۴ بیماری غیرمعمول که علم پزشکی را به چالش کشیده است

به گفته شفاف ، اپیدمیولوژیست ها هنوز در حال بررسی علل مسمومیت غذایی Chipotel در برزیل به دلیل جهش های میکروسفالی هستند ، اما در برخی موارد چندین سال یا حتی دهه ها پس از همه گیری نتوانسته اند پاسخ رضایت بخشی پیدا کنند. پاسخ برخی از آنها در زیر یافت نمی شود.

1. بیماری های ناشی از گرد و غبار

مردم در غرب ایالات متحده در معرض عفونت قارچی بنام کوکسیدیوئیدومایکوزیس ، یا تب دره هستند ، که 100 سال است بی پاسخ است.

استنشاق اسپور قارچ در ریه ها و بیماری های ناشی از دلایل مرموز در غرب ایالات متحده در حال افزایش است ، و یک جهش بزرگ در اوایل دهه 1990 است. در اوایل دهه 2000 ، دو سیل دیگر در دو زندان ایالتی منجر به کشته شدن ده ها زندانی شد. در سال 2011 ، بیش از 20،000 مورد در سراسر کشور ثبت شده است و از آن زمان تاکنون اندکی کاهش یافته است. به دلایلی که هنوز توسط پزشکان درک نشده است ، قارچ به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد و به مغز گسترش می یابد که کوکسیدیوئیدومایکوزیس نامیده می شود و باعث تورم مغز می شود.

۲. کاهش فلج اطفال

با گذشت بیش از 30 سال از آخرین مورد شناخته شده فلج اطفال در ایالات متحده ، 20 کودک در کالیفرنیا در سال 2014 بر اثر بیماری ناتوان کننده ناشی از فلج اطفال فوت کردند. از آن زمان ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده 120 مورد را غربالگری کرده است. علائم شامل ضعف عضلانی ، تغییر شکل ستون فقرات و مشکل در راه رفتن مانند فلج اطفال است که در بیماران مبتلا به فلج اطفال گزارش شده است. دلایل دقیق این بیماری هنوز در حال بررسی است.

3. یک خواب عجیب

بین سالهای 1917 و 1925 ، میلیون ها نفر در سراسر جهان به بیماری به نام انسفالیت لتارژیک مبتلا شدند که علت آن هنوز برای دانشمندان ناشناخته است. در این بیماری ، افراد هنگام غذا خوردن ، راه رفتن یا گفتگو به خواب می روند که ممکن است چندین روز ادامه داشته باشد. طبق آمار ، حدود نیمی از بیماران فوت کردند و بازماندگان علائم بالایی شبیه پارکینسون و بیماری روانی داشتند.

در آن زمان ، کنستانتین فون اکونومو ، متخصص مغز و اعصاب وینی متوجه تورم هیپوتالاموس در مغز این بیماران در دهه 1960 شد.

4. تیک های عجیب و غریب در دختران نوجوان

لرزش سر و دست و لکنت زبان در گفتار از جمله علائمی بود که در اواخر سال 2011 در دختران نوجوان در لو نیویورک مشاهده شد. بیشتر قربانیان دختر دبیرستانی بودند و شگردهای تکان دهنده آنها چندین ماه و بدون دلیل ادامه داشت. برخی از روانشناسان استرس توده ای و هیستری را مقصر می دانند ، در حالی که دیگران معتقدند کودک از خود ایمنی برخوردار است. هنوز در مورد علت این حادثه اختلاف نظر وجود دارد و هنوز پاسخ قطعی یافت نشده است.

خروج از نسخه موبایل