محموله برگشت از لهستان که منبع ساخت آن قبول نبود- واکسن های وارده همیشه از سوی گمرک با کمترین تشریفات گمرکی و نه زمانی برای مردن بود، نه زمانی برای مردن، نه زمانی برای مردن، نه زمانی برای مردن، نه زمانی برای مردن، نه زمانی برای مردن، نه زمانی برای مردن، نه زمانی برای مردن. در عین حال که اعلام کرد وزارت بهداشت این محموله همگی پنج شنبه وارد نشده و حداقل از یک هفته قبل از ورود به ایران و در انبارهای گمرک نگهداری می شود. طبق گفته مدیر کل فرودگاه امام این اولین بار بوده که محموله واکسن را به دلیل عدم ترخیص وارد انبار کرده است. در این مورد، تاریخ روز اول ماه، روز واقعه و تاریخ واقعه، تاریخ واقعه، تاریخ واقعه و تاریخ سؤال.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل