علمی و پزشکی

۶۰ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه قرار گرفت

به گزارش شفاف، نفیسه حسینی رئیس دفتر طب ایرانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از برنامه های وزارت بهداشت پوشش داروهای گیاهی است که تاکنون 60 مورد از این تعداد بوده است. داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

سبزواری در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی افزود: یکی از مشکلات این حوزه گرانی نسخه های تجویز شده توسط کارشناسان پزشکی ایرانی برای بیماران است.

مدیر دفتر طب ایرانی و کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه داروی ایرانی باید ارزان و در دسترس بیماران باشد، ادامه داد: به تدریج سایر فرآورده های دارویی گیاهی نیز به پوشش بیمه ای اضافه می شود.

حسینی زمانی اظهار داشت: یکی از سیاست های کلی و اساسی دفتر طب ایرانی و وزارت بهداشت و درمان و توسعه گردشگری، طب ایرانی است و تعاملات لازم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده است.

وی تصریح کرد: نگاه ویژه به گردشگری به ویژه گردشگری سلامت می تواند نتایج و تاثیرات بسیاری بر مولفه های مختلف اقتصادی و اشتغال داشته باشد.

رئیس دفتر طب ایرانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: پیشینه، اقلیم و موقعیت جغرافیایی، تنوع گیاهان دارویی، ویژگی و بومی بودن برخی گیاهان دارویی و تاثیر آنها در تجارت از ظرفیت ها و مزیت های نسبی سبزوار که می تواند نقش مهمی به عنوان جاذبه گردشگری سلامت داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا