وی افزود: سیستم جهانی نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه حساس است و متناسب با این شرایط باید وزارت آموزش ، بهزیستی و وزارت بهداشت در این مجموعه اجرا شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش ویژه خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا ویروس ، دانش آموزان پیشرفته باید شرکت کنند. در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه ، این رقم به 40٪ می رسد.
حسینی گفت: “ما امسال چندین برنامه از نظر کمی و کیفی توسعه داده ایم و خدمات ما از 2 به 46 رسیده است. در سالهای گذشته ، برنامه های ما شامل سه زیر سیستم سند تحول بود و اکنون شامل شش زیر سیستم است که 65٪ آنها ابتکاری هستند.
تا پایان سال ، 1066 مدرسه با نیاز دانش آموزان با نیازهای ویژه سازگار می شوند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به وجود 1060 مدرسه ویژه دانش آموزان خاطرنشان کرد: برای برخی گروه ها مدارس استثنایی ساخته شده است ، به عنوان مثال 24 مدرسه شبانه روزی ما. علاوه بر 24 مدرسه اوتیسم که امسال ساخته می شود ، در مجموع 60 مدرسه اوتیسم و 5 مدرسه ویژه نابینایان داریم.
وی گفت: 26 مدرسه معلولین جسمی و جسمی و 2 مدرسه ناشنوایان وجود دارد. علاوه بر این ، ما 250 مدرسه پشتیبانی و 3000 مدرسه پذیرش برای اجرای پروژه یکپارچه داریم.
وی با اشاره به مناسب سازی مدارس حسینی یا پذیرای گفت: 25 مدرسه با نوسازی مدارس سازگار شده و 50 مدرسه نیز تا پایان امسال به این آمار اضافه می شوند. علاوه بر این ، 1066 مدرسه با نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه سازگار می شوند.
تمام کردن