۸ خوراکی موثر برای کاهش درد معده

معده شما در اثر استرس زیاد، مصرف غذای نامناسب، مشکلات گوارشی، یبوست و … ملتهب می شود. اگرچه مشکلات شکمی بسیار رایج هستند، اما درد قلب می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود.

وقت گزارش است، اگر از درد شکم و معده رنج می برید، درمان های سریع بسیاری وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید، اما فراموش نکنید که اگر درد جدی شد، باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

به گفته وزارت بهداشت، علائم التهاب معده شامل درد شکم و نفخ است. بنابراین، تغییر عادات غذایی، علاوه بر برخی درمان های خانگی ساده، می تواند نیاز به دارو را کاهش دهد و التهاب معده را از بین ببرد. این درمان ها شامل موارد زیر است:

_ راز: در برخی فرهنگ ها، مردم عادت دارند تقریباً بعد از هر وعده غذایی دانه خردل بخورند. دانه رازیانه به تجزیه و تجزیه غذا در معده کمک می کند و سرعت هضم را افزایش می دهد، بنابراین به سرعت نفخ شکم را سرکوب می کند. متأسفانه به دلایل زیادی سیگار کشیدن نیز یک دوره طبیعی محسوب می شود. طعم رازیان شبیه طعم شیرینی شیرین است با این تفاوت که لذیذتر است.

_ نعناع: نعناع فلفلی همیشه به عنوان یک گیاه شناخته شده است و یکی از بهترین گیاهان برای جلوگیری از نفخ معده به حساب می آید. زنجبیل همچنین به تجزیه غذا در معده شما کمک می کند، حالت تهوع را تسکین می دهد و نفخ را کاهش می دهد. این گیاه همچنین خلق و خوی شما را بهبود می بخشد که می تواند ترشح آنزیم های گوارشی را تحریک کند.

_ بابونه: نوشیدن آن در شب قبل از خواب، بعد از شام یا در هر زمان دیگری در طول روز بسیار مفید است، به خصوص زمانی که استرس دارید. استرس هضم غذا را متوقف می کند، نفخ را افزایش می دهد و می تواند باعث تهوع شود.

_ آنتی اکسیدان ها: غذاهای غنی از آنتی اکسیدان به مبارزه با التهاب معده کمک می کنند و مطالعات نشان داده است که مصرف ۲ تا ۴ وعده آنتی اکسیدان موجود در کلم، سیب، پیاز، سیر، کرفس و غیره نیز منجر به از بین رفتن علائم نفخ می شود. این غذاها همچنین حاوی فلاونوئیدها برای جلوگیری از رشد هلیکوباکتر پیلوری هستند.

_ فیبر کافی: رژیم غذایی غنی از فیبر به هضم بهتر غذا و کاهش التهاب معده کمک می کند. سبزیجات و میوه ها، غلات کامل، آرد سبوس دار و برنج قهوه ای سرشار از فیبر هستند.

_ میخک ها: نوشیدن 20 قطره عصاره میخک با نصف لیوان آب هر روز صبح با معده خالی راهی موثر برای مبارزه با نفخ معده و رهایی از التهاب معده است. میخک می تواند ترشح مایع گوارشی را تحریک کند که به حرکت غذا در سراسر دستگاه گوارش و تجزیه غذاهای دیرهضم مانند پروتئین ها، چربی ها و نشاسته کمک می کند.

_ آب لیمو: لیمو خاصیت قلیایی دارد و این بدان معناست که مصرف لیمو می تواند اسید معده را خنثی کند. اسید معده آغازگر بسیاری از مشکلات گوارشی است. نوشیدن یک لیوان آب لیمو گرم با معده خالی در اوایل صبح برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

_ دارچیندارچین به عنوان دارویی برای کاهش قند خون (داروهای گیاهی و دیابت طبیعی) شناخته می شود اما این دارو برای تسریع هضم غذا، تجزیه غذا و رفع نفخ نیز فوق العاده موثر است. دارچین به هضم هر غذایی که می خورید کمک می کند. بنابراین افزودن آن به رژیم غذایی یک راه مطمئن برای جلوگیری از نفخ از همان ابتدا است. با این حال، طعم دارچین با هر غذایی سازگار نیست، اما در عوض می توانید آن را بعد از غذا یا در هر زمانی از روز با چای گرم مصرف کنید.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل