۵ نشانه هشداردهنده سلامت مردان

اخبار آفتاب:

EasyHealthOptions نوشت: “مردان نسبت به زنان به علائم و نشانه های سلامتی خود توجه کمتری می کنند و دیگر نمی توانند مورد معاینه قرار گیرند تا دیگر نتوانند تحمل کنند یا مجبور شوند.” برای سلامتی پزشک خود را نبینید. اما همه باید همیشه به بدن خود گوش دهند! بدن آنچه را که باید بدانید به شما می گوید و در مورد مشکل به شما هشدار می دهد.

در اینجا علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که مردان هرگز نباید از آنها چشم پوشی کنند.

احساس سرما ثابت

احساس مداوم سرماخوردگی ممکن است نشانه کم کاری تیروئید باشد. بسیاری از مردان معتقدند که زنان مستعد کم کاری تیروئید هستند و آن را یک بیماری زنان و زایمان می دانند ، اما این بیماری در مردان نیز رخ می دهد و یکی از علائم بارز عدم تحمل سرما است.

علائم دیگر کم کاری تیروئید:

– خستگی

– افزایش وزن

– بی اشتهایی

افسردگی

– یبوست

کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ در مردان با کم کاری تیروئید ممکن است رخ دهد. کمبود هورمونهای تیروئید می تواند منجر به ریزش مو شود. اگر فکر می کنید مبتلا به بیماری تیروئید هستید ، بهترین گزینه دیدن پزشک برای بررسی میزان هورمون شما است.

کاهش وزن ناخواسته

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. کاهش وزن پس از ورزش و تغذیه مناسب دنبال خواهد شد. اما اگر بدون دلیل وزن کم کنید ، می تواند نشانه ای از مشکل باشد. دیابت ، پرکاری تیروئید ، سرطان و بیماری کبد همه عواملی هستند که منجر به کاهش وزن می شوند.

کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ

اگر مشکلات تیروئید دلیل کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ شما نیست ، موارد دیگری باید در نظر بگیرید. مشکلات قلبی و گردش خون مانند کلسترول بالا یا مشکل بزرگ عروقی در بدن به نام اکسید نیتریک می تواند جریان خون به آلت تناسلی را کاهش دهد. اگر مشکلات جنسی دارید ، حتماً وضعیت قلب و گردش خون را بررسی کنید.

تغییر در شکل بدن

اگر احساس میل جنسی کم ، افزایش چربی در وسط بدن و از دست دادن توده عضلانی دارید ، آن را فقط با پیری مرتبط نکنید. این می تواند باعث افت سطح تستوسترون شود. بعد از تشخیص سطح تستوسترون پایین ، می توانید اقداماتی را برای افزایش تولید این هورمون در نظر بگیرید ، از جمله:

کار با وزنه ها – تمرینات قدرتی محرک خوبی برای افزایش تولید تستوسترون در بدن است.

خوردن پروتئین بیشتر – اسیدهای آمینه موجود در پروتئین برای تولید تستوسترون ضروری هستند.

چربی های مناسب را بخورید – زرده تخم مرغ و چربی های اشباع شده در گوشت قرمز حاوی کلسترول هستند که یک شرط مهم برای تولید تستوسترون است.

خلاص شدن از شر استروژن های کاذب – دی ایندول متان یک ترکیب طبیعی است که استروژن های کاذب را از بدن متصل می کند ، خنثی می کند و با اطمینان از بین می برد. این شرایط به حفظ تعادل تستوسترون / استروژن کمک می کند.

تنگی نفس

تنگی نفس بعد از ورزش ممکن است طبیعی شود ، اما مانند کاهش وزن غیر ضروری ، اگر دلیل خاصی برای تنگی نفس ندارید ، باید با دقت به پزشک مراجعه کنید.

از جمله دلایل تنگی نفس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– بیماری مزمن انسدادی ریه

– مشکلات قلبی

– چاقی

– سرطان ریه

عفونت های ویروسی یا باکتریایی مانند برونشیت ، آسم یا ذات الریه نیز می توانند باعث تنگی نفس شوند. به دلیل شیوع Covid-19 ، باید به تنفس خود توجه بیشتری کنید.

خروج از نسخه موبایل