کارشناس WHO اظهارات خود درباره ناقلان خاموش کرونا را اصلاح کرد

یک کارشناس سازمان بهداشت جهانی آخرین اظهارات خود را با بیان اینكه “كوفوف-19 بعید است توسط حاملان خاموش منتقل شود” توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی ، ماریا ون کرکوف ، اپیدمیولوژیست ، متخصص بیماریهای عفونی و یکی از متخصصان سازمان بهداشت جهانی ، روز دوشنبه گفت: بسیار نادر است که Covid-19 از طریق حاملان خاموش این بیماری و بدون علائمی منتقل شود.

با این حال ، یک کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی (WHO) اظهارات خود را دیروز (سه شنبه) اظهار داشت و اظهار داشت که رسانه ها گزارش می دهند که 19 حامل ساکت کوویداز برای انتشار کورو ویروس نادر بودند و نادرست بودند.

او اضافه کرد: اظهارات در مورد احتمال انتقال بیماری توسط حاملان خاموش براساس دو یا سه مطالعه صورت گرفته است ، که شاید با دقت انجام نشده باشد.

وی تصریح کرد: این موضوع در پاسخ به یک سؤال ایجاد شده است و نتایج مطابق با سیاست های سازمان بهداشت جهانی یا مشابه آن نیست.

اظهارات سازمان بهداشت جهانی مورد انتقاد گسترده کارشناسان بهداشت عمومی قرار گرفته است.

مطالعات قبلی این موضوع را نشان داده است بیش از 40٪ از افراد آلوده به کروناویروس جدید حامل خاموش هستند این بدان معنی است که ممکن است آنها علائم بیماری مانند سرفه ، تب و مشکلات تنفسی نداشته باشند آنها باعث شیوع بیماری می شوند.

اگرچه حامل های خاموش Qovid-19 نوعی خفیف از بیماری را تجربه می کنند ، اما کورو ویروس می تواند ظرف 8 روز به دیگران منتقل شود. با این حال ، در مبتلایان به علائم بیماری تا 19 روز ادامه دارد.

براساس آژانس متحد مطبوعات ، مطالعه ای که در ماه آوریل در ژورنال Nature منتشر شد ، نشان داد که افراد آلوده به کورو ویروس دو روز قبل از شروع علائم و حدود 44٪ موارد جدید ناشی از ناقلین بیماری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا