علمی و پزشکی

۵ توصیه غذایی برای افرادی که دورکاری می‌کنند

شفاف گفت ، امروز ، به دلیل اپیدمی کرونا ویروس ، بسیاری از افراد از خانه کار می کنند و از راه دور کار می کنند. بنابراین ، متخصصان بر اهمیت تغذیه مناسب و متعادل در این مرحله تأکید می کنند.

محققان کلمبیایی پنج توصیه غذایی برای افراد در این زمینه تهیه کرده اند که شامل:

1. زمان مشخصی از غذا را تنظیم کرده و به آن پایبند باشید. صبح و بعد از ظهر می توانید از تنقلات همراه با میوه و سبزی لذت ببرید.

2- در رژیم غذایی خود به میوه و سبزیجات اولویت دهید ، زیرا این گروه از غذاها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند نیازهای بدن شما را از این نظر برآورده کنند. با کاهش فعالیت بدنی ، بهتر است میوه هایی مانند سیب با پوست بخورید تا فیبر کافی برای بدن خود دریافت کنید. با این حال ، شستشوی درست میوه را فراموش نکنید.

3- برای جلوگیری از چاقی حتما قبل از خوردن به این سوال پاسخ دهید: چرا می خورم؟ آیا غذا می خورید زیرا گرسنه هستید یا اینکه غذا خوردن بر اساس اضطراب (عامل روانی) است؟ اگر اختلال در خوردن شما مربوط به اضطراب است ، از غذا خوردن پرهیز کنید و در عوض استراحت کنید و از آن لذت ببرید.

4- آب کافی بنوشید. نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز توصیه همه متخصصان است. هنگام کار ، سعی کنید آب را در دسترس قرار دهید و هر از گاهی کمی آب بنوشید.

5- سعی کنید برای شام تنقلات بخورید. همچنین حداقل 2 ساعت قبل از خواب غذا بخورید و از خوردن و خوابیدن سریع خودداری کنید.

5 نکته رژیم برای افرادی که از راه دور کار می کنند

علاوه بر توصیه های فوق ، باید توجه ویژه ای به تقویت سیستم ایمنی بدن در ارتباط با اپیدمی کرونا ویروس داشت. برای این کار میزان چربی ، نمک ، شکر و غذاهای فرآوری شده را به طور کلی کاهش دهید.

در عوض ، حبوبات ، سبزیجات ، میوه ها ، دانه ها ، مغزها ، لبنیات (به خصوص لبنیات بدون چربی) و گوشت را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، باید غذاهای بیشتری حاوی سلنیوم ، کلسیم ، روی ، آهن و ویتامین های A ، B12 ، B6 ، C ، D ، E مصرف کنید.

دکمه بازگشت به بالا