۴۰ درصد دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به آموزش مجازی دسترسی ندارند

40٪ دانش آموزان با نیازهای ویژه به آموزش مجازی دسترسی ندارندشواف در نشست خبری هفته معلولیت گفت جواد حسینی رئیس سازمان آموزش ویژه کشور بر اهمیت عدالت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه تأکید کرد. زیرا اگر ما به آنها آموزش ندهیم ، آنها بیشتر از منافع آسیب می رسانند.

وی افزود: سیستم جهانی نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه حساس است و متناسب با این شرایط باید وزارت آموزش ، بهزیستی و وزارت بهداشت در این مجموعه اجرا شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش ویژه خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا ویروس ، دانش آموزان پیشرفته باید شرکت کنند. در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه ، این رقم به 40٪ می رسد.

حسینی گفت: “ما امسال چندین برنامه از نظر کمی و کیفی توسعه داده ایم و خدمات ما از 2 به 46 رسیده است. در سالهای گذشته ، برنامه های ما شامل سه زیر سیستم سند تحول بود و اکنون شامل شش زیر سیستم است که 65٪ آنها ابتکاری هستند.

تا پایان سال ، 1066 مدرسه با نیاز دانش آموزان با نیازهای ویژه سازگار می شوند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به وجود 1060 مدرسه ویژه دانش آموزان خاطرنشان کرد: برای برخی گروه ها مدارس استثنایی ساخته شده است ، به عنوان مثال 24 مدرسه شبانه روزی ما. علاوه بر 24 مدرسه اوتیسم که امسال ساخته می شود ، در مجموع 60 مدرسه اوتیسم و ​​5 مدرسه ویژه نابینایان داریم.

وی گفت: 26 مدرسه معلولین جسمی و جسمی و 2 مدرسه ناشنوایان وجود دارد. علاوه بر این ، ما 250 مدرسه پشتیبانی و 3000 مدرسه پذیرش برای اجرای پروژه یکپارچه داریم.

وی با اشاره به مناسب سازی مدارس حسینی یا پذیرای گفت: 25 مدرسه با نوسازی مدارس سازگار شده و 50 مدرسه نیز تا پایان امسال به این آمار اضافه می شوند. علاوه بر این ، 1066 مدرسه با نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه سازگار می شوند.

تمام کردن

دکمه بازگشت به بالا